recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4K 2end eller 3rd gen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4K 2end eller 3rd gen?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 10:09
Spurgte Siri om klokken og fik den på ATV. Men det kommer ikke op i TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Ja, hvis dit TV ikke er forbundet til nettet, så kan det jo ikke fange GMT tiden og så vil +1 heller ikke virke.

Dit TV burde kunne fange tiden, når du kobler det på wifi.
Hvis indstillingerne er sat til Danmark, så vil jeg tro, at det vil kunne bruge autotid og dermed selv lægge 1 eller 2 timer til GMT, alt efter om det er vinter eller sommer - det kan de forskellige TV jeg har.
Det er er nemmest med auto, så man ikke skal stille om på tiden hvert halve år.

Så du må bøvle videre med at få dit TV på wifi.
Jamen det ER jo forbundet via wifi. Det gjorde jeg lørdag i håb om at TV så kunne fange klokken. Men i dag er den fede sorte bjælke der stadigvæk. Det sjove er at jeg overhovedet ikke skal bruge klokken, da Jeg ikke kan bruge EPG til streaming med ATV. 

Måske er TV bare fornærmet over det er blevet nedgraderet til Monitor LOL
Hvis TV'et er så tåbeligt konstrueret, kan du prøve med en stump ledning antennestikket, lige tilstrækkeligt til at fange en DR kanal, og så håbe at uret kan blive stillet og holde tiden uden antennesignal fremover.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Ja, hvis dit TV ikke er forbundet til nettet, så kan det jo ikke fange GMT tiden og så vil +1 heller ikke virke.

Dit TV burde kunne fange tiden, når du kobler det på wifi.
Hvis indstillingerne er sat til Danmark, så vil jeg tro, at det vil kunne bruge autotid og dermed selv lægge 1 eller 2 timer til GMT, alt efter om det er vinter eller sommer - det kan de forskellige TV jeg har.
Det er er nemmest med auto, så man ikke skal stille om på tiden hvert halve år.

Så du må bøvle videre med at få dit TV på wifi.
Jamen det ER jo forbundet via wifi. Det gjorde jeg lørdag i håb om at TV så kunne fange klokken. Men i dag er den fede sorte bjælke der stadigvæk. Det sjove er at jeg overhovedet ikke skal bruge klokken, da Jeg ikke kan bruge EPG til streaming med ATV. 

Måske er TV bare fornærmet over det er blevet nedgraderet til Monitor LOL
Hvis TV'et er så tåbeligt konstrueret, kan du prøve med en stump ledning antennestikket, lige tilstrækkeligt til at fange en DR kanal, og så håbe at uret kan blive stillet og holde tiden uden antennesignal fremover.
Ja det blir det næste forsøg for at tilfresstille et ellers fantastisk TV. Konstruktørerne har bare ikke forudset en udvikling der går i retning af skrot flow TV og erstat med streaming.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det blir det næste forsøg for at tilfresstille et ellers fantastisk TV. Konstruktørerne har bare ikke forudset en udvikling der går i retning af skrot flow TV og erstat med streaming.


Og du er sikker på at du ikke har en optagelse der er programmeret, men endnu ikke optaget?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 12:12
Har mokket et langt antennekabel sammen af to kabler forbundet og sat i Stofa antenne blokken i teknikskabet. Ser ud til den finder noget, så det signal er ikke lukket.

Og efter 10 min har den fundet 33 radiostationer og 1 Norlyskanalen. Tid og dato står nu korrekt i info banneret. Så det løste problemet for nu. Men hvad hvis der blir strømafbrydelse?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det blir det næste forsøg for at tilfresstille et ellers fantastisk TV. Konstruktørerne har bare ikke forudset en udvikling der går i retning af skrot flow TV og erstat med streaming.


Og du er sikker på at du ikke har en optagelse der er programmeret, men endnu ikke optaget?


Klaus
Nej og det kan jeg heller ikke kontrollere. Inde i EPG står Norlyskanalen med uafbrudt bjælke. Trykker jeg ok for timeroptagelse, hopper den bare over og viser programmet.

Men tidsindstillingen løste også den gule lampe, som nu lyser rød i stand by. Så den lyste altså gul pga mgl tidsindstilling Smile


Redigeret af Munch - 20-November-2023 kl. 12:19
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 10:28
Jeg undrer mig over den store forskel i vol styrke mellem DR og TV2 apps. 

DR ligger på 30-35 i vol, mens TV2 ligger på 55-60 i vol, for at begge lyder lige højt.

Er det noget der kan ændres på i ATV?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg undrer mig over den store forskel i vol styrke mellem DR og TV2 apps. 

DR ligger på 30-35 i vol, mens TV2 ligger på 55-60 i vol, for at begge lyder lige højt.

Er det noget der kan ændres på i ATV?
Måske noget med hvilket lydspor der afspilles. DR er kun stereo, TV2 sikkert noget 5.1 surround?
Du skal vælge i den pågældende app mener jeg. 
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg undrer mig over den store forskel i vol styrke mellem DR og TV2 apps. 

DR ligger på 30-35 i vol, mens TV2 ligger på 55-60 i vol, for at begge lyder lige højt.

Er det noget der kan ændres på i ATV?
Måske noget med hvilket lydspor der afspilles. DR er kun stereo, TV2 sikkert noget 5.1 surround?
Du skal vælge i den pågældende app mener jeg. 
Det aner jeg ikke hvordan man gør. Appen kan kun klikkes på når man skal se TV2, det det er på ATV’en.

Jeg har kigget på mit.TV2.dk, hvor der kan skiftes abonnement og vælges nyheds region. Men ikke noget med ændringer i app.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

...
Det aner jeg ikke hvordan man gør. Appen kan kun klikkes på når man skal se TV2, det det er på ATV’en.
Jeg har 1. gen ATV 4K med touchpad remote, på DR er det swipe opad for at få undertekst og lydvalg frem.
Har ikke TV2 Play for tiden, så kan ikke teste det. Men prøv med swipe/pil ned eller op får at få det frem (hvis det findes, kan ikke huske præcist om det er muligt LOL)

På Plex afspiller er det swipe ned for lyd og undertekst på optagelse fra TV2 fra YouSee kabeltv
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

...
Det aner jeg ikke hvordan man gør. Appen kan kun klikkes på når man skal se TV2, det det er på ATV’en.
Jeg har 1. gen ATV 4K med touchpad remote, på DR er det swipe opad for at få undertekst og lydvalg frem.
Har ikke TV2 Play for tiden, så kan ikke teste det. Men prøv med swipe/pil ned eller op får at få det frem (hvis det findes, kan ikke huske præcist om det er muligt LOL)

På Plex afspiller er det swipe ned for lyd og undertekst på optagelse fra TV2 fra YouSee kabeltv
Det er da frygteligt besværligt at komme hen til tekst og lyd symbol, men det lykkedes! Der er 3 valg, men den midterste blir hoppet over Confused

Formindsk høje lyde

Lydspor     Flere kanaler

Dansk
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

...
Det aner jeg ikke hvordan man gør. Appen kan kun klikkes på når man skal se TV2, det det er på ATV’en.
Jeg har 1. gen ATV 4K med touchpad remote, på DR er det swipe opad for at få undertekst og lydvalg frem.
Har ikke TV2 Play for tiden, så kan ikke teste det. Men prøv med swipe/pil ned eller op får at få det frem (hvis det findes, kan ikke huske præcist om det er muligt LOL)

På Plex afspiller er det swipe ned for lyd og undertekst på optagelse fra TV2 fra YouSee kabeltv
Så lykkedes det i indstillings appen at få skiftet til stereo 



Redigeret af Munch - 25-November-2023 kl. 16:48
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu