recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestem selv over dit tv hahahaha
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bestem selv over dit tv hahahaha

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 20:46
Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre? Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have! Lovgivning er noget man skal være forsigtig med, men lige præsic der hvor folk faktisk bliver påtvunget noget fordi de få mener det er den rigtige løsning for "folket" mener jeg at lovgivning er nødvendigt, folk i lejebolig er tit påtvunget den lille pakke i deres husleje og det burde være totalt forbudt! Folk skal kunne leje en bolig uden at være påtvunget andre ting end deres rå husleje alt andet er jo netop kommunistisk tankegang!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre?
 
Mit bud, stort ser alle kanaler ville blive dyrere hvis ikke de ligger i en pakke, men især kanaler der ikke "sælger" godt nok alene vil blive dyrere, eller helt forsvinde.
 
Citér Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have!
 
Du skal nok først definere "folk" før du kan udtale dig så bombastisk - ikke alle har den samme smag, og ønsker det samme indhold, så der vil være smalle tv kanaler der ikke kan overleve, kanaler der retter sig til en mindre målgruppe - de der gerne vil se den, må så undvære kanalen helt, eller betale store summer for at se den. Vi må så håbe at en kanal med indhold du gerne vil se, ikke falder ind under dette.
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre? Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have! Lovgivning er noget man skal være forsigtig med, men lige præsic der hvor folk faktisk bliver påtvunget noget fordi de få mener det er den rigtige løsning for "folket" mener jeg at lovgivning er nødvendigt, folk i lejebolig er tit påtvunget den lille pakke i deres husleje og det burde være totalt forbudt! Folk skal kunne leje en bolig uden at være påtvunget andre ting end deres rå husleje alt andet er jo netop kommunistisk tankegang!

I lejeboliger, hvor er der oprettet individuelt pakke valg, vil det ikke være noget teknisk problem at afmelde grundpakken. Man kan dog stadig komme ud for at selve anlæggets finansiering er bundet op på grundpakken.
Der er dog også mange steder hvor anlæggets finansiering ligger for sig og man har standard YouSee eller Stofa tilslutning. Mange af disse foreninger har "undladt" at fortælle lejerne at man kan framelde sig alt tv og selv vælge eksempelvis Boxer.
Jeg var selv lejer et sted hvor man havde "glemt/undladt" at meddele lejerne at de nu kunne fravælge abonnement på grundpakken.
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre? Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have! Lovgivning er noget man skal være forsigtig med, men lige præsic der hvor folk faktisk bliver påtvunget noget fordi de få mener det er den rigtige løsning for "folket" mener jeg at lovgivning er nødvendigt, folk i lejebolig er tit påtvunget den lille pakke i deres husleje og det burde være totalt forbudt! Folk skal kunne leje en bolig uden at være påtvunget andre ting end deres rå husleje alt andet er jo netop kommunistisk tankegang!

I lejeboliger, hvor er der oprettet individuelt pakke valg, vil det ikke være noget teknisk problem at afmelde grundpakken. Man kan dog stadig komme ud for at selve anlæggets finansiering er bundet op på grundpakken.
Der er dog også mange steder hvor anlæggets finansiering ligger for sig og man har standard YouSee eller Stofa tilslutning. Mange af disse foreninger har "undladt" at fortælle lejerne at man kan framelde sig alt tv og selv vælge eksempelvis Boxer.
Jeg var selv lejer et sted hvor man havde "glemt/undladt" at meddele lejerne at de nu kunne fravælge abonnement på grundpakken.
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:30
I helsingør boligselskab kan man ikke fravælge den lille pakke siges det. Vedr. selv anlæggets finansiering så skal det ligge i selve huslejen regnskabmæssigt, ligesom alt andet der vedr. ejendomme
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre?
 
Mit bud, stort ser alle kanaler ville blive dyrere hvis ikke de ligger i en pakke, men især kanaler der ikke "sælger" godt nok alene vil blive dyrere, eller helt forsvinde.
 
Det hedder frie markedsmekanismer, og jeg vil ikke give dig ret for når folk selv kan vælge til og fra så styres priserne af hvad folk vil betale!
 
Citér Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have!
 
Du skal nok først definere "folk" før du kan udtale dig så bombastisk - ikke alle har den samme smag, og ønsker det samme indhold, så der vil være smalle tv kanaler der ikke kan overleve, kanaler der retter sig til en mindre målgruppe - de der gerne vil se den, må så undvære kanalen helt, eller betale store summer for at se den. Vi må så håbe at en kanal med indhold du gerne vil se, ikke falder ind under dette.
 
 
Jeg må så igen sige jeg er dyb modstander af disse små kommunistiske tankegange som har sneget sig mere og mere ind i vores samfund. Det er stadig min mening at hvis nogen vil se fru hansen vise hvordan man skræler et æble så må man betale det som det koster og ikke få en kunstig rabat på andres regning, dette gælder også mig selv! Du kan jo heller ikke gå ned til bageren og sige jeg vil have et brød der kun laves til mig men vil ikke betale mere for det! Tongue
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Synes det lidt sjovt at folk altid siger ting bliver dyre hvis det ikke pakkes sammen, hvad er det som bliver dyre?
 
Mit bud, stort ser alle kanaler ville blive dyrere hvis ikke de ligger i en pakke, men især kanaler der ikke "sælger" godt nok alene vil blive dyrere, eller helt forsvinde.
 
Det hedder frie markedsmekanismer, og jeg vil ikke give dig ret for når folk selv kan vælge til og fra så styres priserne af hvad folk vil betale!

Så bør du nok læse lidt op på hvordan TV-pakker bliver prissat, det er nemlig ikke så simpelt Confused

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Fri konkurence har det vel med at regulere priserne så folk betaler for det de gider og se, istedet for som nu at man netop køre et kommunistisk system som er med til at holde kunstigt liv i noget som folk ik gider at have!
 
Du skal nok først definere "folk" før du kan udtale dig så bombastisk - ikke alle har den samme smag, og ønsker det samme indhold, så der vil være smalle tv kanaler der ikke kan overleve, kanaler der retter sig til en mindre målgruppe - de der gerne vil se den, må så undvære kanalen helt, eller betale store summer for at se den. Vi må så håbe at en kanal med indhold du gerne vil se, ikke falder ind under dette.
 
 
Jeg må så igen sige jeg er dyb modstander af disse små kommunistiske tankegange som har sneget sig mere og mere ind i vores samfund. Det er stadig min mening at hvis nogen vil se fru hansen vise hvordan man skræler et æble så må man betale det som det koster og ikke få en kunstig rabat på andres regning, dette gælder også mig selv! Du kan jo heller ikke gå ned til bageren og sige jeg vil have et brød der kun laves til mig men vil ikke betale mere for det! Tongue

Jeg må skuffe dig, det er ikke små-kommunistisk, men derimod demokratisk. Foreningens regler er jo vedtaget via en generalforsamling, hvor alle har stemmeret.
At din mening ikke har flertal, er ikke ensbetydende med at det er små kommunistisk.


Redigeret af quarkir - 22-April-2013 kl. 11:32
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 12:28
Altså jeg behøves ikke vide hvordan tv pakker sammensættes! Det har jo intet med debatten at gøre hvordan det gøres her i dk på nuværende tidspunkt, debatten drejer sig om det er frit valg eller ej, og ud fra den måde tingene køres på nu er det ikke frit valg uanset priser og holdninger til dit dog dat!
At bruge ordet demokrati om valg af påtvunget tv pakker, den holder dælme ikke! I boligforeninger er der korrekt valgt en bestyrelse til at varetage den enkelte afdeling men den enkelte beboer har ikke stemmeret når vi taler tv, så det ikke demokrati, når vi taler tv! Vi er påtvunget en masse lort fordi nogen skal holde liv i noget som der ikke er økonomi i!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 12:44
Demokrati betyder ikke at alle er medbestemmende i alle processer, men at man er med til at udpege de der bestemmer og tager beslutninger...
 
Men der er altså både nogle tekniske udfordringer ved at lave 100% frie valg, og så nogle "moralske" (kan ikke finde et bedre ord), altså om vi er villige til at lade nicherne uddø hvis ikke de kan klare sig selv, og det er ikke noget hverken du eller jeg kan overskue konsekvenserne af...
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Altså jeg behøves ikke vide hvordan tv pakker sammensættes! Det har jo intet med debatten at gøre hvordan det gøres her i dk på nuværende tidspunkt, debatten drejer sig om det er frit valg eller ej, og ud fra den måde tingene køres på nu er det ikke frit valg uanset priser og holdninger til dit dog dat!

Valg af TV kanaler og pakker, er mere frit end det har været tidligere hos flere udbydere og tendensen er at det fortsat går mere i den retning.
Da det nu engang er produktionsselskaberne, der selv bestemmer hvordan de ønsker at sælge deres kanaler, hjælper det ikke så meget at ønske frit valg, hvis kun vil sælge i pakker.

Den reklame du omtaler i dit første indlæg, hvor der står "Bestem selv over dit TV", er den fra Stofa ?

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

At bruge ordet demokrati om valg af påtvunget tv pakker, den holder dælme ikke! I boligforeninger er der korrekt valgt en bestyrelse til at varetage den enkelte afdeling men den enkelte beboer har ikke stemmeret når vi taler tv, så det ikke demokrati, når vi taler tv! Vi er påtvunget en masse lort fordi nogen skal holde liv i noget som der ikke er økonomi i!

Du er da ikke tvunget til at bo hvor du gør ?

Din påstand om at holde liv i noget der ikke er økonomi i, er så din teori.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nej. Det er den helt normale Grundpakke.
Det der går over min forstand (sic).
Er det ikke det der skal stoppe om minimum 2 år; og burde være stoppet forlængst, altså tvungen grundpakke?
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 14:45


Nu må vi se hvad der sker, om de også gælder de nuværende ordninger eller hvad.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu