recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet hakker med ny HD-HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledet hakker med ny HD-HDD

 Besvar Besvar Side  123 23>
Forfatter
Besked
pong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedet hakker med ny HD-HDD
    Sendt: 04-September-2008 kl. 08:59
Er der andre der oplever at billedet begynder at hakke lidt efter at boksen har været tændt et par timer? Jeg oplever at billedet fryser måske 0.1-0.2 sekunder et par gange i minuttet efter at boksen har været tændt i et par timer. Hvis jeg slukker den helt og tænder den igen er problemet væk... i et par timer - så kommer det tilbage.

Iflg modtageforholdsmenuen er signalstyrken (afhængig af kanal) mellem -7 og -12.9db. Bit Error Rate (BER) er 0. Det ligner iøvrigt ikke et signalproblem idet der ikke opstår blockiness eller billedefejl. Billedet fryser blot kortvarigt.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:01

Oprindeligt skrevet af pong pong skrev:

Er der andre der oplever at billedet begynder at hakke lidt efter at boksen har været tændt et par timer? Jeg oplever at billedet fryser måske 0.1-0.2 sekunder et par gange i minuttet efter at boksen har været tændt i et par timer. Hvis jeg slukker den helt og tænder den igen er problemet væk... i et par timer - så kommer det tilbage.

Iflg modtageforholdsmenuen er signalstyrken (afhængig af kanal) mellem -7 og -12.9db. Bit Error Rate (BER) er 0. Det ligner iøvrigt ikke et signalproblem idet der ikke opstår blockiness eller billedefejl. Billedet fryser blot kortvarigt.

Er det på bestemte kanaler?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:17
Jeg har oplevet det samme i går morges (har haft den fra tirsdag). Efter at have set i manualen, gik jeg ud fra at det skyldtes, at signalkvaliteten er på grænsen af det acceptable. Jeg har dog ikke målt efter endnu. Problemet oplevede jeg hverken tirsdag aften, i går aftes eller i morges. Boksen kørte hele aftenen uden problemer.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:22
Jeg har oplevet det samme. Det er på alle kanaler. Det sker efter den har været tændt i nogle timer(inkl standby).
 
Det hjælper som nævnt at slukke bagpå og tænde igen.

Signalkvaliteten er fin hos mig ifølge boksen selv.


Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:27

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har oplevet det samme. Det er på alle kanaler. Det sker efter den har været tændt i nogle timer(inkl standby).
 
Det hjælper som nævnt at slukke bagpå og tænde igen.

Signalkvaliteten er fin hos mig ifølge boksen selv.


Ring til YouSee 8080 4050.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pong pong skrev:

Er der andre der oplever at billedet begynder at hakke lidt efter at boksen har været tændt et par timer? Jeg oplever at billedet fryser måske 0.1-0.2 sekunder et par gange i minuttet efter at boksen har været tændt i et par timer. Hvis jeg slukker den helt og tænder den igen er problemet væk... i et par timer - så kommer det tilbage.

Iflg modtageforholdsmenuen er signalstyrken (afhængig af kanal) mellem -7 og -12.9db. Bit Error Rate (BER) er 0. Det ligner iøvrigt ikke et signalproblem idet der ikke opstår blockiness eller billedefejl. Billedet fryser blot kortvarigt.

Er det på bestemte kanaler?



Nej, det er på alle kanaler
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af pong pong skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pong pong skrev:

Er der andre der oplever at billedet begynder at hakke lidt efter at boksen har været tændt et par timer? Jeg oplever at billedet fryser måske 0.1-0.2 sekunder et par gange i minuttet efter at boksen har været tændt i et par timer. Hvis jeg slukker den helt og tænder den igen er problemet væk... i et par timer - så kommer det tilbage.

Iflg modtageforholdsmenuen er signalstyrken (afhængig af kanal) mellem -7 og -12.9db. Bit Error Rate (BER) er 0. Det ligner iøvrigt ikke et signalproblem idet der ikke opstår blockiness eller billedefejl. Billedet fryser blot kortvarigt.

Er det på bestemte kanaler?



Nej, det er på alle kanaler

Så må du nok også ringe på 8080 4050.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:23
 Det gør min nu også, alle kanaler og fra start, troede det var sådan på digitale kanaler, ingen pixelfejl  men brøkdele af sekunder med frysning , har ikke prøvet at tage strømmen og starte forfra, er først ved at gennemgå funktioner.
MVH Frank Pedersen

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:28
Sig mig engang, hvor meget luft omkring modtageren har i?

Der står anvisninger omkring den nødvendige ventilation i manualen på side 26, endda under afsnittet Advarsel.
Mvh Hans
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:30
I aftes oplevede jeg igen problemet i ca. 10 min. førend det gik væk af sig selv. Senere på aftenen målte jeg modtageforholdene, og de var ok. Hvis/når jeg oplever problemet med små frysninger/hak igen, vil jeg prøve at måle med det samme for at se om problemet er midlertidige dårlige modtageforhold.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:35
Jeg prøvede det den første dag. Jeg tændte den efter den havde været i standby i et par timer, og alle kanalerne hakkede. Så tog jeg strømmen fra den i nogle sekunder, og siden har jeg ikke oplevet det.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
peterfc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:40
Har også problemet med disse 'mini-hak', men tror det er
relateret til antenne forstærkeren. Vil teste over
weekenden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu