recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste billigste og mest lydløse netflix ting?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste billigste og mest lydløse netflix ting?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tror jeg har isoleret det til enten en wd live eller ATV 3 nogle fordele ulemper jeg skal tænke over. Ved godt jb ikke er til ATV endnu

Hvis du vil undgå at konvertere dine iso filer er der kun én boks tilbage. 
Men jeg kender ikke WD tv live, kun Apple tv. 


Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 12:41
Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del

ATV 3 og Netflix ser altså godt ud hos mig. 
Jeg lejer også nogle nyere film i iTunes Store, det koster 49 kr. for HD film, og perioden er 48 timer.
Begge dele har 5.1 lyd.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del


ATV 3 og Netflix ser altså godt ud hos mig. 
Jeg lejer også nogle nyere film i iTunes Store, det koster 49 kr. for HD film, og perioden er 48 timer.
Begge dele har 5.1 lyd.


Har altså også været rigtig glad for min 1. Gen. Ved du hvad man ud over str., strømforbrug, og mulighed for at slukke formoder jeg, får ekstra ved atv3
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 14:05
Man får 1080p. Ellers skal du nok kigge på Apples hjemmeside.


Og Airplay - men jeg ved ikke om det kun er på 3. gen.



Redigeret af Brixen - 20-Oktober-2012 kl. 14:07
Venlig hilsen
KB
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 14:16
Hej aerik
Da jeg kan se at du har et Sony TV, vil jeg anbefale en Sony Blu-ray afspiller. Jeg har selv en BDP-S790 og er utrolig imponeret over kvaliteten af Netflix på et 60 tommers tv. Jeg har tidligere haft TV2 play og eurosport player, men opgav begge da kvaliteten var for ringe, selv når jeg trak et 20 mtr. netværkskabel. På BDP-790 kører jeg via wifi fra en 8 MB fullrate forbindelse og kvaliteten er rigtig god, Desuden modtager jeg uden problemer Dolby digital + i 5.1 på de film og serier jeg har set indtil nu. Jeg har set 2-3 film og 5-6 serieafsnit og har ikke oplevet udfald eller buffer pauser overhovedet. Afspilleren er lydløs ved Netflix, der er dog en smule støj når man afspiller BD, men det er ingenting sammenlignet med den pioneer BDP-140 jeg havde før. Da du skriver den gerne må være billig, er 790'eren måske lidt pebret. Jeg ved dog ikke om Sonys billigere afspillere er ligeså gode, da jeg har forstået at 790'eren har en større processor end de billigere modeller. Det kan muligvis betyde noget ved adaptiv streaming.
Held og lykke med købet.
 
Mvh. Jacob
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:



Hej aerik
Da jeg kan se at du har et Sony TV, vil jeg anbefale en Sony Blu-ray afspiller. Jeg har selv en BDP-S790 og er utrolig imponeret over kvaliteten af Netflix på et 60 tommers tv. Jeg har tidligere haft TV2 play og eurosport player, men opgav begge da kvaliteten var for ringe, selv når jeg trak et 20 mtr. netværkskabel. På BDP-790 kører jeg via wifi fra en 8 MB fullrate forbindelse og kvaliteten er rigtig god, Desuden modtager jeg uden problemer Dolby digital + i 5.1 på de film og serier jeg har set indtil nu. Jeg har set 2-3 film og 5-6 serieafsnit og har ikke oplevet udfald eller buffer pauser overhovedet. Afspilleren er lydløs ved Netflix, der er dog en smule støj når man afspiller BD, men det er ingenting sammenlignet med den pioneer BDP-140 jeg havde før. Da du skriver den gerne må være billig, er 790'eren måske lidt pebret. Jeg ved dog ikke om Sonys billigere afspillere er ligeså gode, da jeg har forstået at 790'eren har en større processor end de billigere modeller. Det kan muligvis betyde noget ved adaptiv streaming.
Held og lykke med købet.
 
Mvh. Jacob


Egentligt et fornuftigt bud, men da jeg ser to til tre fysiske film om året, er det nok den optimale løsning, men vil da alligevel lige lure på den
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 16:07
Hej Aerik

Hvis du er til Sony produkter, så kan jeg anbefale deres Google TV box. Den er ikke til salg i Danmark endnu, men kan købes i England for ca 2000 kr.

http://www.sony.co.uk/product/google-tv/nsz-gs7

Det er en del dyrere end ATV, men så kan den også bruges som Media Player uden cowboy tricks. XBMC er på trapperne, den kan også bruges med Plex. Selv bruger jeg App'en GTV Player, den spiller alt hvad jeg har liggende på min NAS via et UNC share. GTV Player har også Airplay indbygget (dog ikke mirroring)

Den spiller dansk Netflix i super kvalitet, meget lig den kvalitet ATV spiller.

Sony siger selv "til efteråret" med hensyn til Dansk lancering, men det trækker åbenbart ud.

J

PS: Den er pasivt kølet, så den siger ikke en lyd.

Redigeret af Jwin - 20-Oktober-2012 kl. 16:20
Til top
Lassen.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lassen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 19:43
Til top
Lassen.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lassen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 19:51
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tror jeg har isoleret det til enten en wd live eller ATV 3 nogle fordele ulemper jeg skal tænke over. Ved godt jb ikke er til ATV endnu


ATV 3 er altid klar og starter næsten øjeblikkeligt, WD live skal bruge 20+ sekunder.
ATV 3 bruger 0,2W stb. hhv. 1,9 W ved streaming i HD. WD live bruger mere end 11 W
Er glad for min ATV 3 og Netflix.
Mit eneste Apple produkt Ermm
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 17:34
Gode synspunkter. Er blevet tilbudt en atv2 til 550-600 kr. Leveret. Skulle jeg heller ofre det ekstra på en 3'er kan godt undvære jailbreak. Ved godt prisforskellen ikke er stor, men er på su, så pengene skal bruges bedst :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu