recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forum forside</b> Forum forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Billigste familiebil på ca. 8 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste familiebil på ca. 8 år?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.


Vel nærmere et godt eksempel på, at VAG har en stærkt svingende kvalitet. Som når man har mere end én VW i er firma, og den ene bruger ingen olie, og den anden en liter pr. få tusinde kilometer.
Deres 1.8 og 2.0 TFSi har lidt af unormalt høj olie forbrug, nogle med et forbrug omkring 2L pr.1000km. Her du ikke holdt service på deres autoriseret, så er der nul kulance og der er intet at hente. Det er bare så dårlig service. På den anden siden af dammen, der har stor set alle ejere med disse type motorer kollektivt sagsøgt Audi VW og bilejerne vandt den sag. 

Den danner bare ikke regres for os her hjemme. Det er 1.8 og 2.0 TFSi motor fra før 2012. der må være et olieforbrug på 0.8L pr. 1000km. under dette ligger det inden for deres norm. Det er en ny motor, eller en reparation til kr. 50-60.000,- hos VW - Audi etc.

VW Audi osv. har haft problemer deres 1.2 og 1.4 benzin motorer og det har typisk været kædeproblemer.

Alle TFSi motorer m.fl. kokser til pga. af deres konstruktion, og det er lige så slemt som en diesel motor med undtagelse af EGR ventilen da den ikke findes på en benzin, det er fordi at indsprøjtningen kommer direkte ned på stemplet og ikke kommer ind via ventilerne, hvor de ville have blive skyllet af benzinen.

Min gl. mini cooper med 1.6 174HK kørte dårligere og dårligere, kørte den på rullefelt og den manglede 28HK. den blev kørt på værksted og blev undersøgt med kamera, den var næste kokset helt til, og det var på under km. 60.000. Tanken blev demonteret og der blev sat et aggregat på i stedet med noget rense væske som kørte i systemet og motor i mere end en dag. Efterfølgende kom den på rullefelt igen, nu ydet motoren 181HK. Motoren havde direkte indsprøjtning som på TFSi motoren.

BTW. prøv at spørge 20 uvildige/ uautoriseret værksteder om hvilke mærker de har de fleste og dyreste reparationer på......

De nye ford 1.0 motorer 100/125 og 140HK har deres tandrem liggende i oliebad, de har f.eks. problemer med deres vandpumpehus.

Hustanden har b.la. en Audi A3 benzin 2017, selv om jeg syns at VAG løber fra deres ansvar, så forsætter jeg med deres produkter.
LG OLED 65 E6V Dolby Vision| Yamaha RX-A3060 | OPPO UDP-203| JL 2x AUDIO E112| 3 X SA Exact |2 X SA 720 | 4 X SA Talenter | Harmony Ultimate One With Hub®|
Til top
Annonce


Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 23:47
Og så skal vi lige ha' den alternative: En Nissan Leaf (ja, en elbil). Aktuelt tilbud fra Nissan gi'r gratis strøm de første tre år. Det er da noget :-) Elbiler er generelt billige i drift, da det stort set kun er bremser og lidt pollenfiltre, som skal serviceres på værkstedet. Dealbreakers kan være manglende hængertræk eller behov for at køre sydpå i ferien. Og det er sjovest, hvis man har en carport at ha' sin ladestation i. Men så er bilen også tanket hver morgen - og forvarmet om vinteren :-)

Redigeret af huntiedk - 27-December-2017 kl. 23:48
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Kampus Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 34597
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kampus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 00:12
Det varer længe endnu før elbiler er et reelt alternativ. Det har Regeringen bl.a. sørget for. Men også mht rækkevidden er der for store begrænsninger, især om vinteren hvor varmeapparat tar sin del af strømmen. Og hvad med den dag batterierne skal skiftes. Det må koste spidsen af en jetjager
Man kan trække hesten til truget, man kan ikke tvinge den til at drikke.
Min Bio-tråd
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 00:24
Nej, der er stadig stort set ingen afgifter på de fleste elbiler med den nuværende sats (men den ændrer sig senere, med mindre vi får skiftet regering i mellemtiden). Kun på de dyrere elbiler ryger der noget afgift på, som det ser ud lige nu. Og den nye Leaf har 40kWh batteri, det rækker ihvertfald til de nævnte 40km 5 gange om vinteren - og endnu mere om sommeren. Batterierne skal næppe skiftes. Jeg har en lille BMW i3 - den har vel tabt et par procent på 50.000 km over to år. Den har i øvrigt fast serviceinterval på to år uanset km - så mit første service var ved 45.000 km :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvad med den dag batterierne skal skiftes. Det må koste spidsen af en jetjager


Hvis det skulle ske, så er ca. 16000 kr. vel heller ikke så slemt; hvis dit pris estimat ellers holder stik.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 13771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Og så skal vi lige ha' den alternative: En Nissan Leaf (ja, en elbil).


Hvordan matcher en Leaf med:
"Vi har to børn og en hund, vores nye bil må derfor ikke være mindre end en Skoda Octavia Combi."


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det varer længe endnu før elbiler er et reelt alternativ. Det har Regeringen bl.a. sørget for. Men også mht rækkevidden er der for store begrænsninger, især om vinteren hvor varmeapparat tar sin del af strømmen. Og hvad med den dag batterierne skal skiftes. Det må koste spidsen af en jetjager
Bare til orientering, så kan der ikke købes biler i Norge der benytter fossile brændstoffer fra 2025. Og biler der køre på el er mange i Norge.

Bemærk at det jo også koldt i NorgeSmile 

Holland havde ellers fuldt den norske model, den er så blevet til, at alle biler skal være emission fri i 2030.
Diesel biler bliver forbudt Paris - Madrid - Athen og Mexico fra 2025

Volvo laver kun Hybrid biler fra 2019 og de kommer med el-biler under navnet polestar.

Så venter vi bare et udspil fra den Danske regering, mon ikke de har noget i ærmet.


LG OLED 65 E6V Dolby Vision| Yamaha RX-A3060 | OPPO UDP-203| JL 2x AUDIO E112| 3 X SA Exact |2 X SA 720 | 4 X SA Talenter | Harmony Ultimate One With Hub®|
Til top
Kampus Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 34597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kampus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 10:02
Tror ikke lige der kommer et forbud mod fossile brændstoffer i DK i de første mange år. Vi er dårligt nok stoppet med kulfyrede kraftværker, og firmaet der havde lavet et system til ombytning af batterier på elbiler gik rabundus. Det er en ekstra hurdle at “optankning” af en elbil tar en rum tid, som de fleste ikke har. Batterier bliver bedre og bedre, men også dyrere. Og sikkert også farligere, som vi har set med mobiler. Så længe der er begrænsninger på brugen af elbiler og prisen er højere end tilsvarende konventionelle biler, kommer der ikke lovgivning om udfasning af benzin og diesel biler.
Man kan trække hesten til truget, man kan ikke tvinge den til at drikke.
Min Bio-tråd
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 3406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 11:24
Jeg tror desværre at du har ret Kampus.

Og det skyldes det store hul der kommer i statskassen, hvis de tårnhøje bilafgifter forsvinder.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Og så skal vi lige ha' den alternative: En Nissan Leaf (ja, en elbil).

Hold dig fra det pjat. Det er simpelthen ikke modent nok. Har prøvet at køre fra Roskilde til København i en Leaf om vinteren, hvor vi måtte stoppe varme apperat for at kunne nå frem. Motorvej er slet ikke egnet til sådan en Leaf. Km tæller nedaf, for hver meter du rykker dig. Det giver slet ingen mening. Max 90 på motorvej, ellers går det helt galt.

De er fine som bybiler, men har man en drøm om at forlade byskiltet, så holder den ikke en meter. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 12:01
Til alm. hverdags brug vil jeg vove den påstand at det tager længere tid med en fosil-brændstof bil at tanke end det gør med en el bil.
Her tager jeg selvfølgelig ikke udgangspunkt i en 22 kwh Nissan Leaf etc. som efter min mening er ubrugelige grundet den lave kapacitet - men med biler med 70kwh+.

EON Danmark tilbyder fx. flatrate opladning hjemme for 579kr/md til el-biler.
Når man kommer hjem sætter man bilen i stikket og når man skal køre hiver man den ud.
Det har så også den fordel at batterierne altid er optimalt ladet og at bilen kan varmes op inden man skal køre uden at skulle bruge batterikapacitet på det.
Når der lades så snakker vi 230V 3x 16A (Kan også lade med 32A hvis kabler blev opgraderet) så tager det altså ikke lang tid at lade op og med en kapacitet til ~380km(gennemsnit) så ser jeg ikke det som et problem.




Redigeret af Stroyer - 28-December-2017 kl. 12:03
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 12:16
Det er langt fra alle elbiler og hybrider som kan klare så høj effekt, så selvom en ny Volvo hybrid teoretisk kunne lades på 30 min, så tager det altså 2,5 timer fordi bilen ikke kan klare 22kw ladestandere
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu