recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre lyd ved film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre lyd ved film

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre lyd ved film
    Sendt: 18-August-2023 kl. 15:10
Hej Forum 

Vi ser sjældent film på vores TV derhjemme (gammel 48” Samsung skærm), men når vi gør savner jeg lidt bedre lyd. 

Vi har ikke noget anlæg eller højtalere til at køre lyden igennem, så jeg tænkte om der ikke var en soundbar el der kunne klare det. Er der nogen med en ok bund uden man behøver en subwoofer? 
Og er der en der nemt kan tilsluttes og frakobles, er det kun hdmi og strøm? Gider nemlig ikke have den fremme til hverdag, når vi bruger det så sjældent. Har en ret lille stue.

Ved godt de fleste herinde har fede surround setups, men der er jeg ikke endnu Tongue   

Kan man få noget der giver en mærkbar forskel til en 2000-4000kr, eller er det skudt helt ved siden af?

På forhånd tak
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 15:17
Yamaha YAS-107 / 109, er en fremragende soundbar til prisen.
Ingen Sub, men god bas.
Kan klart anbefales.
Kun HDMI & Strøm.


Redigeret af S.K - 18-August-2023 kl. 15:19
Mvh. Søren
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 15:27
Enhver soundbar vil være en forbedring.

Det med at tage den fra når den ikke skal bruges - glem det, det holder hdmi stikket ikke til.

Har dit tv hdmi-ARC?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 15:44
@ Klaus
Ja, det tror jeg, der står ihvertfald arc under en af udgangene så jeg lige..
Er det stikket på ledningen eller selve udgang på TV/soundbar du er bekymret for?

@ S K
Den ser fin ud og også fornuftig pris. Kan kun se online forhandlere, ved du om der er fysiske butikker der fører den så man evt kan høre først?
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 15:53
Nå, jeg ser lige AV connection har en fysisk butik i Odense, der kunne jeg svinge forbi LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Glazzy Glazzy skrev:

Er det stikket på ledningen eller selve udgang på TV/soundbar du er bekymret for?

Kablet er det mindste problem. Det er stikket i tv/soundbaren jeg er bekymret for.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-August-2023 kl. 16:04
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 17:19
Jeg ville anbefale dig dette par da de overgår enhver soundbar i til pris
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 19:19
T-Duck, du mangler muligvis et link Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

T-Duck, du mangler muligvis et link Wink
næ linket "par" virker
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 19:34
Det gør det da osse, jeg kan bare se mig for
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville anbefale dig dette par da de overgår enhver soundbar i til pris

Diskrete som en soundbar er de ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville anbefale dig dette par da de overgår enhver soundbar i til pris


Diskrete som en soundbar er de ikke.


Klaus
på hver sin side at et fjernsyn er da lige så diskret som hvis det lå en land pind nede foran. Og nu spurte han til bedre æud inde for 3-4000 kr klassen, og der kan man altså ikke finde nogle soundbar der er bedre til prisen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu