recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray formatet og gamle film...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray formatet og gamle film...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Indy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Indy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray formatet og gamle film...
    Sendt: 10-Juli-2012 kl. 21:15
Jeg er endnu ikke hoppet på blu-ray formatet da mit tv ikke kan udnytte det før jeg får et nyt som jeg nu har planer om.

Men hvad får jeg ud af blu-ray formatet når vi taler om gamle film som udgives på blu-ray?

F.eks. hvis jeg har dvd-boxen med alle "Tilbage til fremtiden"-filmene eller de første "Startwars"-film vil der være noget at hente ved at se dem som blu-ray?

Opløsningen er selvfølgelig bedre og alt det men hvis originalmaterialet ikke er bedre så får jeg så andet end en opskaleret udgave af dvd'en.

Jeg ville købe blu-ray af mine favoritfilm men ikke hvis jeg får det samme som dvd-versionen.


/Magnus
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 21:35
Hej , jeg vil mene at næsten alle Blu-ray film er en forbedring ift dvd , men selvfølgelig er nogle bedre end andre. Så du kan roligt købe " gamle " udgivelser på Blu-ray.Du kan jo også se vores vurderinger i denne tråd , ...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Indy Indy skrev:

Opløsningen er selvfølgelig bedre og alt det men hvis originalmaterialet ikke er bedre så får jeg så andet end en opskaleret udgave af dvd'en.


Originalmaterialet er bedre end selv Blu-ray kan fremvise.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu