recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - b&o cd brændning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketb&o cd brændning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rita Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: b&o cd brændning
    Sendt: 18-November-2005 kl. 18:23

Jeg har et beocenter 2300. Det vil ikke spille de cder jeg selv brænder. Skal jeg brænde dem i et andet format? hvilket? eller har det noget med kvaliteten på skiverne at gøre?

På forhånd tak.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 18:58

 

 Du skal brænde i wave. Kvaliteten på skiverne tja, jeg har brændt på både det ene og det andet, uden at det har haft betydning. Til DVD bruger jeg dog kun Verbatim.



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 20:16

Er det evt. på CD-RW du har brændt ?

Afspilleren kan kun afspille "originale" CD'er. Dvs også hvis du har kopieret en CD.

Du kan evt. prøve at brænde CD'en med lavest mulige hastighed - dvs. 1X



Redigeret af kim.t
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 07:05
Det er også bedst at bruge 74 minutter (650 MB) CD'er frem for 80 minutter (700 MB). CD'er over 74 minutter overholder ike CD-standarden og flere (især ældre) CD-afspiller har problemer med at afspille CD længere en 74 minutter (650 MB).
I alle tilfæde opnår man det beste resultat med 74 minutters CD'er fremfor længere CD'er, fordi der er længere afstand imellem de enkelte spor og sporene går uden længere ind mod centrum og ud mod kanten. CD stanarden er lavet efter 74 minutters maks på en 12 cm skive, men man er gået mere og mere over til 80 minutter på især PC.
Mange lidt ældre CD-løbevær kan virker ikke med 80 minutters CD'er fodi sporene er uden for de beregne område og laseren kan ikke bevæge sig langt nok ind eller ud.
Jeg ved at dette blandt andet hat været et problem med B&O CD-afspillere, fodi flere købe CD'er ikke overholer CD-standarden. Der findes efterhånen en del originale CD'er hvor de har lagt mere end 74 minutters musik på, og det er derfor reelt ikke en CD fodi de ikke overholder CD-standarden som er fastlagt af Philips og Sony som opfandt CD'en.
Flere kunder har klaget over at deres 75 minutters CD ikke kunne afspilles i deres CD-afspiller og mente at der var noget galt med CD-afspilleren, men i virkeligheen var der intet galt med CD-afspilleren, men bare nogle musikproducenter der ikke kunne finde ud af at overholde standarden.
Det har været et probem for B&O, som anvendte CD-løbeværk fra Philips, som overhodt CD-standaren men ikke kunne afspille alle CD'er.
Selvom det er producenterne af CD-skiverne der har nosseyt i det, så er det ikke dem det går ud over, men producenterne af CD-afspillere. Nogle forstår ikke at deres 400 krones afspiller kan afspille en CD, når et 10.000 kroners B&O ikke kan.
Men i dag kan stort set alle afspillere også klare CD'er der ikke overholder standarden også B&O.
Jeg ved ikke hvor gammel dit Beocenter 2300 er, men det kan have så gammelt et løbeværk at det ikke kan klare CD'er større end 74 minutter.

Men det er ud fra dit spørgsmål lidt uklart hvad dit problem er. Er det kun på Beocenter 2300 at du ikke kan afspille brændte CD'er? Virker det med andre CD-afspillere som ikke er i en PC?
Hvis det heller ikke virker på andre ikke-PC CD-afspillere, så er det nok fordi du gør noget forkert aunder brænding.


Redigeret af HTPC
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 09:15

Hej,

I forlængelse af de indløbne svar:

Det, HTPC svarer, kan jeg genkende fra min første Sony CD-afspiller fra 1990. Den kunne ikke lide CD'er på over 74 min. og brændte CD'er havde den meget svært ved at tracke.

Udover det har jeg en Sony DVD-afspiller fra 1999, der kort og godt slet ikke kan afspille nogen som helst brændt CD - uanset kapacitet/spilletid.
Den kan dog sagtens afspille brændte og lukkede DVD-R og DVD+R skiver fra min DVD-recorder og ekstra lange musik-CD'er, som jeg har en del af.

Beocenter 2300's timeline sandsynliggør, at det måske kun er egnet til afspilning af CD'er på under 74 min., måske endda også, at de skal være originale?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu