recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVCHD lagring af data på blue ray recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVCHD lagring af data på blue ray recorder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 16:20
Hej RHsin
Mange tak for hjælpen. Jeg må yderligere "til lommerne". Trial versionen giver åbentbart ikke det sande billede af programmets formåen.
Da jeg får gæster om lidt fortsætter jeg først imorgen.
Håber der sidder mange med på sidelinien som gør gøre brug af din viden.
Mvh SEV 
 


Redigeret af Sev - 27-Februar-2010 kl. 16:24
Med venlig hilsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 16:25
Jeg har købt Powerdirector 8 - Ultra den dyreste.
 
Jeg undrer mig dog over pavtube, syntes da du skulle skrive til dem om de problemer du oplevede.. enten må de fixe det eller også må du få dine penge retur... men det kan jo være de har en indstillingsmulighed til dig som virker... så har du da et program du kan bruge på din mac.... de reklamerer jo med bulkproduktioner... så skal det også virke
Mvh

René
Til top
Sev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:06
Hej RHsin
Tak for den detaljerede vejledning.
Jeg fulgte din anvisning og downloade Powerdirector 8 ultra (den dyreste) ialt 114 $.
Installationen tog noget tid men forløb uden problemer.
Efter diverse test lykkedes det at få samlet de 364 clip til en fil. Kvaliteten er blevet suveren god (ligesom de originale MTS filer) og nu kan jeg via min mediaserver spole i filmen. Smiley´erSmiley´erSmiley´er
Til andres info kan man i et hug importer hele det samlede bibliotek.
Jeg havde dog lidt vanskeligheder med at programmet låste fast i en kortere periode da jeg skiftede til fanebladet "produce". Efter ca. 20 sekunder åbne fanebladet dog og efter yderlige 10 sekunder fik jeg adgang til at vælge de ønskede parametre. Jeg ved at jeg bearbejdede en stor datamængde (12 GB) så måske var det pc'en der i en periode hang lidt i det? Det tog ca. en time og 35 minutter at samle clippene.
Tror du at det er muligt at afspille filen på en Sony blue ray afspiller hvis jeg overfører og indspiller filen på et Blue ray write drev?
Mvh SEV


Redigeret af Sev - 28-Februar-2010 kl. 21:26
Med venlig hilsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:23
Det lyder godt Smile
 
At den lige hang lidt skyldes helt klart mængden af klip du har samlet... hvis du prøver med bare 10 klip så skal du ikke vente sålænge, jeg jeg dog syntes er godt ved programmet er i forhold til det medfølgende fra Canon ikke sender computeren helt i knæ bare et klip skal flyttes fra projektmappe til tidslinie... det kunne min ihvertfald ikke lide.
 
1 time og 35 minutter det var også en pæn slat tid med svrt.. men ok det er også 364klip.... fordelen er så at du kan gemme din projektfil så hvis en dag du skal lave den til skive som dvd eller andet format så skal du ikke til at samle det hele igen, så kan du bare gå direkte til produce... men husk.. vælges et andet format så skal den stå og rendere... og det tager altså masser af tid
Mvh

René
Til top
Sev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:31
Hej rhsin.
Du er godt nok hurtig på tasterne du nåede at svare inden jeg havde færdigredigeret mit indlæg.
Tror du at det er muligt at afspille filen på en Sony blue ray afspiller hvis jeg overfører og indspiller filen på et Blue ray write drev?
Mvh SEV
Med venlig hilsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:05
Jamen jeg er bare hurtig Wink
 
I powerdirector programmet ->
 
Hvis du kigger til venstre for produce knappen har du en knap der hedder "create disc" og der kan du lave disks i en række forskellige formater .. heriblandt direkte på blu ray skiver... men også på avchd skiver som er beregnet til hvis du "kun" har en dvdskive at brænde ud på... men her kan du altså vælge samme kvalitet og opløsning som tidligere... hvorlænge den er om at producere der bliver jeg svar skyldig.. det har jeg ikke prøvet.. men der er ihvertfald mulighed for at lave diske med rigtig menustruktur chapters osv (chapters kan du lave automatisk under redigering hvor du kan sætte et chapter automatisk pr klip så kommer det med på en disk...
 
Men får du tid prøv at kigge på disse tutorials http://directorzone.cyberlink.com/tutorial/
 
men husk hvis du laver effekter så vil det forlænge din produktionstid i sidste ende.. men jeg syntes en smart start og hist og her kan man godt leve med lidt smart klippen.. og andet hvis man får lyst... så kan man jo altid lade den producere om natten alligevel hvor man ikke bruger pcen
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:11
forresten... ellers burde du kunne brænde den direkte til en hvilkensomhelst disk,,... bare den ligger i følgende mappestruktur.
 
BDMV -> STREAM (og i denne mappe lægger du filmklippet/klippene) så burde en blu ray afspiller kunne finde ud af det... i princippet kan du lægge dine ferieklip som de er i nummerisk rækkefølge deri så burde afspilleren kunne spille dem i uafbrudt sekvens og betragte hvert klip som et kapitel)
Men test det evt af inden med en dvdskive og x antal klip på din egen afspiller inden du tager det med dig... kommer den i en dvdafspiller skal der en konvertering til 


Redigeret af rhsin - 28-Februar-2010 kl. 22:33
Mvh

René
Til top
Sev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:44
Hej rhsin
Jeg prøver at finde ud af hvordan jeg kan overføre og afspille mine gamle DV video optagelser (fra mit Canon DV camera) til Medieserveren. Jeg har ingen problemer med at overføre filerne via Fire Wire til computeren. Her kan jeg se at filerne er af typen *dv. Mere specifikt DV-avi i opløsningen 720 x 576.
Desværre kan media playeren ikke se og afspille disse filer. Powerdirekt 8 kan heller ikke importere filerne. Jeg kan dermed ikke konvertere dem til et andet format.
Skal filerne konverteres eller findes der en anden nemmere måde der gør det muligt at afspille filerne på Mediaserveren?
Mvh SEV 
Med venlig hilsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 22:18
Det lyder lidt underligt for avi er såvidt jeg lige kan se på listen over understøttede formater i powerdirector 8 (ovenikøbet inklusiv understøttelse af smart rendering svrt på avi).
 
Men et godt program til lige at se præcist hvilken filtype opløsning framerate osv er http://mediainfo.sourceforge.net/da så ved du præcist hvad filen indeholder, også kan du målrette din fejlfinding lidt bedre.
 
Prøv at tage en mediainfo på filmklippene og post hvad den siger her om de filer du ikke kan importere, alternativt så har jeg faktisk også brugt powerdirectors support nogle gange.. de er udmærkede til at hjælpe... lidt langsomme til at svare.. men de svare https://membership.cyberlink.com/prog/support/cs/service/technical-support.do


Redigeret af rhsin - 02-Marts-2010 kl. 22:19
Mvh

René
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 21:27
Syn's det er noget mærkværdigt, at denne tråd er lagt i Digital Foto - især når den jo absolut ikke har en disse med Foto at gøre.  
Det ville være rart, hvis folk lagde deres tråde/emner det rigtige sted, især hvis andre skal finde noget om emnet. Så leder de nok ikke i et under fora der handler om foto.
Og der jo en grund til at der er delt op i forsk. fora.
En moderator kunne evt. flytte denne her hen det rette sted !
 
Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
hask16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hask16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 21:15
Hvorfor kan vi lægfolk - som overhovedet ikke har forstand på alle de ord I proffer bruger, kommer på et kursus et eller andet sted. Jeg er også en af de "lykkelige" ejer af en Canon camcorder. Jeg har optaget videoer fra såvel Sydafrika, Prag som Nepal uden jeg endnu har fået dem redigeret, da jeg ikke kan finde ud af at bruge det medfølgende redigeringsprogram  - som også får særdeles dårlig omtale.
Hjæææææælp. mvh Hask16 fra Sønderborg
Mvh Hask 16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu