recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt surround sound til en nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt surround sound til en nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elreca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt surround sound til en nybegynder
    Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 16:13

Hej,

Mit fremtidige setup er følgende:

  • TV: Panasonic TH 42PX70E
  • Spillekonsol: PS3
  • TV-kanaler: Selector
  • Musik: Uvist

Jeg har brug for et surroundanlæg hvor jeg kan tilslutte ovenstående. Hvordan jeg gør det og hvad jeg har brug for (forstærker/receiver???) er jeg i tvivl om? (et link til en guide for idioter som mig ville være perfekt)

Jeg har set en anmeldelse på dette billige surround-sæt:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205810

Dette tiltaler os, da det har trådløse baghøjtalere, men så har jeg vel også brug for en fortærker eller hvad?

Det jeg allermest har brug for at vide er hvilke krav der er til surround hardware for at jeg understøtter ovenstående (Dvs. understøtter musik, PS3 og Selector) og hvordan det sættes op. Så kan det jo være jeg må ændre min indstilling til pris efterfølgende.

Håber der er nogen der vil hjælpe en lyd-idiot

 

 

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 16:14
Hvor meget har du at bruge? Køber du et HTB som det du linker til, så vil det være dårligt til musik.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 16:37

Jeg syntes det er vigtigt at finde en god reciever, da de HTB, som Naiera også siger, ikke giver den bedste lyd.
Så kan man starte med at finde et godt 5,1 højtalersæt, hvis prisen ikke må blive for høj!
Sidst men ikke mindst, en masse kabler...
Trådløse HT, det er altså ikke godt!!! Køb hellere nogle små gode kabler, og skjul dem!!

En god reciever kunne være denne:

http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=27_55&p roducts_id=1320

Og så kunne i vælge et af de her HT-sæt:

http://www.cinemagic.dk/shop/surround-systemer-19c1.html

Eller

http://www.audiosound.dk/group.asp?group=168&sub=140

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/bw_m ini_theatre_hoejttalersystem_mt-10.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _elegance_aw8_sub_hoejttalersystem_soelv.htm

Det ville være nogle af de bedste bud, prisen taget i betragtning. Men hvis man skal have glæde af god musik og surround, så kræver det altså nogle Ht samt en god reciever der OGSÅ spiller godt stereo!!

/Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 17:10
Skal receiveren gerne være lidt billigere, men bestemt stadig god, så har Tape Connection stadig Marantz SR4001 til 3k.
Til top
elreca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 18:36

Tak for tippene. Må dog indrømme at disse ikke ligefrem rammer indenfor budgettet.

Jeg mangler dog stadig lidt forklaring mht. opsætning og hvad hardware der er brug for.

Hvad mener I når I siger HTB og behøver denne type ikke en receiver til at understøtte alt det jeg har brug for? (har forstået at det dog ikke giver ordentlig lyd til musik)

Min frygt er at købe noget der ikke understøtter min eksisterende hardware og jeg har stadigvæk ikke overblik over hvad jeg kan tilsutte både Selector, PS3 og en MP3-afspiller til.

Kan en HTB klare dette eller skal jeg købe en receiver og højtalere?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 18:56

 

 Hvis du vil bruge et sæt som det du linker til, så er der også Logitech Z5500, det har diverse Analoge og Digitale indgange. Der er nok indgange for tilslutning af Selector (Digital) PS3 (Digital) MP3 (Analog) TV (Analog). Pris: Omkring de 4 KKr.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 20:27

HTB betyder Home Theatre in a BOX, og er en alt-i-en løsning. Der er oftest en reciever med eller uden DVD samt 5 højtalere og en subwoofer.
Så jo en HTB behøver en reciever, den er bare inkluderet.
ALT surround behøver en reciever, der er hjertet i opsætningen og som styrer lyden ud til højtalerne og sub´en.
En reciever modtaget lydsporet fra enten TV, PS3 eller andet, og dirigerer lyden videre til HT, hvis funktion jo selvfølgelig er at spille den.
Til recieveren tilslutter du det udstyr du nu har, og alle lydkilder bliver her bearbejdet, og den sørger også for surround lyden, da den sender de forskellige lydkilder til de rigtige højtalere.

Selvom der er RIGTIG stor forskel på prisen i HT og at man ser mange slags, så er der også RIGTIG stor forskel på kvalitet og lyden der kommer ud. Derfor mener jeg det er vigtigt at man investerer sine penge i sine ht, da de aldrig bliver forældet men bare bliver ved og ved med at spille godt!

Jeg mener ikke at HTB sættene kan bruges til noget som helst. De giver ikke surround og de spiller SLET ikke musik i en god kvalitet. Faktisk vil jeg mene at det er spild af penge og at man lige så godt kan spare op så man kan købe et ordenligt set-up. Hvis ikke, kan man købe et godt stereo set-up, og så senere udvide.
Ellers, så skal man lade være og bruge sine TV højtalere de gør den næsten lige så godt.

Jeg siger ikke man skal bruge en milion, man kommer rigtig langt for en 10-15K, men man skal altså derop hvis man virkelig skal have noget ordenlig lyd.
Hvis ikke man vil ofre det, så syntes jeg man skal starte et sted, rom blev ikke  bygget på en dag, og det gør et godt set-up heller ikke, med mindre man er lavet af penge!  

Håber det gav lidt klarhed over tingene...

Mange hilsner

Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
elreca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 20:43

Det gjorde det bestemt. Det var lige nøjagtig, hvad jeg havde brug for at vide. Jeg vil bestemt tage min strategi op til overvejelse.

Mange tak for hjælpen

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 08:20
Godt vi kunne hjælpe!
Jeg syntes bare det er vigtigt at man køber det rigtige første gang der opfylder ens behov. Og vil man have god surround der også kan spille stereo, så koster det altså lidt mere end 2K.

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu