recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streamingboks uden forsinkelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streamingboks uden forsinkelse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Larsbj1988 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbj1988 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste streamingboks uden forsinkelse
    Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 20:52
Jeg bruger i øjeblikket chromecast til fx cast af DR TV eller sport fra TV2 PLAY. Når jeg caster noget live oplever jeg ekstra forsinkelse på 20-60 sekunder ved brug af chromecast ift hvis jeg bare så det direkte i DR/tv2 appen på min telefon. 
Det er en kablet chromecast ultra. 
Nogen der ved om dette er forbedret i Google TV? Eller Apple TV? Søger nogen med reel erfaring og ikke bare gæt ;-) 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 21:37
Streamer alt så ser ikke om noget er forsinket lidt 

Bruger appleTV 

Men det er vel meget normalt at signaler ikke direkte   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 22:19
Når du streamer er der forsinkelse, fordi der er en lille buffer der skal fyldes først.
Streamer du videre fra en enhed til en anden, vil der være yderligere forsinkelse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2023 kl. 09:17
Hej.

Du skriver intet om, hvilket TV eller hvilken mobil du anvender?
På på vores LG OLED ville jeg prøve med LG DR TV App eller LG TV2 Play App.

En anden som jeg ikke har prøvet er, at forbinde din mobil direkte med et HDMI kabel. Der findes mange USB C Hub med 4K HDMI Display udgang:


Der er må være et spørgsmål om at, finde den rigtige?

Hilsen Carsten.
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2023 kl. 23:36
HDMI fra mobil tl TV tror jeg ikke er en løsning til Chromecast, da mobil vist kun er til at styre Cromecast.
Det var vist kun i gamle dage med DR og analoge sendere der stort set ikke var forsinkelse (og i starten med TV2).
Jeg har parabol, og der er 10-15 sek. forsinkelse. I fredags streamede DR live på deres hjemmeside og det var vist 10-15 sek. efter min parabol. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 07:08
Jeg er ikke klar over, hvorfor gammeldags Chromecast har ekstra forsinkelse, men hvis du bruger DRTV appen til Apple TV, så vil du opleve det samme DRTV appen på din telefon. Efter en teknisk opgradering sidste år, har DRTV ned til 10 sekunders forsinkelse i appen ift. normalt tv-signal via antennestik.
Til top
Larsbj1988 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbj1988 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når du streamer er der forsinkelse, fordi der er en lille buffer der skal fyldes først.
Streamer du videre fra en enhed til en anden, vil der være yderligere forsinkelse.

Klaus

Det giver sig selv. Det er dog ikke sådan chromecast teknisk fungerer Smile 
Jeg forsøger at finde information på om den ekstra forsinkelse også er der på Google TV og Apple TV, eller om man har samme forsinkelse som i app'en på mobilen. Det er den ekstra forsinkelse jeg gerne vil af med.


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg er ikke klar over, hvorfor gammeldags Chromecast har ekstra forsinkelse, men hvis du bruger DRTV appen til Apple TV, så vil du opleve det samme DRTV appen på din telefon. Efter en teknisk opgradering sidste år, har DRTV ned til 10 sekunders forsinkelse i appen ift. normalt tv-signal via antennestik.

Tak for svar. Det var lige den information jeg søgte. Du ved vel ikke om det tilfældigvis er det samme med google TV?

Redigeret af Larsbj1988 - 23-Oktober-2023 kl. 07:41
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 11:57
Generelt er der rigtig mange forsinkende led i TV/streamtransmissioner (CCD capture -> buffering -> encoding -> buffering -> local transmission -> buffering -> destination transmission -> buffering -> decoding -> rendering -> (safety hold&inspect -> buffering ->) reencoding -> buffering -> remote transmission -> buffering -> decoding -> buffering -> rendering -> viewing. Først nu kan du se signalet)

-Så det vil ALDRIG være ægte live, som i realtime live. Typisk tager ovenstående 10-30 sekunder eller mere ift. til, hvis man selv var til stede. Prøv selv nå du er fysisk tilstede i et "live" streamet event.
Til top
Larsbj1988 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbj1988 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Generelt er der rigtig mange forsinkende led i TV/streamtransmissioner (CCD capture -> buffering -> encoding -> buffering -> local transmission -> buffering -> destination transmission -> buffering -> decoding -> rendering -> (safety hold&inspect -> buffering ->) reencoding -> buffering -> remote transmission -> buffering -> decoding -> buffering -> rendering -> viewing. Først nu kan du se signalet)

-Så det vil ALDRIG være ægte live, som i realtime live. Typisk tager ovenstående 10-30 sekunder eller mere ift. til, hvis man selv var til stede. Prøv selv nå du er fysisk tilstede i et "live" streamet event.

Det er jeg fuldstændig klar over, og det er slet ikke det jeg efterspørger. Som jeg skriver vil jeg bare gerne finde et alternativ til min Chromecast Ultra, som smider ekstra forsinkelse oven i den forsinkelse der allerede er der i forvejen.
Derfor forsøger jeg at forhøre mig om nogen har erfaring med Google TV eller Apple TV ift. denne forsinkelse. Nu har jeg da fået Apple TV svar Smile
Til top
Cesar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cesar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 13:16

Prisen er 149 dollar. Den sendes fra Singapore, afgifter er betalt. jeg betalte ikke en krone i moms eller opkrævningsafgift. Den kørere Android TV og er en af de hurtigste på markedet. Jeg har prøvet en del af disse tv bokse de senere år. Denne er den bedste hidtil.

To andre muligheder jeg har været meget tilfreds med: Xiaomi Mi, også android TV box. Køb den i Bilka for 500. endelig er der Firetv fra Amazon. Det er den mest uproblematiske, men nogle app findes ikke i deres store, fx DR Tv.

Jeg ville købe Homatics igen. Den er alle pengene værd. Og så er den flot at se på og har en rigtig god fjernbetjening.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Larsbj1988 Larsbj1988 skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg er ikke klar over, hvorfor gammeldags Chromecast har ekstra forsinkelse, men hvis du bruger DRTV appen til Apple TV, så vil du opleve det samme DRTV appen på din telefon. Efter en teknisk opgradering sidste år, har DRTV ned til 10 sekunders forsinkelse i appen ift. normalt tv-signal via antennestik.

Tak for svar. Det var lige den information jeg søgte. Du ved vel ikke om det tilfældigvis er det samme med google TV?

Det var i hvert fald meldingen fra DRTV sidste år. Jeg har ikke lavet krydstest.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 15:41
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu