recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilforstærker til bilen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilforstærker til bilen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bilforstærker til bilen?
    Sendt: 11-Februar-2012 kl. 18:00
Hej folkens!

Jeg bruger meget tid på at pendle i min Fiat Punto til og fra arbejde. Da jeg godt kan lige at høre musik og værdsætter god lyd har jeg fået sat nogle lækre højttalere i, men synes ikke lyden er væsentligt forbedret. Jeg tror det skyldes at radioen ikke kan levere power nok til højttalerne.
Højttalerne er et sæt af disse til fordøren (dog har jeg ikke sat de løse diskanter i endnu da der ikke var plads der hvor de gamle sidder):
http://carsound.dk/produkt.asp?id=6024&pk=
Og i hattehylden har jeg et sæt af disse:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4095&pk=1

Radioen er en Kenwood KDC-BT61U Autoradio
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10026&pk=2&produkt=Kenwood_KDC-BT61U_Autoradio

Mine overvejelser går så på om det er en god ide at investere i en forstærker så der kan komme mere power til højttalerne og forbedre lyden? Og kan man lægge den under sæddet eller lignende så den ikke fylder? Vil IKKE have fyldt bagagerummet op med subwoofer, forstærker osv., så det skal være så lidt fyldende som muligt.
Hvor svært er det at installere sådan en? Er det noget man selv kan klare eller skal man have fat i en prof? Og hvad tror I det koster?

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Peder-D!
Til top
Tomcat27 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomcat27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 16:03
Den radio har 3 linie udgange, så det er fuldt ud muligt at montere en forstærker.
Det vil helt sikkert give mere lyd i bilen.
Jeg har personligt en Phoenix Gold SD800.5 monteret under passager sædet i min bil, også fra carsound. det er en 5 kanals forstærker. Det har du dog ikke behov for når du ikke vil have subwoofer i.
en 4 kanals er rigeligt.
 
Det er sagtens muligt at montere det selv, det kræver bare noget tid og lidt fingersnilde.


Redigeret af Tomcat27 - 12-Februar-2012 kl. 16:04
Samsung UE55B7070
Samsung BD-E8500 Blu-ray med HDD
Denon AVR-4520 Reciever
B&W ASW610XP Subwoofer
B&W DM683 front
B&W HTM61 Center
B&W DM685 Bag
QED Silver anniversery kabler
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 16:10
Så lydkablet går fra radioen og til forstærkeren og så er det den der sende lyden videre til højttalerne?
Til top
TripleD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TripleD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 14:26
Hvis du får sat de løse diskanter i, vil du nok også mærke en forbedring der er til at lægge mærke til ;)

Er det ikke muligt at modificere de nye, og så få dem monteret hvor de originale sidder? Det gjorde vi nemlig på en af mine kammerater's alfa, og det blev helt perfekt og så 100% originalt ud.

Yes phono-kabler fra Radio'en til forstærkeren. Og så alm. højtalerkabler fra udgang på forstærker til højtalerne/diskanterne.

Men få nu sat de diskanter i, det vil du ikke fortryde Wink
Med venlig hilsen
TripleD

Panasonic 50" VT20 Min første fladskærm :-D
Pioneer VSX-921 Surround receiver
CAV Audio 5.0 Front: Fi-EX. Center: Fi-C30 Bag: Fi-S30

Mangler nu kun en ordentlig sub :-D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu