recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begynder spm. til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegynder spm. til receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mosede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: Begynder spm. til receiver
    Sendt: 01-September-2007 kl. 14:35
Hej,

Efter at have fået Blue-Ray (PS3)  har jeg overbevist konen om at  vi må have en receiver og ikke blot nøjes med TV'ets højttalere.
Budgettet er ikke så stort, så jeg har kigget på Sony STR-DG6700 og Onkyo TX SR505E.

Hvad er bedst?

Vi har et Sony KLV-S40A10E tv (altså kun 720p) og en Sony DVP-NS 92Vdvd afspiller og PS3. Begge dele skal tilsluttes med HDMI.  

Så er der selvfølgeligt Onkyo TX SR605 som andre roser herinde, men som er et par tusinde dyrere. Er det det eneste der dur eller vil jeg fint kunne klare mig med 505'eren i forhold til det øvrige udstyr?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 14:52

Oprindeligt skrevet af mosede mosede skrev:

Så er der selvfølgeligt Onkyo TX SR605 som andre roser herinde, men som er et par tusinde dyrere. Er det det eneste der dur eller vil jeg fint kunne klare mig med 505'eren i forhold til det øvrige udstyr?

Onkyo TX SR605 er selvfølgelig ikke det eneste som dur. Men når mange går efter lige dén model, så er det fordi det er den mindste af Onkyo receiverne der understøtter de nye lydformater i Blu-ray og HD DVD. Den der hedder DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD og Dolby Digital Plus.

Man kan dog sige, at når budgettet er småt, og i kommer fra TV'ets stereohøjttalere så behøver i ikke springe direkte ud i et stort dyrt 7.1 surround setup. Det almindelige 5.1 surround vil også blive en stor nydelse for jer.

Med et lille budget skal du have mere fokus på valg af højttalere, end på at få det nyeste nye indenfor surround receiver.

  /Lars



Redigeret af Lars - 01-September-2007 kl. 14:52
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mosede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 15:00
Tak for svaret!

Højttalerne bliver det næste. Vi diskuterer satdig - specielt størrelsen (5 satellitter + subwoofer, eller nogle lidt større.

Jeg mener Onkyo's SR505E skulle også have HDMI:
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5368468.html
det skulle være en ny model.

mvh
Kim

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 18:18
Du kan med fordel gøre fruen tilfreds med en gang satellitter og en sub. Bare du vælger det rigtige sæt kan du godt få en rigtig god lydkvalitet, der også er perfekt til musik, som mange af de helt billige sæt ikke er så gode til.

Du får meget mere for pengene ved at vælge en 605 fremfor 505
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu