recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig EL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig EL

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig EL
    Sendt: 06-December-2011 kl. 23:51
Afgiftsplagede danskere med stort el-forbrug til fladskærme og surround hjemmebiografer kunne sikkert godt bruge noget billigere EL.
 
Og her er der så en indkøbsforening, der kvit og frit gør arbejdet med at forhandle billigere EL for dig, uden at det koster dig en krone. Tjek lige det ud...


Redigeret af Kampus - 03-Januar-2012 kl. 21:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og her er der så en indkøbsforening, der kvit og frit gør arbejdet med at forhandle billigere EL for dig, uden at det koster dig en krone. Tjek lige det ud...


Citat:
Priserne ved sidste licitation endte inkl. moms på 48,8 øre i vest og 49,3 øre i øst.

Fedt nok, når nu jeg uden at have skiftet noget som helst betaler 45,1 øre per kWh.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 11:23
Klaus, du skal også kigge på abbonnement prisen. Her ligger også en besparelse. Men indrømmet, der er ikke det store at hente _endnu_. Jo flere forbrugere der står sammen, jo lavere priser fremadrettet.
 
Og der er ingen som helst binding. Når der er forhandlet en aftale, er der 14 dg til at sige fra i. Og så hører du først noget til næste forhandling om et halvt år.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Citat:
Priserne ved sidste licitation endte inkl. moms på 48,8 øre i vest og 49,3 øre i øst.

Fedt nok, når nu jeg uden at have skiftet noget som helst betaler 45,1 øre per kWh.

Klaus
Du har bare billigt EL. Jeg betaler 49,11 øre Ouch
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 20:28
Jeg betaler 2,03 kr når alle de der latterlige indlednings-, aflednings-, udlednings-, omlednings- og underledningsafgifter med moms oveni er betalt. Nååeja og så kommer der både elabonnement og netabonnement oveni.

Men ja, det ser da bedre ud at påstå jeg "kun" giver 48,74 øre pr. kWh.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:19
Ja, det giver sq ikke den store forskel at spare 0,3 øre pr. kWh når man betaler 2 kroner i afgift..
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:23
strand.
 Jeg tror de mener før afgifter. Jeg betaler det samme som dig, både i lejligheden og kolonihaven.Cry 
   carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, det giver sq ikke den store forskel at spare 0,3 øre pr. kWh når man betaler 2 kroner i afgift..
Ah, det er nærmere 5 øre. Tror du mener 3 øre Tongue

Redigeret af Kampus - 08-December-2011 kl. 22:29
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, det giver sq ikke den store forskel at spare 0,3 øre pr. kWh når man betaler 2 kroner i afgift..
Ah, det er nærmere 5 øre. Tror du mener 3 øre Tongue 

49,11 øre - 48,8 øre = 0,31 øre

Er der nogen som skal have skolepengene tilbageEmbarrassed?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg tror de mener før afgifter. Jeg betaler det samme som dig, både i lejligheden og kolonihaven.Cry

Naturligvis er de beløb der nævnes i tråden her før afgifter, det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg synes bare ikke det giver så meget mening at snakke basispris når der kommer alt det andet oveni. Det er lidt som at snakke om hvorvidt benzin koster 2,11 kr eller 2,18 kr, det er rent akademisk når vi alligevel kun kan købe benzinen sammen med en tier i diverse afgifter.

Det jeg kan bruge til noget er at 1 kWh på min elmåler koster mig 2 kroner og så kommer der yderligere en tusse oveni om året i abonnementer. At elsekabet så prøver at bilde mig ind at en kWh koster 48,74 øre er efter min mening fis i en hornlygte når den reelt koster 4 gange så meget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, det giver sq ikke den store forskel at spare 0,3 øre pr. kWh når man betaler 2 kroner i afgift..
Ah, det er nærmere 5 øre. Tror du mener 3 øre Tongue 

49,11 øre - 48,8 øre = 0,31 øre

Er der nogen som skal have skolepengene tilbageEmbarrassed?
Ja sikke rig jeg så kunne bliveLOL
 
Jeg tænkte på forskellen ned til 45,1 øreTongue
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg tror de mener før afgifter. Jeg betaler det samme som dig, både i lejligheden og kolonihaven.Cry

Naturligvis er de beløb der nævnes i tråden her før afgifter, det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg synes bare ikke det giver så meget mening at snakke basispris når der kommer alt det andet oveni. Det er lidt som at snakke om hvorvidt benzin koster 2,11 kr eller 2,18 kr, det er rent akademisk når vi alligevel kun kan købe benzinen sammen med en tier i diverse afgifter.

Det jeg kan bruge til noget er at 1 kWh på min elmåler koster mig 2 kroner og så kommer der yderligere en tusse oveni om året i abonnementer. At elsekabet så prøver at bilde mig ind at en kWh koster 48,74 øre er efter min mening fis i en hornlygte når den reelt koster 4 gange så meget.
Abonnementerne blir' også forhandlet ned!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu