recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - biograf rummet- nye billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbiograf rummet- nye billeder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lululu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: biograf rummet- nye billeder
    Sendt: 23-August-2007 kl. 01:51

har selv isoleret det rum som engang var værksted. Og det er så godt isoleret, at jeg næsten kan skrue helt op uden naboen kan høre, eller kæresten i stuen kan høre
det.

min sofa er hævet 10 cm over stolene foran med rustfri stål fødder og der er slik og sodavands holder til alle 5 personer der kan være der inde.

Skal have nyt udstyr i huset.

i stuen er der:

mirai 32 lcd fullhd og sony dvd og kiss digital modtager med 160 gb otager med tdc tv med 33 digitale programmer og ip phone og 15 mbit ned og 4 mbit upload. og trådløs sender så der er trådløs tv i biograf og soveværlse. og en bærbar til media center til ferie billeder og mp3, det er en siemens 3200 amd , 2 gb ram og 240 gb hd og trådløs net. widescreen clear screen.

På kontor

 er der en acer 3200 core 2 intel og 2 gb ram og 240 gb hd og 4 tb extern hder så der er masser af plads til at lave software programmer. og 512 grafikkort til spil.movie collector og mp3 collector og game collector på alle 3 pcer

I bio:

Er der en phillips dvd, og jvc forstærker x201, og en pcer med 3000 amd og 2 gb ram og 2 gange 250 gb hd, og 15 tommer lcd skærm og mini ruvdo tastetur og logitechmus. Og wii og ps2-3 og biografgardin med motor og 3 bodyshaker basebump3 og lysdæmper/slukker. Og en htc 3300 mobil og den jeg bruger mest htc touch som jeg har installeret movie collector på også, og som kan remore kontrol mine pcer hjemme , hvis jeg er på ferie. Og klima anlæg og popcornsmaskine.
Lærred er 92 tommer og det er en phillips projector. og jeg har fået lavet sådan at når filmen starter dæmper lysene i siden selv, og jeg skal have et rulle gardin op som også rullet til siden samtidig med lysene dæmper. 

vil gerne have ris og ros.'

Jeg har set på den nye phillips forstærker der er kommet med true hd lyd og panasonic projector med hdmi og mini hd og suprenova lærred . Men hvad for en dvd skal det være, en denon

Jubii så kom der biograf gardin op som ruller fra , når filmen starter eller via remote.

Mangler lige 4 billeder af rummet.

En af mine gutter kan skaffe mig 8 biograf stole billigt . så de kommer snart ind i bioen.

så mangler jeg bare at købe godt udstyr.








































Redigeret af lululu5 - 25-August-2007 kl. 23:00
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 09:55

Der er ingen tvivl om at du gjort et stort stykke arbejde - og tillykke med dine nye hjemmebio.

I forhold til min personlige smag, ja så ville jeg hellere have tingene mere stilrent og som en del af mit stuemiljø. Jeg ville ikke få brugt et superombygget værksted som hjemmebio. Enten ser jeg film i stuen med familien eller også går vi i den rigitge biograf.

Jeg håber, at du kommer til at bruge din hjemmebio rigtig meget.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 10:10
Det kan faktisk godt lade sig gøre at ombygge et værksted til biograf. Men det er et stort arbejde. Belønningen er at film ser flottere ud og lydder bedre i ens egen hjemmebiograf.
Du kan tjekke min Cinemania
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
lululu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 11:37
Din er sku også fed. Det er skønt at have en kone der er lige så film glad som en selv og lader en bygge sin egen bio. der kan man sku bedre hygge end i cenimaxx

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 11:50

Jeg synes det er superfedt at få nogle eksempler på at bare fordi man ikke lige investerer 250.000,- i elektronik, så kan man alligevel godt lave rigtigt meget bif-stemning hvis man har et rum til overs. Jeg synes mange undervurderer hvor meget glæde man kan få ud af en dedikeret hjemmebio, hvis detaljerne er lavet rigtigt. For mange bruger hele budgettet på elektronik og højttalere, og glemmer at skabe stemningen rundt om. Ofte er det netop de detaljer der gør at man løfter oplevelsen fra at man har et almindeligt godt system, til at man har en "biograf derhjemme" (hvis det er dét man ønsker selvfølgelig).

Til top
lululu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 11:56
Ja, jeg gik efter stemningen og looked. men jeg har ca. 90.000 til en dvd og projektor og forstærker. vil gerne have en dvd med hdmi og projektor med hdmi og en forstærker med hd lyd og andre søjle højtaler.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af lululu5 lululu5 skrev:

Ja, jeg gik efter stemningen og looked. men jeg har ca. 90.000 til en dvd og projektor og forstærker. vil gerne have en dvd med hdmi og projektor med hdmi og en forstærker med hd lyd og andre søjle højtaler.

Uha man kan lave meget sjov for 90.000,-...

Til top
lululu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 12:45

ja men glemte lige at trække biograf motor gardin fra der koster 2500 kr. og 5500 for nyt lcd tv i stuen, så der er lidt mindre.


men det er jo godt at have lidt tilbage til hvis der skal noget andet ind i rummet. klima anlæg er heller ikke trukket fra sååå


 


 


 



Redigeret af lululu5 - 25-August-2007 kl. 21:36
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu