recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth adapter der automatisk logger på ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth adapter der automatisk logger på ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth adapter der automatisk logger på ?
    Sendt: 06-December-2023 kl. 09:10
 Vi har en argon audio bt2 installeret på vores skole som fungerer i vores idrætshal - men mange fritidsbrugere kan ikke finde udaf at trykke på den knap der sidder på den - så de hiver stik osv ud.    Findes der en kvalitets bt adapter hvor den automatisk kobler ens tlf på når man er i nærheden - uden man skal gøre noget? 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 11:02
Bluetooth kræver parring og højttalere opretholder typisk kun Bluetooth-parring med én enhed ad gangen. Ny parring kræver, at begge enheder sættes til at søge.

Det, du ønsker, kan løses med UWB, men det er desværre ikke mange højttalere og smartphones, der UWB har endnu. En implementering med UWB kunne f.eks. være, at når telefonen nærmer sig højttaleren, så popper der en besked op på telefonens skærm, hvorfra man kan flytte musikken til højttalere med ét tryk.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 11:16
ville være genialt.  

Synes dog at når man nærmer sig bilens Bluetooth så logger den automatisk på
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ville være genialt.  

Synes dog at når man nærmer sig bilens Bluetooth så logger den automatisk på
Det gør den kun fordi du tidligere har parret den. Kommer der en anden tlf ind i bilen, sker der intet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 12:53
men synes nu at hvis mine unger har den parret med bilens Bluetooth at den også connecter til den - uden man skal trykke på en knap (connecting)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 13:46
Det er en nyere implementering af Bluetooth, der ikke bruges særligt mange steder endnu. Det virker på samme måde med AirPods. Men hver mobil skal stadig parres til hovedenheden til at starte med.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 07:20
helt ok.  En gang pairing er også ganske ok - men denne her bt adapter skal der trykkes på hver gang og devicen er gemt lodt væk.

Så havde været fedt med en adapter der virkede uden man trykkede på knappen.  

Kan godt se det uwb bliver noget dyrt stads. 


Selvom det virker Max fedt :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 07:29
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 08:21
I mit motionscenter hænger en lille vejledning på anlæg og hvordan man parrer bluetooth.

Det ser ud til alle unge løser det uden bøvl for der er altid musik.  LOL

Ved ikke hvor unge de er i Jyllinge men min opfattelse er at alle med smartphone løser det altid 




Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 10:24
jeg har lavet en ultra simpel vejledning alligevel fucker det op... må prøve igen... ville bare være fedt at man ikke skulle trykke på den connecter knap.. må finde en ny lidt mere simpel adapter..

har et billede af vejledningen men 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg har lavet en ultra simpel vejledning alligevel fucker det op... må prøve igen... ville bare være fedt at man ikke skulle trykke på den connecter knap.. må finde en ny lidt mere simpel adapter..

har et billede af vejledningen men 
Nix! Den er da meget flot lavet, men simpel det er den ikke Star
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg har lavet en ultra simpel vejledning alligevel fucker det op..

Okay, den er noget forvirrende, boksen sidder utilgængeligt og du pisser på dem der ikke har en iPhone.

Jeg forstår godt, hvorfor mange bare bruger et kabel..   


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu