recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste GPS til i bilen søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste GPS til i bilen søges

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af peterhp peterhp skrev:

Det var jeg ikke klar over - spændende. Og ja, det er jo nok den vej, det går.

Indtil videre kan jeg dog se, at CarPlay lader en del tilbage at ønske. Jeg vil f.eks. savne navigations-bjælken i højre side på min TomTom og muligheden for at indtaste adresser direkte på bilens skærm - kan se, at det mangler p.t. 

Men mon ikke, det kommer hen ad vejen.
jo der kommer jo nye releasens hele tiden. Det er jo første version med carplay understøttelse.
IOS 13 har også en del nye opdateringer.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg fandt en ny radio med carplay / Android auto.
Det tog 5 min at udskifte den. Den nye virker også med knapperne på rattet.


Hvilken radio er det?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af peterhp peterhp skrev:

Har været i nøjagtig samme situation som dig - konen fik bil og snuppede min GPS.

Så måtte jeg jo købe en ny - det blev en TomTom Go 5100 med indbygget SIM-kort til Live Traffic, og den er jeg super glad for. Jeg har i mellemtiden fået ny bil med både indbygget navigation og CarPlay, men på længere ture sværger jeg alligevel til min TomTom. Dens trafikmeldinger er bare uovertrufne.


Jeg købte en brugt TomTom via 62, tror jeg nummeret var, på i Den blå Avis men fik leveret en via 53, som jeg så prøved de en dags tid. Den havde desværre en ekstrem dårlig skærmopløsning. Er du tilfreds med opløsningen på din? Det er vel en 5" skærm, ikke sandt? Jeg søger som nævnt 6" eller mere.Men ellers fungerede via 53 også tilfredsstillende og minder vel lidt om din funktionsmæssigt?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Som nævnt søger jeg en Gps 

Ja og vi har givet et forslag.
Jeg stod i samme situation for et år siden. Min TomTom var død.
En ny TomTom er jo pæn dyr, samt lidt tåbelig når ens telefon er teknisk overlegen på alle punkter.

Jeg fandt en ny radio med carplay / Android auto.
Det tog 5 min at udskifte den. Den nye virker også med knapperne på rattet.

Så nu kan jeg vælge mellem google maps, Waze, apple maps, TomTom navigation etc. De er altid opdateret og har live trafik. Skærmen er vist 7 eller 8 tommer. Den har touch og stemmestyring.

Nå ja, jeg har ikke en grim dims i forruden som tager udsynet.

løsningen giver også en række andre fordele, opkald, beskeder, netradio, musik, Siri. 

Ok, en gammeldags gps er nok et par hundrede kroner billigere. Husk at købe en der også virker på det nye gps system.
Ok. Det er der du vil hen. Fin ide. Det vil jeg undersøge, men pladsen er lidt trang. Jeg har dog ombygget bilen lidt så jeg ikke synsmæssigt behøver at blive generet af en GPS. Jeg har også monteret en trådløs bakcensor, som befinder sig side om side med GPS'en.
Hvad hedder det nye GPS system?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 22:29
det nye hedder galileo i Europa.

Det gamle hed gps.


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 22:41
Ja.ok. Der er EUs kommende. Er det næste år at det kommer igang?Vdu kunne bruge det på din  lige radio også?
Jeg kigger lige nu på radioer ud fra dit gode forslag. Hvad hedder din nye radio? Et den indbygget eller kan den sættes udenpå?
Hvad har du givet for den? Og hvilke navigationsystemer bruger du til den?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 23:00

[/QUOTE]
Jeg købte en brugt TomTom via 62, tror jeg nummeret var, på i Den blå Avis men fik leveret en via 53, som jeg så prøved de en dags tid. Den havde desværre en ekstrem dårlig skærmopløsning. Er du tilfreds med opløsningen på din? Det er vel en 5" skærm, ikke sandt? Jeg søger som nævnt 6" eller mere.Men ellers fungerede via 53 også tilfredsstillende og minder vel lidt om din funktionsmæssigt?
[/QUOTE]

Ja, min Go 5100 er 5" - den findes også som Go 6100, der er 6". Jeg er fint tilfreds med skærmopløsningen, men jeg forventer heller ikke fotorealisme af min GPS. Jeg kender ikke Via-modellerne, så jeg kan ikke rigtig sammenligne.


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ja.ok. Der er EUs kommende. Er det næste år at det kommer igang?Vdu kunne bruge det på din  lige radio også?
Jeg kigger lige nu på radioer ud fra dit gode forslag. Hvad hedder din nye radio? Et den indbygget eller kan den sættes udenpå?
Hvad har du givet for den? Og hvilke navigationsystemer bruger du til den?


Ja min telefon understøtter Galileo, så går ud fra jeg bruger dem.

Radioen er indbygget.

Jeg bruger primært waze. TomTom fik først carplay her i juni.
Jeg har testet waze, google maps og apple maps.
Waze fra google virker bare bedre end de andre. 
TomTom har jeg kun prøvet på en kort tur.
 
Jeg har købt en rdc330




Redigeret af lahan - 14-Juni-2019 kl. 23:18
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 23:32
Har du set den her Garmin, der er sat ned fra 1.699 kr. til 699 kr.?

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Har du set den her Garmin, der er sat ned fra 1.699 kr. til 699 kr.?

Tak. Interessant tilbud. Kender du denne model?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 06:56
Jeg sværger til TomTom, da deres Live Traffic system overgår alle andre og ofte sender mig udenom pludseligt opståede køer. Det system skal prøves før man fatter dets nytte.

Før på min gamle TomTom betalte jeg 300-400 kr. om året for Live Traffic.

Nu har jeg lige købt en TomTom Go Basic 6" for 1400 kr i Elgiganten.
Den kommer med livstid kort-, Live traffic- og Fotofældeopdatering. 
Der er derudover en superpraktisk integration til MyDrive app'en på iPhone. 

Jeg var i starten ikke overbegejstret for skærm og opløsning, der er ringere end min tidligere meget dyrere model men jeg har hurtigt vænnet mig til det - og jeg er superglad for den og kan anbefale den - især til den pris.

Da jeg ønsker at overholde hastighedsgrænserne både principielt og i praksis, bruger jeg også dens advarselssystem, der bibber, hvis jeg overtræder hastighedsgrænsen - men det system er jeg jo nok den eneste i dette land, der bruger.




Redigeret af ClausBP - 15-Juni-2019 kl. 07:03
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg sværger til TomTom, da deres Live Traffic system overgår alle andre og ofte sender mig udenom pludseligt opståede køer. Det system skal prøves før man fatter dets nytte.

har du sammenlignet det med google trafik, som gør det samme?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu