recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billige DVD-RW medier i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillige DVD-RW medier i DK

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Emne: Billige DVD-RW medier i DK
    Sendt: 18-Februar-2004 kl. 20:39

Hvis du kun mangler nogle få dvd-rw skiver kan det sandsynligvis ikke betales sig at købe dem i udlandet p.g.a. høje fragtpriser.

I Computercity kan du købe dvd-rw Fujifilm 2x speed til kr. 39,- pr. stk. Samme skive koster i Bilka kr. 59,- og Merlin kr. 79,-.

Claus

Til top
janus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2004 kl. 21:03

Hej Claus.

En rigtig fin pris.  Gid det forholdt sig lige sådan med DVD-RAM. 

Til top
Brolægger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 20:46

Hej Claus og Janus!

Nu er det med få skiver jo et vidt begreb, men jeg købte for nogle uger siden 10 stk. Verbatim DVD-RW skiver i jewelcase og 20 stk. Princo DVD-R skiver i cakebox for under 20,00 kr/stk incl. forsendelse. Derfor mener jeg stadig det kan betale sig at købe i udlandet.

Købet blev foretaget hos www.mediesupplies.dk

Brolægger

Til top
janus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 21:00

Hej Brolægger.

Jeg er helt enig. Men det kræver jo at man køber større portioner ad gangen. Claus' udgangspunkt var om det ikke var en god pris, når man  køber blot et par stykker ad gangen. Der er de 39 for Fuji en  god pris. Jeg har lige købt ved www.cdr-by-mail.co.uk. og handler udelukkende i udlandet, da priserne generelt er for høje herhjemme, både med hensyn til hardware og især medier. Hvorfor

Til top
Brolægger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 21:28

Hej Janus!

Noget tyder på at du og jeg, samt mange andre af dette forums brugere, skal være med til at spytte i kassen således at familien Danmarks husholdningsregnskab kan hænge sammen.Angry

Hvilke medier købte du hos www.cdr-by-mail.co.uk og hvilken maskine bruger du?

Jeg ved at Lars gør et stort arbejde med RECORDERe.dk, men specielt i dette forum kunne det være en hjælp, hvis man ud over land også kunne se byen som medlemmet kommer fra. Dette kunne specielt bruges ved køb af medier sammen i udlandet.

Brolægger

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 21:46

Hej Brolægger

Hvis der er interesse for det, så kunne vi evt. oprette et forum til fællesindkøb. Der kunne i aftale fælles indkøb, fortælle hvilken del af landet i kom fra osv.

I kunne så evt. bruge den nye private mail (Min postkasse) til de informationer som ikke må offentliggøres. Altså når i finder en i nærheden af jer selv, kan i aftale de nærmere omstændigheder via den private post funktion her i forummet (udveksle telefonnumre, adresser osv).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
janus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 22:11

Hej Brolægger og Lars:

Hej Lars, din ide om et forum til fællesindkøb er super!

og Brolægger: Der er ingen tvivl om at vi ville have spyttet unødigt i samfundets husholdningskasse, hvis vi ikke have fundet alternative veje. Jeg har en Panasonic DMR-E30, som jeg er super tilfreds med, men selvfølgelig drømmer jeg om at tilføje en Harddisk model. Jeg har også en Topfield 5000 sat-modtager, så egenskaben med RGB ind er vigtig for mig. Jeg bruger mest DVD-R, men har netop bestilt 9,4 GB DVD-RAM hos Cdr-by-mail. Da min brændere i PC'en er en Pioneer 105, der bruger DVD-R og DVD-RW og en Toshiba SW2002,der bruger DVD-RAM påtænker jeg at anskaffe mig en JVC DVD/HDD, der således kan bygge bro mellem formaterne. 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2004 kl. 22:13

Hej Alle

Ved nærmere eftertanke, så vil det ikke fungere med ét forum til at snakke medier, og ét andet forum til at snakke fællesindkøb af samme.

Så dette forum (DVD medier) er hermed åbnet for aftaler om fællesindkøb mv.

Læs mere her: Fællesindkøb af DVD medier

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2004 kl. 13:13

Jeg har også oplevet at blive flået i en Fona: 89 kr. for en TDK DVD-RW.
Derfor leder jeg efter steder, hvor man kan købe kvalitets-DVD-RW'er i meget små mængder til en rimelig pris.
Jeg ville egentlig også foretrække at købe i en dansk butik, men det er svært at finde noget tilfredsstillende. Lige nu har jeg i stedet kig på:

www.mediecentralen.com
Verbatim DVD-RW 2x i jewel case
5 stk 140 + fragt 60 = 200, dvs. 40 pr. stk.

www.billigmedien.de
Verbatim DVD-RW 2x i jewel case
5 stk 160 + fragt 44 = 204, dvs. 41 pr. stk.

www.nierle.de
TDK DVD-RW 2x i jewel case
5 stk 155 + fragt 75 = 230, dvs. 46 pr. stk.

Nierle er tilsyneladende kritiseret af mange, men hvis købet kun er til 230 kr. kan jeg leve med det, hvis det går galt.

Er der noget, jeg har glemt at tage højde for?
Dansk moms?
Told?
Afgifter?

 



Redigeret af Peter 2
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2004 kl. 13:42

Hej Peter

Når du handler indenfor EU's indre marked, så kommer der ikke noget ekstra på. Det butikken opkræver er den pris du skal betale.

Dog skal butikker som sælger for mere end et vist beløbt til Danmark (mener det er 280000 kr) opkræve dansk moms, altså 25% istedet for deres egen momssats. Men hvis butikken gør det, så kan du se det inden du betaler.

Der er også de engelske netbutikker som Bigpockets og CDR-By-Mail. Disse er dog ofte lidt dyrere i fragt, så man skal handle mere hos dem for at "tjene" fragten hjem.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
janus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2004 kl. 13:44

Hej Peter

Jeg har endnu ikke oplevet at blive opkrævet for afgifter, selvom en del af prisforskellen mellem Tyskland og Danmark ligger i vores hjemlige afgift på ca. 10.-. Moms og told har jeg heller ikke oplevet på medier indenfor EU-området.

Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2004 kl. 14:27

Tak for jeres svar!

Alle de 3 nævnte butikker bruger i øvrigt Post Danmark, så der burde heller ikke være problemer som nogle har oplevet med kurérfirmaer, hvor man SKAL være hjemme for at modtage pakken.

(Mediecentralen anfører at de leverer med PNL, men det er en virksomhed delvist ejet af Post Danmark, og pakker burde også ende på ens lokale danske posthus)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu