recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blackouts med ny Zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlackouts med ny Zaptor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Blackouts med ny Zaptor
    Sendt: 23-August-2008 kl. 13:53
Efter de mange skrækhistorier fra start med Zaptor, besluttede jeg at vente med at hoppe på.

Det gjorde jeg så i onsdags og har nu følgende Zaptor dagbog.

Onsdag kl. 16 Boksen slukker uprovokeret og reagerer ikke på remote. Stikket trækkes ud, boksen rebooter og kører igen.

Torsdag kl. 17 Boksen vil ikke tænde. Stikket trækkes ud, boksen rebooter og kører igen.

Lørdag kl. 11 Boksen vil ikke tænde. Stikket trækkes ud, boksen rebooter og kører igen.

Er det bare sådan det er eller er der noget at gøre?

Al Jones
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 17:37
Velkommen til den favre nye verden fra Stofa/Motorola hvor en tuner jo er så avanceret at man ikke skal forvente samme stabilitet som på en analog tuner... 
Jeg har også overvejet en "dagbog" - jeg vil tro at min boks virker ok 20% af gangene jeg tænder den om morgenen. I 60% af tilfældende mangler lyden, men den kan et skift af kanal løse. De sidste 20% af gangene skal strømmen lige af og på for at få liv i den.
Derudover laver min så periodisk genstart 2-3 gange om ugen - typisk mens man bruger tv-guiden.
Det er bare svært at klage, for det eneste alternativ til digitalt tv er en parabol eller ip-tv. Og da vi i Aalborg kan få boksen gratis kan man næsten heller ikke sige at den ikke er pengene værd.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:32

Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Er det bare sådan det er eller er der noget at gøre?

Det passer nok nogenlunde - hvis du lige har fået zaptor, har du nok også brugt menuer, shop osv. mere end normalt for at finde ud af hvad den kan. Ved almindeligt brug kan du forvente genstart o.lign. hver 2-3 dag, ligesom pdj1974 også skriver om.

Jeg har selv sat et tænd/sluk ur på alt mit udstyr, undtaget kabelmodem, for ellers kan Zaptor ikke finde ud af at starte op. Det slukker kl. 12 og tænder kl. 5, så jeg har en "frisk" zaptor hver dag (og sparer en smule strøm). Jeg syntes den kører nogenlunde stabil på den måde. 1-2 gange om ugen hænger den dog alligevel ved 2 grønne og en gul prik, så man skal have strømmen af den igen.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:39

Jfr. Mike S. skulle der være kommet en ny software midt i august, hvor der skulle være rettet nogle fejl. Men i betragtning af den software udviklings kompetence Stofa hidtil har udvist, skal du nok ikke forvente mirakler.

Midt i august er vel efterhånden overstået, og vi har ikke set noget til en ny software endnu. Men det var måske ikke midt i august 2008 Mike S. mente

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 22:02
Hvordan ser dagligdagen egentlig ud for folk med digitale tunere i deres Sony TV eller andre TV eller andre bokse med DVB-C tuner. Er de også plaget af disse underlige nedbrud?
Pomfrit: Bemærk at Zaptor boksen netop kl. 5 tester om der er kommet en ny firmware hvis den står i standby. Det vil jeg tro kan belaste nettet en del på det tidspunkt. Jeg ville nok forsøge at finde et andet tidspunkt at starte den op på hvis jeg var dig :-)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Hvordan ser dagligdagen egentlig ud for folk med digitale tunere i deres Sony TV eller andre TV eller andre bokse med DVB-C tuner. Er de også plaget af disse underlige nedbrud?


Jeg bruger en Vantage HD 7100C hos YouSee, og den virker upåklageligt.
Mvh Hans
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 08:31

Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Pomfrit: Bemærk at Zaptor boksen netop kl. 5 tester om der er kommet en ny firmware hvis den står i standby. Det vil jeg tro kan belaste nettet en del på det tidspunkt.

Normalt sørger man jo for at sprede belastningen på både netværk og servere. En typisk og simpel løsning er at apparatet spørger serverne med et tids-offset baseret på den nederste byte i serienummeret. Det virker for både periodiske opdateringer, og ikke mindst også ifbm. strømudfald i større områder.

Det er en temmelig grundlæggende funktionalitet, men det ville dog ikke overraske mig hvis Zaptor mangler den.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 11:58
Software opdateringen er hvis udsat til starten af september. Den skulle netop løse nogle af de problemer der omtales her.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 07:59
Oplever også af og til at boksen ikke vil gå ud af standby, hvorefter man må hive strømmen og den så kører igen indtil den har stået standby igen natten over og det  hele starter forfra.

Desuden er billed og lyd tit frosset fast når man tænder dyret. Skal lige et kanal skift til før den vågner op.

Min boks genstarter ikke uprovokeret mere og heller ikke ved fremkaldelse af den store TV-guide. Selvom jeg ikke bruger den ret tit. Kunne godt trænge til en GUI opdatering
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Oplever også af og til at boksen ikke vil gå ud af standby, hvorefter man må hive strømmen og den så kører igen indtil den har stået standby igen natten over og det  hele starter forfra.

Desuden er billed og lyd tit frosset fast når man tænder dyret. Skal lige et kanal skift til før den vågner op.


- Det er noget af det som helt sikkert bliver løst i den nye software der kommer den omkring den 15.september

Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:


Min boks genstarter ikke uprovokeret mere og heller ikke ved fremkaldelse af den store TV-guide. Selvom jeg ikke bruger den ret tit. Kunne godt trænge til en GUI opdatering


Nu siger du GUI opdatering? Hvad mener du lige med det?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 10:43

Er det konstateret at det er software fejl som gør disse ting? For nu har min Zaptor kørt i en lille måneds tid uden problemer og den er altid bare på standby når jeg ikke  bruger den. Så det kunne måske være noget hardware fejl fremfor software?

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 03:24
Jeg synes min boks er begyndt at opføre sig mindre godt her den seneste uges tid.
Lige siden omkring februar har det eneste problem - udover kortvarige pixeleringsproblemer nu og da på enkelte kanaler - været af boksen enten genstartede selv eller havde behov for at jeg gjorde det (manglende GUI eller dårlig eller ingen respons fra fjernbetjening) et par gange om ugen.

Nu oplever jeg mere vedvarende pixeleringsfejl (TV2 Zulu og Discovery HD er oftest de værste kanaler, men TV3 har også været med i dag), og har oplevet flere genstarter - inklusiv en i dag mindre en time efter jeg havde gjort det manuelt.
Og den måtte endda genstartes manuelt igen en gang mere da der bare var sort skærm på alle kanalerne.
Og så kan jeg i øvrigt også se at der lige nu bare er sort skærm på langt de fleste af kanalerne - med TV2 og Zulu som nogle af de få undtagelser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu