recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blandet  Apple hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandet Apple hjælp

 Besvar Besvar Side  <1 30313233>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du skal være sikker på at alt er på samme disk. Derfor er det en god ide at konsolidere først. Det er muligt at Arkiver hedder Filer i menuen i Windows.

Selv om musikbiblioteket ligger på en ekstern disk, ligger der stadig nogle nødvendige iTunes filer på C:


Er du sikker på, at der ligger noget på C? iTunes er lagt direkte ind på den externe. Men jeg kan jo altid gemme det på den externe. Der er ikke så meget på.

Det kan da være det er filer. Jeg var bare ikke, med på den der arkiver.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 15:56
På Windows 7 og 8 ligger der noget i \Users\brugernavn\My Music\iTunes -så vidt jeg husker også når biblioteket ligger på ekstern disk.

Det er spillelister o.lign, der ligger der. Ikke musik. Men det er muligt jeg husker forkert.

Redigeret af Brixen - 08-Juni-2014 kl. 16:00
Venlig hilsen
KB
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du skal være sikker på at alt er på samme disk. Derfor er det en god ide at konsolidere først. Det er muligt at Arkiver hedder Filer i menuen i Windows.

Selv om musikbiblioteket ligger på en ekstern disk, ligger der stadig nogle nødvendige iTunes filer på C:


Er du sikker på, at der ligger noget på C? iTunes er lagt direkte ind på den externe. Men jeg kan jo altid gemme det på den externe. Der er ikke så meget på.

Det kan da være det er filer. Jeg var bare ikke, med på den der arkiver.

Ligner din folder den, som jeg viste?

-

Og ang at konsolidere:


Fører til:



Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

På Windows 7 og 8 ligger der noget i \Users\brugernavn\My Music\iTunes -så vidt jeg husker også når biblioteket ligger på ekstern disk.

Det er spillelister o.lign, der ligger der. Ikke musik. Men det er muligt jeg husker forkert.

Det kommer an på opsætningen.

Har man valgt at oprette et nyt bibliotek, er det ikke tilfældet. Dette er dog ikke særlig standard.

-

Grundet det geniale ved iTunes er det også muligt at lave totalt kuk i den.

F.eks. ved kun at have flyttet "iTunes Media"-mappen:


Hvilket så medfører:

Når mappen er kopieret, skal du finde den oprindelige iTunes Media-mappe og trække den til papirkurven. 
  1. Vigtigt! Behold de iTunes biblioteksarkiver, som er placeret samme sted som mappen iTunes Media. Få mere at vide om iTunes-biblioteksarkiver.
Altså at musikken ligger et sted og biblioteket et andet.

Dead






Redigeret af rasmusvn - 08-Juni-2014 kl. 16:22
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

På Windows 7 og 8 ligger der noget i \Users\brugernavn\My Music\iTunes -så vidt jeg husker også når biblioteket ligger på ekstern disk.

Det er spillelister o.lign, der ligger der. Ikke musik. Men det er muligt jeg husker forkert.

Mappen er der, men den er tom. Så må det hele vel ligge på min eksterne? Win 8.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du skal være sikker på at alt er på samme disk. Derfor er det en god ide at konsolidere først. Det er muligt at Arkiver hedder Filer i menuen i Windows.

Selv om musikbiblioteket ligger på en ekstern disk, ligger der stadig nogle nødvendige iTunes filer på C:


Afhængigt af hvordan man har opsat tingene, men de fleste bruger nok det bibliotek, som iTunes opretter som standard.


-

Er det så ikke bare, at flytte det fra den externe direkte over, og så åbne det på den måde du skriver?

Jo. Sørg blot for alt er samlet samme sted.
Det prøver jeg bare.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du skal være sikker på at alt er på samme disk. Derfor er det en god ide at konsolidere først. Det er muligt at Arkiver hedder Filer i menuen i Windows.

Selv om musikbiblioteket ligger på en ekstern disk, ligger der stadig nogle nødvendige iTunes filer på C:


Afhængigt af hvordan man har opsat tingene, men de fleste bruger nok det bibliotek, som iTunes opretter som standard.


-

Er det så ikke bare, at flytte det fra den externe direkte over, og så åbne det på den måde du skriver?

Jo. Sørg blot for alt er samlet samme sted.
Hvor finder du det billede? Husk at det er Windows.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 17:43
Det er fra egen mac, men sådan ser iTunes-folderen vist også ud i Windows.

Det vat blot for at demonstrere et samlet iTunes. Altså hvor "iTunes Media" ligger sammen med resten af biblioteket.

Og derudover vise dette på en ekstern disk.


Redigeret af rasmusvn - 08-Juni-2014 kl. 17:45
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Det er fra egen mac, men sådan ser iTunes-folderen vist også ud i Windows.

Det vat blot for at demonstrere et samlet iTunes. Altså hvor "iTunes Media" ligger sammen med resten af biblioteket.

Og derudover vise dette på en ekstern disk.
Jeg kan ikke finde noget, som ligner på min PC. Nå men jeg må se hvad der sker, når den anden kommer i næste uge. Ellers må jeg vende tilbage..

Foreløbig tak til alle.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 12:16
Jeg har fået en iPhone 6, og konen har så overtaget min 5S. Og nu vil jeg så have slettet den fra min konto. Men jeg kan bare ikke huske hvor det er. Jeg har nulstillet den, men mener stadig at den er under min konto et sted, men hvor? Jeg har været der engang, men det er bare helt væk.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har fået en iPhone 6, og konen har så overtaget min 5S. Og nu vil jeg så have slettet den fra min konto. Men jeg kan bare ikke huske hvor det er. Jeg har nulstillet den, men mener stadig at den er under min konto et sted, men hvor? Jeg har været der engang, men det er bare helt væk.Embarrassed
Ifølge denne artikel så kan du gøre det via icloud.com.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 14:48
Brug "find iphone" på din tlf. Tryk på konens iphone når den finder den. Så kan du på det næste skærmbillede trykke på "Slet"

Redigeret af kim.t - 01-Oktober-2014 kl. 14:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 30313233>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu