recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - atv2 for begyndere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

atv2 for begyndere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: atv2 for begyndere
    Sendt: 07-November-2012 kl. 09:38
Hej folkens,
 
efter at have lurket her og på HOL har jeg netop købt en atv2 brugt, som jeg venter spændt på at modtage med posten. Jeg tænkte jeg lige ville tappe jeres erfaring og hjerne, mens jeg venter Big smile
 
Jeg tror jeg har fundet guides til jailbreaking, herunder en post her for nogle dage siden der kunne finde ud af det, hvis firmwaren var for langt fremme. Det skal nok gå.
 
Men hvad så derefter. Skal jeg bare smide XMBC på, og connecte til mine netværksshare med musik og film?
 
Eller burde jeg investere de 30 dollars i aTV flash fra firecore, som jeg synes jeg læser skal være ret cool..?
 
Eller er der endnu andet der er endnu smartere? Jeg har en del rippede film, mestendels DVD'er samt en lidt ældre samling mp3'er. Bruger tdcplay/Spotify, så det er ved at være noget gammelt noget :-) ...
 
Andre plugins, tips og tricks, særlige danske tricks, jeg skal kunne? Synes jeg så noget med DR.dk podcasts, og også dk live tv? Kan man streame f.eks. NFL fra div streams på nettet også, f.eks.?
 
mange tak, for evt. tips
Karsten
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 10:44
Jeg benytter medie playeren i firecore, synes Xbmc er for rodet.

Xbmc er også inkluderet i firecore.
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:15
+1 til Firecore :-) - tak for svaret...
jeg forstår det sådan at firecore er en "all in one" løsning, hvor man får et udvalg af addons etc i en samlet pakke. Har jeg forstået det korrekt?
 
30$ er måske heller ikke slemt for at undgå timevis af bøvl og ballade...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:54
Helt korrekt.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 14:52
+1 til XBMC og -1 til FireCore's ATV Flash.

ATV Flash er let at installere og deres MediaPlayer er mere integreret i selve ATV'en end XBMC. MEN, jeg har 341 film på min NAS og en god mængde TV serier. Dette kunne den IKKE håndtere! Jeg fik under scanningen af mit bibliotek at vide, at der ikke var mere hukommelse på min ATV 2 til rådighed, og scanningen stoppede. Den var ikke en gang nået halvvejs i mit bibliotek. Dette problem har jeg set flere brugere, der klager over samme problem på version 5.0.2 af firmwaren (den nyeste der er jailbreak til) - samme firmware som jeg kører med. Med XBMC var der ingen problemer. Om problemet kun findes på 5.0.2 firmwaren, ved jeg ikke.

XBMC tager tid at sætte op. Det tager tid at sætte sig ind i det, og det tager tid at få alt scannet perfekt. Men det kører rigtig godt, når det først er sat op (jeg benytter Quartz skin, som let kan konfigureres på mange måder). Med XBMC kan man få adgang (og nemt lave en genvej i Quartz) til DR NU, Bonanza, DR Podcast, Dansk Live TV, BBC iPlayer (live fungerer det ikke altid, men gamle udsendelser kan ses problemfrit - kræver Unblock US eller UnoTelly) og meget andet.

Min helt klare anbefaling er altså XBMC uden tøven Thumbs Up
Anders
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 17:30
Dejligt med lidt debat :-)

Jeg har studeret lidt til det i dag, og tænkte også at plex muligvis kunne være fint. Især fordi ungerne måske nemmere kunne få adgang til film på deres laptops og ipads etc..
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 17:40
Jeg har ikke haft samme problemer som andefeldt, men har også en del mindre film liggende. Xbmc ligger jo i firecore så det kan let tilsluttes/frakobles.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 18:05
Plex er også en mulighed, men den kræver, at du har en Plex-server installeret på din NAS eller din computer (som så skal stå tændt, når du skal se film).

Med XBMC kan man installere noget som Sports Devil, som er en add-on, der giver dig mulighed for at streame sport fra alle mulige sider - kvaliteten er dog meget svingende.
Anders
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 18:44
Jeg bliver indtil videre tvunget til at bruge min PC som server indtil der bliver råd til en ordentlig NAS. Den jeg har - en gammel ds207+ har en defekt harddisk og så larmer den langt mere end my realtivt nye PC :-)

Og så kunne jeg jo blot købe en NAS med plex kapabilitet, hvis det er det jeg gifter mig med.

XMBC lyder primært spændende pga diverse addons og plugins. Kunne være jeg skulle rode lidt med begge på min pc, indtil jeg får min ATV ind ad døren - forhåbentligt snart! 
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 20:39
Kan nu også anbefale FireCore´s ATVflash, det er en del nemmere end manuel installation af XBMC osv.

Et godt XBMC plugin er Free Cabel, det giver adgang til de mange amerikanske netværks, og det materiale de nu lægger tilrådighed.
F.eks. The Big Bang Theory, 2 and a half man osv.
Så bruger jeg også HULU plugin, det giver mulighed for at undgå reklamerne.
Der er også et plugin til Amazon Prime, som ellers ikke er tilgængelig på ATV.
Ud over det så DR.NU og DR.Bonanza plugins, jeg gider ikke rode med LIVE TV da jeg har live tv via sattelitten.

Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 20:54
Kan se firecore giver 14 dages fuld returret, så man kunne jo prøve.

Har siddet og installeret både XMBC og Plex på min laptop her til aften, og kan umiddelbart rigtigt godt lide plex serveren. Synes den er nem at have med at gøre indtil videre. Og der er også nogle plugins til den, som jeg lige skal i gang med at lege lidt med.

flere og andre gode råd modtagers med kyshånd
Til top
minihede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minihede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 09:36
Hvis du vil have en nem måde at installere XBMC så prøv dette link. http://i0sen.web44.net/jailbreak-Tools.html
Den hjalp mig helt vildt da jeg skulle installere XBMC og ikke kunne få det til at virke. XBMC Installer gør det hele for dig. 



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu