recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetoothtastatur implementeret i GalaxyS GT-i9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetoothtastatur implementeret i GalaxyS GT-i9000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetoothtastatur implementeret i GalaxyS GT-i9000
    Sendt: 04-Maj-2012 kl. 21:41
Da jeg i første omgang forsøgte at parre dette tastatur med min GalaxyS, kunne dette ikke lade sig gøre. Min firmware var forældet. Jeg fik opdateret til "Gingerbread" via Kies, og så lykkedes det at få dem parret. Dog viste der sig problemer med at få tasterne for de danske æ, ø og å til at virke.



Jeg fik kontaktet Samsungs supportafdeling og vi fik mailet lidt frem og tilbage. Til sidst fik jeg fat i en person, som havde et kendskab til en app som de tidligere supportfolk jeg havde mailet med ikke havde. Han kunne således udpege en gratis app, der skulle få tingene til at virke sammen. Der stod dog på denne side, at den pågældende app IKKE virkede med Galaxy, hvorfor jeg blev henvist til denne side på nettet. Den pågældende app kostede mindre end en 20'er, så jeg hentede den uden tøven og installerede den. Man kan muligvis også finde gratis apps, der kan udføre opgaven, men jeg valgte altså den lette løsning.
Herunder har jeg vist en serie billeder af hvilke trin man derefter skal tage. Den tager udgangspunkt i traditionelt dansk layout, så den matcher IKKE det viste tastatur fra Netto 100 %. Dog er det småting man kan vænne sig til uden problemer.
Bemærk venligst, at hvis parring ikke lykkes i første omgang, skal/bør man slette enheden fra listen inden man prøver igen - ellers kan det drille en del.


(Højreklik og vælg [Vis billede] for at se det i fuld størrelse)

Herefter skal man ind i menuen "Sprog og område", hvor man fjerner fluebenene for "Swype" og "Samsung tastatur". Når det er gjort, så er du køreklar.......

Go' fornøjelse :)



Såvidt jeg er orienteret, så skulle nyere Galaxyprodukter ikke lide under denne softwaremangel, så tjek tingene omhyggeligt igennem før du køber en app, der kan vise sig unødvendig:) Du skal også vide, at i de mailprogrammer telefonen leveres med, fungerer piletasterne ikke ret godt og fx kan [tab]'tasten ikke bruges til at springe mellem inputfelterne som på en traditionel computer. Så tastaturgenveje er en mangelvare i denne telefons soft-/firmware.


Redigeret af Kavi - 10-Maj-2012 kl. 22:46
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu