recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste valg af brændbare DVD'er?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste valg af brændbare DVD'er?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T0biasDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T0biasDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste valg af brændbare DVD'er?
    Sendt: 23-November-2012 kl. 10:53
Hey

Jeg skal have bestilt nogle brændbare DVD skiver, men hvilke er bedst?

Jeg vil gerne betale lidt ekstra for den bedste kvalitet, og bedst mulige kompatibilitet, da jeg skal sende dem rundt i forbindelse med jobsøgning, så det vil være rigtig ærgerligt hvis der er problemer med afspilningen (de skal sendes til England). Jeg har selv fundet frem til disse http://www.nierle.com/dk/artikel/5675/JVC-Taiyo_Yuden_DVD-R_120_min-4.7_GB_16x,_Full_printable_White,_50_stk_i_cakebox.html - hvad siger i til dem? Der er dog flere forskellige fra samme mærke, nogle med noget thermal-halløj, andre med watershield (som dem i linket) - så jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst - eller om det skal være nogle helt andre :)

Kan i anbefale nogen? Prisen er ikke så vigtig, det er bare vigtigt at jeg får nogle med mindst mulig risiko for at de ikke vil afspille korrekt :)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 14:26
Du har fat i det rette mærke (Taiyo Yuden). Jeg har ikke holdt øje med det de sidste par år, men generelt set har de været kendt for at være blandt de bedste mærker, der findes.

Det er dem jeg selv køber til mit eget brug...

Redigeret af HeartWare - 23-November-2012 kl. 14:26
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
T0biasDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T0biasDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 13:58
Tak for svaret :) Ved du noget om de forskellige udgaver med watershield/thermal osv?

Der er også de her http://www.nierle.com/dk/artikel/12472/JVC-Taiyo_Yuden_DVD-R_120_min-4.7_GB_16x,_Uden_print,_100_stk_foliepakket.html - men er lidt usikker på om man slet ikke kan skrive på dem med en tusch idet der står uden print?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 15:02
Nej, det kender jeg ikke noget til...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfektionist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 16:12
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 16:45
Full printable white er til at printe på med blækprintere, og man kan sagtens skrive på dem, da oversiden er mat hvid.
Thermaltransfer er en anden printmetode. Dem du linker til kan også trykkes med serigrafi. Jeg ved ikke hvordan de er at skrive på.


Venlig hilsen
KB
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfektionist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 16:53
Taiyo Yuden er ubetinget det bedste valg mht til fejl og holdbarhed! Watershield hentyder til overfladebehandlingen til print. Watershield er lidt dyrere, men giver fremragende print kvalitet.
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
T0biasDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T0biasDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 19:42
Tak for svarene :) Jeg ikke skal bruge dem til at printe på - men de skal kunne skrives på uden problemer - så vil dem jeg linkede til oprindeligt (http://www.nierle.com/dk/artikel/5675/JVC-Taiyo_Yuden_DVD-R_120_min-4.7_GB_16x,_Full_printable_White,_50_stk_i_cakebox.html) være det bedste valg? (dem uden watershield kan jeg kun bestille 100 af på en gang så vidt jeg kan se)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu