recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4K 2end eller 3rd gen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4K 2end eller 3rd gen?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 16:34
Menu -> timer -> tidszone.
Kan du ikke stille klokken der?

Hvis LED er orange, er det så ikke fordi du har en timeroptagelse programmeret?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 19-November-2023 kl. 16:38
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

...
Jeg kan heller ikke få TV til at gå i standby = rød led. Den lyser gult når jeg slukker TV, hvilket betyder det trækker vel op til 8-10 watt. Om det så har noget at gøre med den ikke kan sætte korrekt tid, ved jeg ikke.
Bliver det hængende med gul ved længere tid?
Husker for år tilbage at nogle TV kunne stå og søge efter opdateringer. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Menu -> timer -> tidszone.
Kan du ikke stille klokken der?

Hvis LED er orange, er det så ikke fordi du har en timeroptagelse programmeret?


Klaus
Nej den menu findes ikke. Det må være en tidsindstilling TV modtager fra en station. Jeg havde ikke sat TV direkte til wifi, men tænkte at det måtte kunne gøre det. Men nej den fede bjælke kommer stadigvæk hver gang TV tændes
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

...
Jeg kan heller ikke få TV til at gå i standby = rød led. Den lyser gult når jeg slukker TV, hvilket betyder det trækker vel op til 8-10 watt. Om det så har noget at gøre med den ikke kan sætte korrekt tid, ved jeg ikke.
Bliver det hængende med gul ved længere tid?
Husker for år tilbage at nogle TV kunne stå og søge efter opdateringer. Wink
Fra manual ved jeg at det lyser gul hvis der er sat en timer. Og jeg har været inde at checke, og kan kun se EPG med stationer og tomme programlinier. Evt timer optagelser sat inden TV blev taget ned, er nok udløbet.

Det lyser også gult ved screenwash. Men så har der været en advarsel om det, hvor man kan udsætte den hvis man er ved at se noget i TV.

Ved opdateringer kommer der også en besked om opdatering, men ingen gul lampe.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:48
Factory reset! Men måske du skal flytte dit indlæg til en anden tråd med en passende overskrift.

Flemming


Redigeret af fltk - 19-November-2023 kl. 17:50
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Factory reset! Men måske du skal flytte dit indlæg til en anden tråd med en passende overskrift.

Flemming
Er du gal mand, så ryger kalibreringen!

Problemet med TV ikke kan finde ud af klokken, er opstået fordi jeg har kappet antenne kablet og er gået over til STREAMING
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej den menu findes ikke.


Underligt.....

https://support-dk.panasonic.eu/app/products/detail/p/26596
Side 52

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej den menu findes ikke.


Underligt.....

Side 52

Klaus
Ja men man lander på en mulighed for auto GMT, eller manuel fra -12 til +13, ikke noget klokkeslet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 22:33
Hvis Auto ikke virker, så vælger du +1 nu her i vintertiden og +2 i sommertiden, når vi kommer dertil i 2024.

Det er den korrekte indstilling i forhold til GMT, når man skal vælge manuelt.

Det undrer mig dog, at du ikke kan få autotidsindstilling.
Kan du heller ikke få den via din ATV, eller det leverer den måske ikke? Jeg kender den ikke.

Mit Samsung TV og min Chromecast med G-TV gør dette automatisk.


Redigeret af Erik K - 19-November-2023 kl. 22:42
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvis Auto ikke virker, så vælger du +1 nu her i vintertiden og +2 i sommertiden, når vi kommer dertil i 2024.

Det er den korrekte indstilling i forhold til GMT, når man skal vælge manuelt.

Det undrer mig dog, at du ikke kan få autotidsindstilling.
Kan du heller ikke få den via din ATV, eller det leverer den måske ikke? Jeg kender den ikke.

Mit Samsung TV og min Chromecast med G-TV gør dette automatisk.
Har prøvet med +1, men den mangler åbenbart input på den korrekte tid. Lader ikke til at ATV leverer noget. Og har prøvet at få TV på wifi i håb om det virker. TV har nogle apps som jeg tænkte kunne levere tid, men er ikke lykkedes endnu.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 23:41
Ja, hvis dit TV ikke er forbundet til nettet, så kan det jo ikke fange GMT tiden og så vil +1 heller ikke virke.

Dit TV burde kunne fange tiden, når du kobler det på wifi.
Hvis indstillingerne er sat til Danmark, så vil jeg tro, at det vil kunne bruge autotid og dermed selv lægge 1 eller 2 timer til GMT, alt efter om det er vinter eller sommer - det kan de forskellige TV jeg har.
Det er er nemmest med auto, så man ikke skal stille om på tiden hvert halve år.

Så du må bøvle videre med at få dit TV på wifi.


Redigeret af Erik K - 19-November-2023 kl. 23:43
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Ja, hvis dit TV ikke er forbundet til nettet, så kan det jo ikke fange GMT tiden og så vil +1 heller ikke virke.

Dit TV burde kunne fange tiden, når du kobler det på wifi.
Hvis indstillingerne er sat til Danmark, så vil jeg tro, at det vil kunne bruge autotid og dermed selv lægge 1 eller 2 timer til GMT, alt efter om det er vinter eller sommer - det kan de forskellige TV jeg har.
Det er er nemmest med auto, så man ikke skal stille om på tiden hvert halve år.

Så du må bøvle videre med at få dit TV på wifi.
Jamen det ER jo forbundet via wifi. Det gjorde jeg lørdag i håb om at TV så kunne fange klokken. Men i dag er den fede sorte bjælke der stadigvæk. Det sjove er at jeg overhovedet ikke skal bruge klokken, da Jeg ikke kan bruge EPG til streaming med ATV. 

Måske er TV bare fornærmet over det er blevet nedgraderet til Monitor LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu