recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste film med Dolby Atmos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste film med Dolby Atmos?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste film med Dolby Atmos?
    Sendt: 23-Januar-2017 kl. 11:22
Jeg skal lege lidt med Atmos i weekend for første gang
Så jeg skal bestille film i dag, så de når frem
Køber hos cdon http://cdon.dk/film/blu-ray/dolby_atmos/, men hvad egner sig godt til en introduktion til Atmos?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 11:36
Personligt, så er der film som Transformer, Ninja Turtles og Star Trek. De sætter virkelig mine højtalere på prøve. Der er lidt om nogle af dem herunder, hvor de giver dem karakterer, i forhold til lyd. Den nederste er anmeldelser af 4K film, men hvor man også kan se, hvor god lyden er, når der er Atmos lyd på.


Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 11:49
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 14:23
Gravity, John Wick og American Sniper skulle være fremragende med atmos.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 15:29
Som Tingkaer skriver så er John Wick, Gravety og Amercian Sniper rigtig fine mht Atmos
Prøv også

Mad Max, Deepwater Horizon, Blair Witch (2016) - filmen er ringe med atmos sporet er suverænt.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 15:48
Tak for forslag, har bestilt syv styks
Så må jeg se, om det er noget for mig (har ikke brugt så mange penge på det, mere et eksperiment)
Ellers kommer filmene hurtigt til salg ; )
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 16:01
San Andreas er heller ikke helt ved siden af mht lyden. Filmen er dog ikke noget at råbe hurra over.

Vild bas i den film!
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Gravity, John Wick og American Sniper skulle være fremragende med atmos.
Bemærk: At Gravity på BD med Dolby Atmos kun findes i en Diamond Deluxe Edition til overpriser i region A. Har ikke selv hørt denne udgave, endnu....  Men den går for at være state of the art på lyden.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 17:21
Købte gravity Diamond edition på amazon.de for 10 euro for et år siden. Nu koster den så 44 euro. Det er sgu vildt nok den er steget så meget.
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Personligt, så er der film som Transformer, Ninja Turtles og Star Trek. De sætter virkelig mine højtalere på prøve. Der er lidt om nogle af dem herunder, hvor de giver dem karakterer, i forhold til lyd. Den nederste er anmeldelser af 4K film, men hvor man også kan se, hvor god lyden er, når der er Atmos lyd på.




Flemming du glemte et link til denne side http://m.biojensen.dk/karakter-uhd-bluray

Redigeret af Biojensen - 23-Januar-2017 kl. 19:18
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Biojensen Biojensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Personligt, så er der film som Transformer, Ninja Turtles og Star Trek. De sætter virkelig mine højtalere på prøve. Der er lidt om nogle af dem herunder, hvor de giver dem karakterer, i forhold til lyd. Den nederste er anmeldelser af 4K film, men hvor man også kan se, hvor god lyden er, når der er Atmos lyd på.




Flemming du glemte et link til denne side http://m.biojensen.dk/karakter-uhd-bluray

Ouch: Det var en fejl.TongueBig smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 10:55
Har lige set Deepwater Horizon og det er det vildeste lydspor jeg indtil nu har hørt på en film i hjemmebioen og jeg har ikke engang Dolby Atmos - tør ikke helt tænke på lyden i et sådan setup Shocked
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu