recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audessey og Dirac, uden app/pc-program
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audessey og Dirac, uden app/pc-program

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Hej,

Kan man bruge Audessey (MultEQ XT32) og Dirac (Live og Live Bass Control) til noget uden at købe deres respektive apps eller PC program? Altså direkte fra receiveren.

På min Denon AVR-3808 …..

Ved ikke om du er klar over det, men din gamle receiver avr-3808 understøtter hverken Audyssey MultEQ app eller Dirac, så først og fremmest skal du først investere i en ny reciever ☺️

Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Hej,

Kan man bruge Audessey (MultEQ XT32) og Dirac (Live og Live Bass Control) til noget uden at købe deres respektive apps eller PC program? Altså direkte fra receiveren.

På min Denon AVR-3808 …..

Ved ikke om du er klar over det, men din gamle receiver avr-3808 understøtter hverken Audyssey MultEQ app eller Dirac, så først og fremmest skal du først investere i en ny reciever ☺️
Jeg tror du lige skal tjekke igen. Wink
Kan ikke huske om det er Audessey MultEQ XT eller XT32. Smile


Redigeret af HessiDude - 01-Marts-2024 kl. 10:58
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Hej,

Kan man bruge Audessey (MultEQ XT32) og Dirac (Live og Live Bass Control) til noget uden at købe deres respektive apps eller PC program? Altså direkte fra receiveren.

På min Denon AVR-3808 …..

Ved ikke om du er klar over det, men din gamle receiver avr-3808 understøtter hverken Audyssey MultEQ app eller Dirac, så først og fremmest skal du først investere i en ny reciever ☺️
Jeg tror du lige skal tjekke igen. Wink
Kan ikke huske om det er Audessey MultEQ XT eller XT32. Smile

Ja, din receiver har Audyssey, men selve Audyssey MultEQ Editor appen understøtter din gamle reciever (fra 2008 ) ikke . Heller ikke Dirac. 




Redigeret af filmfreak - 01-Marts-2024 kl. 11:56
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Hej,

Kan man bruge Audessey (MultEQ XT32) og Dirac (Live og Live Bass Control) til noget uden at købe deres respektive apps eller PC program? Altså direkte fra receiveren.

På min Denon AVR-3808 …..

Ved ikke om du er klar over det, men din gamle receiver avr-3808 understøtter hverken Audyssey MultEQ app eller Dirac, så først og fremmest skal du først investere i en ny reciever ☺️
Jeg tror du lige skal tjekke igen. Wink
Kan ikke huske om det er Audessey MultEQ XT eller XT32. Smile

Ja, din receiver har Audyssey, men selve Audyssey MultEQ Editor appen understøtter din gamle reciever (fra 2008 ) ikke . Heller ikke Dirac. 


Jeg er helt med på, at den slet ikke har noget som helst med Dirac at gøre. Det var nok ikke engang en mulighed på det private marked dengang.

Men jeg vidste ikke, at den ikke understøtter editor app’en.

Tilbage til spørgsmålet… Kan man lave noget brugbart, der giver reelt værdi, med de 2 konkurrerende systemer uden at købe deres respektive apps/programmer?

Hvis man nu vil opgradere fra sin tydeligvis gamle receiver (Tongue) med Audessey, til en nyere receiver, giver det da mening at gå efter noget med Dirac hvis man ikke vil købe app’en/programmet? Eller skal man så bare se bort fra både Audessey og Dirac, især hvor mit indtryk af Audessey på receiveren ikke er positivt, sagt på en meget pæn måde. Big smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 07:13
Husk at target kurven EQ-systemet sætter er en meget stor del af slutresultatet. Så hvis du har kørt Audyssey og ladet den EQ fladt fra 20-20.000hz, så er det en ligegyldig test. Jeg er stadig ikke Audyssey-fan men det kan blive væsentligt bedre end du har hørt.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 08:56
Jeg har gjort det, at jeg starter med at multEQ appen, så jeg har styr på subwooferne, og så måler jeg med noget alá REW bare til mobil og bruger dens målinger og sætte dem ind i curve editor på multEQ, så får jeg en meget pæn kurve når jeg måler igen som ser sådan ud får så har jeg bassen tæmmet, og et bedre system har klaret alt fra subwoofer og op. Og giver lige den sidste del til stereo Image

Redigeret af T-Duck - 02-Marts-2024 kl. 08:59
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 11:20
Ser spændende ud. Flot resultat T-Duck. Hvilken app har du brugt til dine målinger?

Må prøve at lege med det igen og se om jeg kan få overbevist over-jeg’et i min hjerne til at vi skal købe editor’en, sammen med en ny receiver der understøtter det. Big smile


Redigeret af HessiDude - 02-Marts-2024 kl. 11:21
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Ser spændende ud. Flot resultat T-Duck. Hvilken app har du brugt til dine målinger?

Må prøve at lege med det igen og se om jeg kan få overbevist over-jeg’et i min hjerne til at vi skal købe editor’en, sammen med en ny receiver der understøtter det. Big smile
det er room acoustic meter jeg har brugt, til min Android. Den kan ikke lige så meget som REW men den kan det den skal. Måle ekko, frekvens osv.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er room acoustic meter jeg har brugt, til min Android.
Æv… det ser ikke ud til den kan fås til iOS, men nu har jeg prøvet at hente nogle andre der kan lave sådanne målinger. Thumbs Up
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er room acoustic meter jeg har brugt, til min Android.
Æv… det ser ikke ud til den kan fås til iOS, men nu har jeg prøvet at hente nogle andre der kan lave sådanne målinger. Thumbs Up
men der findes noget lignende til iOS. Kan ikke huske hvad den hedder
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er room acoustic meter jeg har brugt, til min Android.
Æv… det ser ikke ud til den kan fås til iOS, men nu har jeg prøvet at hente nogle andre der kan lave sådanne målinger. Thumbs Up
men der findes noget lignende til iOS. Kan ikke huske hvad den hedder
Jeg har installeret Spectrum og Sonic Tools. Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 13:10
Jeg benytter appen Audiotools til iPad med køb af in app. fra Andrew Smith og b.la. en iTest Mic med USB-C

Det durTongue.

Jeg har DARO DSP indbygget i mine subs som hver har sin egne måle mikrofon der gøre et fantastisk godt arbejde.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu