recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O - ICEpower, fladksærm m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O - ICEpower, fladksærm m.m.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O - ICEpower, fladksærm m.m.
    Sendt: 24-November-2005 kl. 22:18

Hvad er det, B&O gør (ud over flot design), som gør B&O til et teknisk bedre produkt?

I forklaringen vil jeg gerne høre lidt om begreberne ICEpower, aktive højtallere, fladskærme.

Jeg vil også høre vurderinger/omtale af B&O's HDD-recorder og DVD-afspillere.

Hvem bygger indmaden til B&O i dag? Philips og Samsung???

Ja, kort sagt: alt hvad der er hver at vide om B&O, så man ikke bare siger: "Jeg har B&O fordi det er flot". Det kunne jo være fedt at sige: "Jeg har B&O, fordi det er det bedste"...

På forhånd stor tak (også til Peter Pan, som nok vil smide en besked eller 2 )



Redigeret af tychsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 08:26

B&O får deres paneler fra Samsung og Panasonic, men som det tidligere har været nævnt er det som sådan ikke panelet i en fladskærm det kommer an på, det er styringen af den samt TV tuneren. B&O gør en hel del i en aktiv styring af farver/kontrast i forhold til lysforholdene i det run skærmen står - dvs der sidder en føler som løbende justerer hvis lysforholdende ændre sig. De gør også en hel del ud af kontransskærme.

Hvis du vil lære mere om ICE Power kan du læse her : http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1022.asp og du kan sågar læse en Ph.D afhandling om emnet her : http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1065.asp Det er virklig nogle godt højtaler de er kommet frem med, de kan måle sig med de helt dyre mærker. På dette område har de mange patenter. Deres Beolab5 + Beolab3 er et bekendskab værd (de har jo også lave et anlæg til Audi A8)

Mht DVD afpiller er det absolut et af de produkter man skal holde sig lang væk fra. Det er det B&O produkt du får mindst for pengene og betaler 90% for design og betening. Det er ikke andet end en Phillips afspiller der er pakket i et andet kabinet og har fået lagt lidt ekstra firmware på. Jeg har hørt om folk der når de oplever fejl på afspilleren får Phillips opstartlogo/skærm når de tænder for maskinen.

Mht deres HDD optager gælder det næsten det samme. Det er en maskine uden DVD drev/brænder og kun med 80GB HDD. Den har kun Scart forbindelse dvs ingen digital tilslutning. Det som folk betaler for ved disse 2 produkter er integrations muligheden (kun 1 fjernbetening) og en enkelt og letforståelig grænseflade.

B&O er også ved at komme op men en Beomedia som er en Amitech som har fået en anden indpakning og lavet interface til B&O anlæg/TV.

Denne mulighed har man allerede i dag med deres Beolink PC2/Beoport løsning. Det må nok siges at det ikke er B&O stærke side - specielt når de skal købe det hele ude i byen. Det som folk jo i dag savner er muligheden for at sende video signaler via netværket ikke MP3, JPG....



Redigeret af kim.t
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 08:58

Man kan generelt sige at B&O ikke kaster sig over ny teknologi. Det tog jo lang tid inden de kom med en DVD afspiller. Grunden til at de nok heller ikke har smidt et drev i deres HDR1 er at krigen mht. formater ikke er afgjort endnu (Blu-Ray / HD-DVD).

De brændt jo nok nallerne lidt i '97 da deres AV5 blev introduceret - et 25" med integreret radio, CD afspiller samt CD-I afspiller (video disc). Og det format blev jo ikke rigtig til noget..........

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

På forhånd stor tak (også til Peter Pan, som nok vil smide en besked eller 2 )

Hej Tychsen, jeg kan slet ikke lade være. Jeg har gennem snart et år skrevet om alle de ting, som denne tråd skal omhandle. Jeg vil i første omgang gøre opmærksom på de to link herunder, der står rigtigt meget om dit emne.

Mvh. Peter Pan.           Se mit setup                     Se B&O +
 
PC'en som omdrejningspunkt.
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2005 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg vil i første omgang gøre opmærksom på de to link herunder, der står rigtigt meget om dit emne

Ok... jeg venter på 2. omgang. 1. omgang var læst :-)

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 10:04
 
Hej Tychen.
 
Ja det ser jo ikke ud til at der er den store interesse, når folk opfordres til
at skrive om B&O, men der er rigtig mange SKABS b&o folk. Det kan du
se på denne opgørelse over antal besøg på de B&O tråde jeg har startet,
42.135 personer, det er flere end der bor i min by.
 
__________________________________________________________-
 
Da din søndag skal gå med noget. Har jeg lagt 4 tråde ind om b&o. Her
syntes jeg det er tydeligt, at det ikke er OK, at man kan lide b&o's
produkter, men at nogle dog når debatten køre kommer ud af busken.
 
___________________________________________________________ 
 
 
___________________________________________________________
 
 
 
___________________________________________________________
 
 
 
___________________________________________________________
 
 
 
___________________________________________________________
 
Mvh. Peter Pan.    
 
PC'en som omdrejningspunkt.


Redigeret af Peter Pan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu