recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste tv-boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste tv-boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CoolStar68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2024
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolStar68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste tv-boks
    Sendt: 23-Januar-2024 kl. 19:23
Hej, hvilken tv-boks giver den bedste billedkvalitet?

Jeg har pt. en boks fra Telia, men er ikke tilfreds med billedkvaliteten. 

Jeg ønsker derfor at streame TeliaTV via appen fra en god tv-box. Jeg overvejer den nyeste Apple tv-boks eller nVidia Shield TV PRO, da jeg også gamer.

Er der nogen bud på hvilken boks der giver absolut højeste kvalitet?

Jeg har 1000 mBit fiber og et 50 tommer Samsung tv men vil gerne op på 75 tommer.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 20:29
Nvidia shield levere bedste billeder, den har en god scaler, og hvis gamer er GeForce now en god mulighed, jeg bruger den selv med deres dyreste abonnement hvor jeg før 4k cloud gaming. Så jeg spiller alt fra Forza til cities Skyline 2 i 4k på den
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af CoolStar68 CoolStar68 skrev:

Jeg har pt. en boks fra Telia, men er ikke tilfreds med billedkvaliteten.

Og du er sikker på at det er boksen og ikke Telia der er skyld i billedkvaliteten?

Oprindeligt skrevet af CoolStar68 CoolStar68 skrev:

Jeg har 1000 mBit fiber og et 50 tommer Samsung tv men vil gerne op på 75 tommer.

1000 millibit (altså 1 bit), eller 1000Mbit (Megabit)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nvidia shield levere bedste billeder


Apple TV leverer rent faktisk bedre billeder.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nvidia shield levere bedste billeder


Apple TV leverer rent faktisk bedre billeder.
det er bare et stort nej.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 07:59
Jeg tror ikke der er den store forskel på billedekvaliteten mellem Apple tv-boks eller nVidia Shield TV.
Personligt bruger jeg Apple TV.

Nu er det godt nok et par år siden vi havde TeliaTV (via ATV), men dengang var billedekvaliteten ret dårlig (lav bit-rate), og jeg kunne godt forestille mig at det ikke har ændret sig, så det hjælper næppe på billedekvaliteten at udskifte din TeliaTV boks med en anden boks, da det er TeliaTV der nok er problemmet.
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nvidia shield levere bedste billeder


Apple TV leverer rent faktisk bedre billeder.
det er bare et stort nej.


Har du erfaringer med billedkvaliteten af Telia TV på Nvidia Shield og har du sammenlignet den med billedkvaliteten af Telia TV på AppleTV?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 09:27
Findes der overhovedet nogen TeliaTV app til Nvidia Shield?
Mvh Jesper
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nvidia shield levere bedste billeder


Apple TV leverer rent faktisk bedre billeder.
det er bare et stort nej.


Har du erfaringer med billedkvaliteten af Telia TV på Nvidia Shield og har du sammenlignet den med billedkvaliteten af Telia TV på AppleTV?


Klaus
næ men der blev spurgt om den højeste billedkvalitet generalt. Af shield vs Apple tv. Og da jeg har begge bokse, så kan jeg svare på det der bliver spurgt om.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
CoolStar68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2024
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolStar68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 10:00
Tak for indlæggene. 

Jeg overvejer faktisk om jeg ikke helt kan undgå et streaming device, hvis jeg alligevel vil opgradere mit tv?

Da jeg via mit arbejde kan få gratis TeliaTV vil jeg selvfølgelig fortsætte med det.

Derfor er mit spørgmål nu: Hvilket tv vil i anbefale? Mine krav er: Ca. 75 tommer, TeliaTV app, rigtig god billedkvalitet, ikke superdyrt.

Er der evt noget relevant på udsalg i øjeblikket?
Til top
CoolStar68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2024
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolStar68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 10:16
Jeg viderefører denne tråd i det rette forum.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 10:17
Apple TV giver dig en bedre brugeroplevelse end diverse Smart TV, efter min mening, og i og med at du kan gemme den af vejen og bruge TV'ets eksisterende fjernbetjening fuldt ud til styring, så er det i praksis mere eller mindre det samme, som at have tingene indbygget i TV'et. Så kan du også udskifte Apple TV, hvis der bliver behov for det i fremtiden, uden at skærmen behøver at gå på pension.

Telia TV leverer samme streamingkvalitet til Apple TV og Android TV (som er i Nvidia Shield). Det er kun enkelte streamingtjenester, f.eks. Apple TV+, der leverer forskellig streamingkvalitet imellem de to omtalte TV-platforme.

Nyeste Nvidia Shield fra 2019 har en "AI" opskaleringsfunktion, som gør billedet mere kunstigt og dårligere overordnet. Den kan man slå fra. Ønsker man at bruge denne type billedbehandlingsproces, så findes det også i TV-skærme fra alle de store producenter efterhånden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu