recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"

 Besvar Besvar Side  <1234 20>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Klaus med flere don't feed the troll.

Nåda - nu skal man nu også kaldes for en troll, fordi man laver et indlæg om brugererfaring.

Recordere er jo en koldbøttefabrik, eller måske rettere en trollfabrik - jeg rater som omtalt tidligere forummet på recordere, og alle deres trolls, som Thumbs Down
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 18:01
Klaus med flere don't feed the troll. Havde respekt for at du selv vælge hvad du vil Bøje, men syntes flere af dine seneste indlæg kun ønsker provokation.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Trenden er jo mod man vil ha større og større skærme, eller måske rettere filmbillede - der er en grænse for hvor stor en 16:9 man af praktisk, fysiske og den feminine begrænsning kan sætte op i en almindelig stue, især his det er en plasma eller LCD - der skal en kran til at flytte rundt på en 70". Tror grænsen i de fleste stuer går ved 50". Der må derfor tænkes nyt - som skrevet tidligere, løsningen mener jeg er 21:9.

Forestiller man sig alligevel at opsætte en 70" 16:9, vil film i bredformat stå fint, men SD i 16:9 vil stå uacceptabelt, medmindre man flytter ud i haven.
Det glæder mig, at du er tilfreds med dit tv. Det er dit tv og dermed dit valg. Men jeg forstår ikke dine argumenter om, hvorfor andre tv skærmformater og størrelser skal fravælges. Medmindre du overfor dig selv, skal retfærdiggøre dit valg.
Hvorfor bruge en kran, når en lille 70" Sharp skærm skal flyttes rundt, den vejer med fod 43 kg ( en fod vejer typisk 5-7 kg. ). En 65" plasma som min, vejer 42,5 kg. ( 20 kg. mere end din, men 15" større ) uden fod, og 48 kg. med fod. Med de gamle crt tv, var det ikke et problem med en vægt på +65 kg. Jeg husker tydeligt vægten på min 32" Sony trinitron skærm, og betragtede det ikke som et problem, blot tungt som ind i h.... 
Hvorfor skal du bestemme, hvad der praktisk, fysisk og feminin begrænsning???, kan lade sig gøre i andres hjem. Det er et valg og en prioritering, der skal foretages, helt i tråd med dit valg.
Min stue er pt. indrettet til en 65", hvis jeg ønsker en større skærm, ændres indretningen blot. Indretningen af min stue, vil aldrig blive en begrænsning for valg af tv og stereosetup, eller surroundanlæg.
Har du set sd signal på 65", eller for den sags skyld på en 70" skærm? Jeg sidder kun 3,5 m. fra min 65", og oplever ingen problemer med sd signaler. Hvorfor skulle jeg dog sætte mig ud i haven? Hvis du mener det er et problem, er det forkerte skærme du kigger på.
Feminin begrænsning, er det lig med, ikke herre i eget hus? Min kone forstår udmærket hvorfor tingene er placeret som de er, og hun elsker oplevelsen ved en stor skærm. 


Redigeret af JeTex - 29-August-2012 kl. 17:36
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Citat 1: jeg har ikke behov for at se 16:9 i større end 40"
Citat 2: jeg kan vælge at lade 16:9 stå 1:1 men det gør jeg ikke

Kan du bestemme dig?

Klaus

Klaus - er du småtbegavet, eller blot ude på chikane ?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 07:10
Citat 1: jeg har ikke behov for at se 16:9 i større end 40"
Citat 2: jeg kan vælge at lade 16:9 stå 1:1 men det gør jeg ikke

Kan du bestemme dig?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden hvad angår kræsenhed på billede. Der er dog, synes jeg, også tale om en samlet bedømmelse af den visuelle oplevelse.


Alene det at du vælger at ødelægge filmoplevelsen ved at strække billedet siger mig at vi er ret langt fra hinanden. Strækker. Du ikke billedet på en 16: udsendelse har du ikke større billede end jeg har på mit skaldede 42" tv."...

Klaus

Jeg har intet behov for at se 16:9 større end 40". Materiale i 16:9 er uden interesse ifbm med om det står helt korrekt eller ej - det er ikke væsentligt at TVA står 100% korrekt, og strækker det meget gerne. TVA er et onde i 16:9.

Mit alternativ er en 16:9 40", så intet er tabt ved materiale i 16:9, tværtimod er der vundet på 21:9, dvs ved film i bredformat, musik videoer i breformat, dokumentar i bredformat etc. Jeg kan vælge at lade 16:9 stå i 1:1, men det gør jeg ikke.

Jeg undgår helst materiale i 16:9, der er et osean af materiale i 21:9, inden for alle genre - hvorfor vælge materiale i 16:9 når det findes i 21:9 ?

Buttom line, jeg er kræsen ved film i bredformat, men ikke ved B-materiale i 16:9 - jeg vælger materiale i 21:9, i et osean af materiale i 21:9. De fleste kvalitetsfilm i 1,85:1 står fantastisk i 21:9.

Nu har jeg skrevet dette så mange gange, at det er uforståeligt at det ikke er blevet opfattet ? 


Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 29-August-2012 kl. 01:10
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden hvad angår kræsenhed på billede. Der er dog, synes jeg, også tale om en samlet bedømmelse af den visuelle oplevelse.


Alene det at du vælger at ødelægge filmoplevelsen ved at strække billedet siger mig at vi er ret langt fra hinanden. Strækker. Du ikke billedet på en 16: udsendelse har du ikke større billede end jeg har på mit skaldede 42" tv."...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:33
Dette er slettet af trådstarter - ikke flere hits. 

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 29-August-2012 kl. 18:40
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:


Plottet for at få lov til at opsætte en skærm til stort filmbillede i stuen, er at gå i 21:9, hvis man overbeviser konen/kærsten at det er mondænt/ekslusivt med en 21:9, kan hun måske ovenikøbet fås til at bytte den nye sofa til en ny skærm


Hjemme hos mig gås der ikke på kompromis med billedet - det accepterer min kone ikke. Idet hun (som mange andre kvlitetsbevidste brugere) får fnat af at se et billede strukket til ukendelighed. Jeg behøves ikke at bilde hende historier på ærmet, eller lokke med, hvad det er mondænt/eksklusivt, hun vil have billedkvalitet.

Hvorfor lyve overfor sig selv og konen?

Klaus

Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden hvad angår kræsenhed på billede. Der er dog, synes jeg, også tale om en samlet bedømmelse af den visuelle oplevelse - det er jo hvad øjet opfatter der i sidste ende er det afgørende.


Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 29-August-2012 kl. 00:37
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:


Trenden er jo mod man vil ha større og større skærme, eller måske rettere filmbillede - der er en grænse for hvor stor en 16:9 man af praktisk, fysiske og den feminine begrænsning kan sætte op i en almindelig stue, især his det er en plasma eller LCD - der skal en kran til at flytte rundt på en 70". Tror grænsen i de fleste stuer går ved 50". Der må derfor tænkes nyt - som skrevet tidligere, løsningen mener jeg er 21:9.


Du står forholdsvis alene med den overbevisning.......


Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:



Forestiller man sig alligevel at opsætte en 70" 16:9, vil film i bredformat stå fint, men SD i 16:9 vil stå uacceptabelt, medmindre man flytter ud i haven.


Det er da det samme uanset om det er et 70" 16:9 eller 219

Redigeret af KlausDM - 29-August-2012 kl. 00:33
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:


Plottet for at få lov til at opsætte en skærm til stort filmbillede i stuen, er at gå i 21:9, hvis man overbeviser konen/kærsten at det er mondænt/ekslusivt med en 21:9, kan hun måske ovenikøbet fås til at bytte den nye sofa til en ny skærm


Hjemme hos mig gås der ikke på kompromis med billedet - det accepterer min kone ikke. Idet hun (som mange andre kvlitetsbevidste brugere) får fnat af at se et billede strukket til ukendelighed. Jeg behøves ikke at bilde hende historier på ærmet, eller lokke med, hvad det er mondænt/eksklusivt, hun vil have billedkvalitet.

Hvorfor lyve overfor sig selv og konen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:


Trenden er jo mod man vil ha større og større skærme, eller måske rettere filmbillede - der er en grænse for hvor stor en 16:9 man af praktisk, fysiske og den feminine begrænsning kan sætte op i en almindelig stue, især his det er en plasma eller LCD - der skal en kran til at flytte rundt på en 70". Tror grænsen i de fleste stuer går ved 50". Der må derfor tænkes nyt - som skrevet tidligere, løsningen mener jeg er 21:9.


Så du mener at have grundlag for at vide at der er flere der har ting hængende på væggen over tv'et, end der er folk, der har ting hængende på væggen ved siden af tv'et?


Problematikken er jo ikke ny, er det nødvendigt at detail diskutere dette ?


Det må du jo mene siden du bringer det på bane!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu