recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beogram 4500 koblet til Beosound 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beogram 4500 koblet til Beosound 4?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beogram 4500 koblet til Beosound 4?
    Sendt: 28-Juli-2023 kl. 00:39
Jeg har skiftet min gamle Beocenter 9300 ud med en Beosound 4. Men jeg vil gerne koble min Beogram 4500-grammofon til Beosound'en...  Beogram'en har et 8-polet han-stik - og Beosound skal ha det ind via RCA-stik. Jeg har ikke kunnet finde et sådant kabel nogen steder. Altså et 8-polet hunstik med 2 rca-stik i den anden ende. Er der nogen der ved hvordan dette problem kan løses? Hjælp
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 09:38
Kan du have talt forkert?

Der plejer gerne at være 7 stik, hvoraf de to foran eventuelt kan skrues ud med en lille skruetrækker, som det vises på dette noget store billede ude til højre et sted.



Når de to skruer er gemt af vejen, kan der bruges et kabel som fx dette fra AV-Connection. Jeg når lige at rette mig selv. Der ser ud til at være syv indgange på kablet, så du skulle kunne slippe for at skulle fjerne førnævnte stik.


Oplever du brum, kan du måske komme til at skrue den tredje ledning fast til en af skruerne i bunden af Beosound 4, så der er stelforbindelse.

Jeg slog op, om Beogram 4500 har en RIIA indbygget, og det har den, så du slipper for at have en boks imellem Beogram 4500 og Beosound 4.

Mvh. Jørgensen
Til top
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 11:07
Hej Jørgensen
Tusind tak - du har reddet min dag - jeg har fjernet de 2 stikben og kan bruge nogle 5-pin stik, jeg har haft liggende
vh erik 
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 12:14
Det var så lidt. Godt at have lidt stumper liggende.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu