recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller med streaming fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray afspiller med streaming fra NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray afspiller med streaming fra NAS
    Sendt: 12-August-2012 kl. 00:44
Hej

Jeg søger en værdig afløser til min kære Boxee box, da familien savner et optisk drev.

Da jeg har en del film liggende på min Synology NAS ønsker jeg stadig at kunne streame disse samt et godt interface til dette.

Derfor kigger jeg efter en afspiller der understøtter Plex og er kommet frem til at Samsung understøtter Plex.
Jeg har de fleste film liggende som mkv og bliver nu i tvivl om Samsung understøtter mkv via DLNA.

Er der nogen der ved det og er der nogen som kan komme med andre anbefalinger?
Jeg har været på HTPC bølgen og går ikke retur den vej :)
Jeg søger noget der understøtter HDMI 1.4 og kan derfor ikke bruge Dune afspillere :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 01:33
Behold din Boxee og køb en PS3 ved siden af, så kan du det hele, også spille...
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 08:06
Det skal være noget der erstatter boxee, jeg gider ikke flere maskiner end jeg har ny :)
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 09:40
Det den eneste jeg kender er DUNE HD B1 eller DUNE HD MAX, jeg har en DUNE D1 den virker bare.
 


Redigeret af jugglerq - 12-August-2012 kl. 09:41
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 09:55
Jeg ville gerne have hdmi 1.4 og jeg glemte vist at skrive at jeg gerne vil have adgang til Netflix
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 11:28
Nu har jeg surfet lidt videre og jeg erfarer at det slet ikke er muligt, eller svært, at streame mkv via dlna.
Jeg tror den bedste løsning er at konvertere mine filer til et andet format :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 09:04
Ud fra din indledning, ser det da ud til, at du streamer til din Boxee, men blot savner et optisk drev, så det du skriver, giver ingen mening?
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 09:39
Det er helt rigtig, men jeg vil gerne være lidt fremtidssikret i forhold hdmi 1.4 og Netflix.

Jeg er endt med at købe en Samsung blu-Ray afspiller som jeg vil køre Plex og Netflix på
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Det er helt rigtig, men jeg vil gerne være lidt fremtidssikret i forhold hdmi 1.4 og Netflix.

Jeg er endt med at købe en Samsung blu-Ray afspiller som jeg vil køre Plex og Netflix på

er selv blevet tændt på at prøve Netflix og Hulu.

Hvordan har du gjort ?
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 12:09
Du skal blot brug en VPN forbindelse til en amerikansk server, f.eks. unblock-us.com.
Så får du en DNS som du sætter op på maskinen du vil streame på eller på din router og så får du adgang til at oprette en Netflix konto.
 
Jeg vil dog vente til den danske Netflix kommer, men hvis jeg alligevel skal købe nyt udstyr kan det lige så godt være forberedt til det.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 13:55
Efter lidt research har jeg givet op. Jeg har forsøgt mig med Samsung, LG og Panasonic Blu-rays.
Samsung kunne godt køre Netflic, men understøttede ikke undertekster - de to andre er løst til europa, så her kunne jeg ikke engang hente Netflix.
 
I mit forsøg på at finde noget der spillede måtte jeg prøve den amerikanske Netflix og det spiller bare :) så den slipper jeg nok ikke lige foreløbig.
 
Nu blev jeg så alligevel hooked på Dune - understøtter den Netflix med undertekster?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 14:25
Nej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu