recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 140>
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetinum DVB-C erfaringer
    Sendt: 12-Juni-2010 kl. 11:33
Jeg købte Bluetinum Boksen den anden dag til 499 kr i Bilka ( Som erstating af Abeo Boksen )
 
Mine første erfaringer er at denne boks fungerer Rigtig godt enda på den første firmvare .
 
Installationen af kanaler var nem fungerede først gang .  ( Profiber )
 
Menu på denne boks virker meget overskulig og nem at bruge .
 
Epg fungerer godt  men kommer jo meget an på hvilken udbyder man har . På Abeo boksen fungerede det ikke godt .
 
Jeg har optaget fra epg og det fungerer fint ( Hos os er det dog kun de tyske Kanaler man kan se epgen ca en uge frem ) Har dog ikke prøvet at optage et program som Ugenligt eller dagligt men mon ikke det fungerer .
 
Dolby Digital lyden virker på denne boks over coaxial vi har ca en 8-9 kanaler hvor der er muglighed for Dolby digital Lyd .
 
Optagedelen funger også fint og er nem at finde rundt i .
Min Usb 2,0 Iomega 250 Gb hard disk virker også ( Virkede ikke ordenligt på Abeo kunne ikke afspille optaget indhold uden at Abeo boksen efter en tid sagde disk fejl . )
 
Og så er der også Time  shift som Abeo ikke har endnu .
 
Hvis man skal brugt Tekst Tv på boksen er skriften dog meget stor . Så det skal rettes i en kommende firmvare opdatering .
 
Men jeg må sige at denne boks ser ud til at fungere meget godt men der skal da nok opstå fejl som skal rettes  og forbedringer  vil der jo også komme hen af vejen med nye funktioner .
 
Noget denne tråd jo kan bruges til .


Redigeret af janbau - 12-Juni-2010 kl. 11:35
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
rinder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rinder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 13:15
Jeg er også svært tilfreds med min Bluetinum. har også haft en ABEO (Er kommet af med den).

Personligt kan jeg sagtens leve med TTV,. Jeg skal p.t. kun bruge den som PVR.

Har kun ret små issues:
Når man sorterer kanaler efter LCN, så skifter den stadig kanal efter frekvens når man zapper. (ret bøvlet at skifte kanal).
Og så er timer/optagelisten lidt langt væk, men det er nok et spsm om tilvænning at man skal omkring EPG -> optageliste for at oprette en ny timeroptagelse (Vi har ingen EPG på TV2)

Og så snød det mig ved første optagelse at den defaulter til "se" i stedet for optag.
-Kan ikke forestille mig utroligt mange bruger "se" når den nu kan optage.

/Rinder
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 13:27
Jeg er lidt interesseret i, om den kan klare 5.1-lyd fra DR HD over Stofa.

(Det burde være AC3-lyd lige som TV2 Film HD, men da det på vores Sony W4000 kun fungerer med TV2 Film HD, må der jo være en forskel.)
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 23:59
Hej.
Jeg har netop tilkoblet denne boks til mit tv (BV 7-40) med indbygget surroundanlæg via hdmi.
Jeg havde håbet at AC-3 (Dolby Digital) kunne give 5.1 lyd men jeg er måske forkert på den?
Kiggede på film fra DR hvor der stod at filmen blev sendt med SS dog uden jeg fik noget ud af det!
Ellers let at betjene boksen... men har ikke prøvet så meget endnu!
HJÆLP!!!
Cry Jes
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 10:52
Det er kun på HD-kanalerne, der sendes i diskret 5.1. surround (Dolby Digital eller DTS). SS betyder Dolby Pro Logic Surround.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 16:04
Jeg har nu haft min BlueTinum i nogle dage. Har købt en harddisk og formateret den efter følgende program:http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm
Disken Iomega USB 2.0 500 GB er formateret til Fat 32.    Efter formatering har jeg 465GB til rådighed.
 
Er fuldt ud tilfreds med  med min bluetinum, det eneste jeg har oplevet er udfald i den klassiske musik på en naturfilm på DR HD dog kun kortvarigt. Billedet står knivskarpt i HD. 
 
Der er dog et problem mere jeg kan godt få optagelser til at virke hvis jeg kører optagelsen fra Rec knappen til omgående optagelse. Problemet kommer når jeg vil lave timeroptagelse, der bliver kun lavet en afspilning og ingen optagelse. Jeg har prøvet det i både EPG og manuel optagelse og det virker ikke. 
 
Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 
 
Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.
 


Redigeret af Parabolen - 14-Juni-2010 kl. 11:31
/Erik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 
 
Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.
 
 
Og selvfølgelig også læst manualen?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 
 
Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.
 
 
Og selvfølgelig også læst manualen?
 
Flemming
  Jo jeg har læst manualen...Big smileog jeg er i timerlisten som vist i manualen. Når jeg enten har accepteret EPG eller rettet timerlisten trykker jeg ok for at acceptere.  Når jeg gør det kommer optagelsen også op i timerlisten, men den optager ikke. Jeg tror bare at jeg laver  en simpel fejl...
/Erik
Til top
rinder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rinder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 
 
Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.
 
 
Og selvfølgelig også læst manualen?
 
Flemming
  Jo jeg har læst manualen...Big smileog jeg er i timerlisten som vist i manualen. Når jeg enten har accepteret EPG eller rettet timerlisten trykker jeg ok for at acceptere.  Når jeg gør det kommer optagelsen også op i timerlisten, men den optager ikke. Jeg tror bare at jeg laver  en simpel fejl...


Jep, du laver samme fejl som jeg lavede første gang (står nævnt længere oppe i tråden). Når man laver timeroptagelser defaulter den til "se" i stedet for "optag". Du skal omkring nederste menupunkt i timer-indtastningen. Synes det er lidt tåbeligt at den default er sat til "se"

/Rinder
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af rinder rinder skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 
 
Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.
 
 
Og selvfølgelig også læst manualen?
 
Flemming
  Jo jeg har læst manualen...Big smileog jeg er i timerlisten som vist i manualen. Når jeg enten har accepteret EPG eller rettet timerlisten trykker jeg ok for at acceptere.  Når jeg gør det kommer optagelsen også op i timerlisten, men den optager ikke. Jeg tror bare at jeg laver  en simpel fejl...


Jep, du laver samme fejl som jeg lavede første gang (står nævnt længere oppe i tråden). Når man laver timeroptagelser defaulter den til "se" i stedet for "optag". Du skal omkring nederste menupunkt i timer-indtastningen. Synes det er lidt tåbeligt at den default er sat til "se"

/Rinder
Tak Rinder det var den lille del jeg havde overset men med stor betydning og det står faktisk  også i manualen. Jeg vil mene det må rettes i en kommende opdatering...at den kommer til at stå som "optag" som standard.
Noget jeg savner er at man kan se et program mens der optages et andet, men det kræver vel en boks mere. Der er alternativet så at der kan bruges den analoge del til at se et andet program.
/Erik
Til top
Kuumar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kuumar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 10:17
Hej ! Jeg har lige et vigtigt spørgsmål angående denne DVB-C Boks. 

Nu får jeg mine tv-kanaler gennem den lokale Antenneforening. Kan jeg så godt se de digitale tv kanaler de udbyder med denne Blue-tinum boks? 

Skal lige siges, at jeg har den fulde TV pakke i den lokale Antenne forening 

Tak på forhånd ! 
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 10:21
Så røg prisen op på kr. 689,- i Bilka.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 140>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu