recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiovector project hvid folie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiovector project hvid folie

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audiovector project hvid folie
    Sendt: 08-April-2012 kl. 00:45
t lille projekt for at se om man kunne lave noget fornuftigt med hvid blank folie fra Bauhaus til 49 kr rullen og synes faktisk det er blevet ok vellykket Smile

Det er ikke helt nemt at arbejde med rundt om kanter da luft har en tendens til at samle sig pga stivheden i folien. 3M ville sikkert være nemmere at arbejde med.

Over vejer om jeg skal lade dem stå som de er nu eller jeg skal montere de 4 bøsninger til frontstoffet men siden jeg aldrig har brugt frontstoffet får de sikkert lov at stå. Ellers kunne man montere noget nyt i grå der matcher foden eller bare det traditionelle sorte Smile 

Har også opgraderet delefilter med Clarion Caps fremfor de fuldstændig absurd ringe kondensatorer som AV har valgt at bruge. Godt nok er det en entry højttaler men det har alligevel åbnet diskanten op så den ikke længere virker så anstrengt Smile

Alt i alt ok for 98 kr pr højttaler LOL

Før:



Efter:




Redigeret af Nexeren - 09-April-2012 kl. 05:32
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 01:58
Umiddelbart ser det jo godt ud, kan du ikke tage close up af hjørnet? Det altid kritisk hvordan det er gjort deromkring ;)
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 03:53
Hjørnerne er altid det sværeste da der er 3 linger der skal matche + Højttalerne har en del år på bagen så de er ikke helt skarpe i hjørnerne mere LOL Ved ikke lige hvorfor kanten på fronten ser lidt underligt ud på billedet men den er helt lige og hvid IRL.



Min center som jeg købte voldsomt hærget fik også en tur men den havde hakker osv over alt men synes igen at resultatet blev godt Smile






Redigeret af Nexeren - 09-April-2012 kl. 05:31
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 08:36
Smukt arbejde Thumbs Up
Til top
Noisy Boy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Marts-2012
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 11:33
Det ser rigtig godt ud. man kan næsten ikke se samlilingerne men det også noget anden når man selv står med det i hånden?
hvordan ser toppen ud kan du få det helt tæt.?
 
ellers et smukt stykke arbejde. det åbner jo for en del mulighedder omkrign indretning og farve valg kan jeg gætte mig til
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 12:19
Det ser nydeligt ud; jeg har selv AV Mi3 Signature i lys ahorn (marple), og synes faktisk de er pænere i hvide. Måske du skulle åbne en folie-biks ;-)

Du skal blot være opmærksom på, med hvilken vægt du skruer enhederne ind igen. Fornylig var jeg til en Audiovector-demo, hvor det faktisk blev demonstreret, hvor stor betydning, det har. AV-repræsentanten prøvede at skrue diskantelemenerne helt løst, så de udelukkende hvilede i udskæringen, og resultatet var forbløffende; det viste sig nemlig, at bassen blev meget mere upræcis og udflydende. Og hvorfor egentligt? Bas består også af overtoner, og disse blev åbenbart gengivet mindre korrekt med en løst fastsat diskant; omvendt - forklarede AV-manden - vil en for hårdt indskruning medføre andre lydmæssige problemer, så prøv dig frem.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 15:02
Tak for ros Wink

Meget interessant det med diskanten!

Toppen ser ud ligesom det closeup jeg har lagt ind. Hvis man går helt tæt på kan man selvfølgelig se lidt her og der men fra 50 cm og længere ser de ud som om de var født med det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 03:33
Det kan sgu da godt være jeg ændrer planer nu. Havde ellers planlagt den store omgang med spraymaling. Du har brugt to ruller per højttaler eller hvad

Flot arbejde i øvrigt.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 05:37
Ja to ruller pr. højttaler. Tak for det :)

Arbejdet med den sidste højttalere gik meget nemmere og blev også en hel del mere gennemført. Jeg vil anbefale at man tager én side af gangen og skærer alle kanter til. Jeg tog ét stykke til side og front og så ét stykke til side og bag. Men synes det andet er meget lettere og giver en skarpere kant. Og så er det alfa og omega at være to til det!

Lige et stemningsbillede efter de er kommet på plads. Der mangler lige en receiver ;)


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 07:49
Hvilke værktøjer brugte du? Bare en hobbyskalpel?
Til top
rasmusnj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusnj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 08:08
Hej Nexeren

Tak for inspiration :-)
Her er mine System Audio 1280. De har undergået samme behandling (i hvert fald den ene indtil videre). Jeg kunne dog ikke finde folie til 49,- rullen, så jeg valgte noget halvblank til 79,-. Det er 90x210 og kan lige dække begge højttalere hvis man er forsigtig. Jeg valgte at placere det, fra fabrikken, skarptskårende hjørne i højtalerens mest synlige hjørne og derefter klippe groft til. Så blev folien limet på og til sidst brugte jeg en skalpel til at skære til med. For at få det reneste snit holdt min hjælper et spækbrædt op under det der skulle skæres af, så jeg kunne føre bladet mellem højttaler og brædt. Det gav et ret rent snit. Nå billeder siger jo mere end ord....



Redigeret af rasmusnj - 09-April-2012 kl. 08:12
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 12:50
Det er du sørme sluppet flot fra, og så æhh...Audiovector er jeg skønne højtalere, så godt gået Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu