recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beskeder på macOS synkroniseres ikke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beskeder på macOS synkroniseres ikke?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beskeder på macOS synkroniseres ikke?
    Sendt: 11-Februar-2018 kl. 19:48
Hej...

Jeg sidder med min MacBook Pro og synes det er rigtig smart, at jeg kan sende SMS/iMessage fra min MacBook, eller skrive videre i en samtale, som jeg har startet på min iPhone.

Men...

Hvor smart er det så lige, når man ikke kan få Beskeder på macOS til at hente den samtale ind, som jeg har startet fra min iPhone?

Rigtig mange beskeder fra weekenden, gider min MacBook Pro ikke hente fra min iPhone, og det er selvom jeg har skrevet med disse person før. Selvom samtalen er oprettet, så ligger de nye beskeder godt nok på min iPhone, men den opdaterer ikke samtalerne i Beskeder på min MacBook.

Er det en kendt "fejl" for så er det selvfølgelig ikke så smart, eller kan man "force update" på en eller anden måde?

Venlig hilsen
Hende den fortvilede Confused
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 23:59
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 00:54
Tak for dit svar, og jeg har nu tjekket op og prøvet det de skriver man skal gøre, men der sker ikke noget. Det eneste jeg fik ud af det var, at jeg ikke kunne logge tilbage på iMessage på min MacBook i en 30 minutter, og da jeg endelig fik logget på, så manglede de samme beskeder på min MacBook, som før. Dvs. det har desværre ikke hjulpet
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 07:05
Nu har jeg ikke brugt Mac, men kunne det ikke tænkes at det er fordi nogle er SMS'er og andre imessage?
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 07:53
Hej. Det var også først min tanke, men desværre ikke. Jeg havde som sagt allerede to modtagere, som var oprettet mellem min Mac og iPhone, hvor beskederne blev opdateret i løbende. Begge er iMessage tråde. Alle de beskeder vi har skrevet sammen i lørdags og i går er ikke opdateret på min Mac på er opdateret på min iPhone - da jeg skrev beskederne fra den. Det mystiske er, hvis jeg så åbnede min Mac og skrev en besked fra den i samme tråd, som ikke ville opdatere fra iPhone til Mac, så kom beskeden med det samme frem på min iPhone. Mystisk?!

Er jeg virkelig den eneste her med problemet? Google fortæller mig at andre også har det her problem, men ingen får det løst. Måske noget med iOS 11.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 09:36
Beskederne (og almindelige SMS'er) synkroniseres heller ikke hos mig. Dvs. de modtages godt nok på alle enheder, men hvis jeg sletter, så slettes de kun på den enhed, jeg sletter på.

En almindelig SMS, jeg fik på iPhone i går, mens min Mac var slukket, kom til gengæld frem da jeg tændte Mac'en i dag.

Så jeg ved heller ikke hvordan det foregår.

Venlig hilsen
KB
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 10:09
Det ser ud til, at beskeder bliver en del af iCloud og dermed kan synkroniseres i iOS 11.3 og macOS High Sierra.

https://www.igeeksblog.com/how-to-sync-messages-on-icloud-in-ios-11-macos-high-sierra/
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:53
Jeg kører med beta af macOS 10.13.4 og iOS 11.3 og det er netop en af nyhederne.
Med iCloud synkronisering af iMessage så får du præcis det du gerne vil have.

Så det kommer snart og kan du ikke vente må du opdatere til beta udgaverne.


Redigeret af Giffel - 12-Februar-2018 kl. 12:55

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 19:21
Hej igen,

Som Brixen skriver, så har jeg også oplevet, hvis jeg sletter en iMessage eller SMS fra min iPhone, så slettes iMessage eller SMS'en ikke fra mine andre enheder. Og det er ligemeget om en iMessage/SMS slettes fra min iPhone, Watch eller MacBook Pro.

I dag har jeg modtaget en del nye iMessages og SMS på min iPhone og den har synkroniseret allesammen ganske fint til mit Watch, og da jeg kom hjem og åbnede min MacBook Pro, så tikkede allesammen ind i Besked App'en. Også beskeder fra de samtaler, som ikke blev opdateret i løbet af i lørdags og i går.

Virkelig mærkeligt hvad der foregår? Det burde da ikke være så ustabilt?

Men måske de har nedprioriteret at finde fejlene nu, hvis det implementeres bedre i iOS 11.3? Som jeg forstår det ud fra det link, så bliver det sådan, at man kan synkronisere det via iCloud? Men virker det for både SMS og iMessage? For så er det jo genialt, at man kan synkronisere, hvis man har tabt nogle beskeder, som man lige skal have synkroniseret med.



Redigeret af Chrizzy - 12-Februar-2018 kl. 20:42
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Men måske de har nedprioriteret at finde fejlene nu, hvis det implementeres bedre i iOS 11.3? Som jeg forstår det ud fra det link, så bliver det sådan, at man kan synkronisere det via iCloud? Men virker det for både SMS og iMessage? For så er det jo genialt, at man kan synkronisere, hvis man har tabt nogle beskeder, som man lige skal have synkroniseret med.


Sådan forstår jeg også det link, så jeg gør heller ikke mere ved det nu.


Venlig hilsen
KB
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 21:26
Ja, men jeg håber virkelig bare, at det kommer til at gælde både for SMS-beskeder (skrevet med grønne bobler) og iMessage (skrevet med blå bobler). Hvis det kun kommer til at gælde for iMessage, giver det ikke særlig meget mening.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 22:05
Jeg oplevet lidt af samme problem forleden da skulle sætte min nye iMac Pro op, alle nye iMessage og sms som blev sendt fra iPad - iPhone - Mac Book Pro m.fl. blev vist på ny iMac Pro, men de gamle beskeder kunne ikke ses på iMac pro. Her kunne det dog løses med at hente mappen fra en anden maskine. 

Til gengæld blev alle opkald herunder også facetime synkroniseret, men dog først efter ca. 2 døgn. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu