recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede fra mac til ældre tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billede fra mac til ældre tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billede fra mac til ældre tv
    Sendt: 21-November-2012 kl. 14:00
Hej folkens.

Jeg har en macbook pro og når jeg er hos min kæreste vil vi nogle gange gerne se film fra den.

Hun har en lidt ældre lcd skærm, men den har hdmi, det virker bare ikke. ellers havde jeg en min displayport til hdmi som kunne bruges.

Istedet vil jeg prøve med dvi, men hvilket slags skal jeg erhverve mig?

Tænker om jeg kan købe sådan en her http://store.apple.com/dk/product/MB570Z/B/mini-displayport-to-dvi-adapter og så et dvi kabel som dette http://www.av-cables.dk/dvi-d-kabler/standard-dvi-d-dual-link-kabel-1-8-m.html


Eller om det er bedre med sådan et her: http://www.av-cables.dk/mini-displayport-dvi/mini-displayport-til-dvi-adapterkabel-1-m.html

Eller en helt anden løsning: http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-guldbelagt-1-5-m.html som jeg så kan smide i min egen adapter :)

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 21:08
Ingen der ved det?
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 21:52
Jeg købt et mini display to HDMI i Bilka og det spiller bare - Har dog læst mig frem til det er ikke alle der virker - Hvornår er din MBP fra ?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 21:54
Fra mid 2010

Men du har nok ikke læst det korrekt, den mulighed du nævner er ikke mulig for mig :(
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 22:24
Hvis fjernsynets HDMI-indgang ikke virker, har jeg svært ved at se, hvorfor det skulle virke med DVI. Mig bekendt er det reelt samme digitale video-signal i både HDMI og DVI.

Jeg har prøvet med både minidisplayport-DVI og minidisplay-HDMI fra min MBP M2011 og der er ingen forskel. På min gamle MBP kørte jeg DVI-HDMI via adapter.

Kan du ikke skrive lidt mere om, hvad det er, der ikke virker?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 22:28
Det er selve indgangen der er i stykker, kan ikke få et hdmi stik ind i pga noget er bøjet i indgangen, derfor jeg vil prøve en anden løsning :)
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 10:05
Skal ned i fona idag, så er der ikke en der kan svare mig på hvilken løsning der er bedst? :D
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:33
Jeg ville bare satse på at bruge den HDMI-connector du har til din MAC, og så bruge et HDMI->DVI-kabel til at forbinde til TV'et. Fx. hos Fona:

QNECT connectors HDMI til DVI 3M
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:36
Okay det vil jeg så prøve :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu