recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O til mit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O til mit TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Batmule Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Batmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O til mit TV
    Sendt: 01-August-2012 kl. 22:26
Hejsa.
 
Har "arvet" et sæt Beolab 6000 aktive højtalere, som jeg gerne vil tilslutte mit Samsung TV.
 
Umiddelbart er det nemmeste jo at sætte dem til hovedtelefonudgangen med et minjack til phono kabel. Det virker også fint og jeg kan justere lyden via fjernbetjeningen. Problemet er bare at når jeg slukker TV'et, giver det et højt skrald i højtalerne, som når man trækker stikket ud uden at have slukket anlægget........ Kan jeg undgå dette?
 
Jeg overvejer at købe en forstærker at sætte imellem tv'ets optiske udgang og højtalerne, men kan jeg på een eller anden måde konvertere det almindelige højtalersignal fra forstærkeren om til et line signal til de aktive højtalere?
 
Eller kan jeg få en converter der kan konvertere fra optisk til phono OG som man kan justere lyden på?
 
Gav det mening?
 
/Bat
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 11:09
Jeg har selv været på jagt efter tilsvarende, uden at finde noget helt integreret. En mulighed kunne være en D/A-converter efterfulgt af en IR-volumenkontrol. Men hvordan lyden er i sidstnævnte, er ikke godt at vide.
Alternativt kunne man finde en decideret forforstærker og kombinere med D/A-controlleren. Forforstærkere med D/A-indgang er vist ikke så almindelige.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Batmule Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Batmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 11:50
Tak for input.
 
Tror ikke et evt. lydtab en IR volumenkontrol er noget jeg hører, medmindre vi taler om at der er væsentlig forskel.
Et tillægsspørgsmål:
 
Hvis en forstærker har en "Pre Out", er det vel bare et fuld liniesignal ud - lyden reguleres ikke her, vel??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 13:52
Pre out er efter volumenkontrollen.... Marantz SR 1402 kunne være et valg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 14:01
Det er samme type udgang, som du bruger til en aktiv sub, som også skal have signalet volumenreguleret før det rammer forstærkeren i sub'en.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pre out er efter volumenkontrollen.... Marantz SR 1402 kunne være et valg.

Klaus
Den hedder NR 1402. SR er de større modeller.
Ellers er det et rigtig godt bud, på en diskret reciever.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 21:46
NR selvfølgelig - min fejl?..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Batmule Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Batmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 11:10
Super - tak!
 
Hvor er det cool at være så tæt på eksperter når man selv er lidt af en novice. Confused
 
Men for lige at forstå det helt korrekt, så kan jeg godt sætte nogle aktive højtalere til en pre out og derved regulere volumen på disse højtalere på recieverens volumenkontrol?
 
Batmule
 
 
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 13:46
Jeg har investeret i set beolab 8000 i sidste uge ,, de blev slutte til mit sonos zp90 med line phono kabel .. Sonos styre volume , højtelere tender selv når de så signal og slukker selv par min after jeg ikke bruger sonos .... Der køre bare

Jeg kune også finde på at investere i set at beolab 6000 for at bruge dem sammen med min TV. ... Jeg synes bare den løsning med " recivere med preout " eller " forforsterker " ikke er optimal da de vil bruge masse unødig storm og er kun en extra dims i rakke

Er der nogen af jer der ved om der kan reguleres volume på digital udgang på Samsung d8005 ....?
Hvis der er mulig så er der bare digital to analog converter der skal investeres i ...
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Batmule Batmule skrev:



Super - tak!
 
Hvor er det cool at være så tæt på eksperter når man selv er lidt af en novice. Confused
 
Men for lige at forstå det helt korrekt, så kan jeg godt sætte nogle aktive højtalere til en pre out og derved regulere volumen på disse højtalere på recieverens volumenkontrol?
 
Batmule
 
 


Jep der kan du ... Hvis du allerede har såden en reciver så er du kørende ....
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:01
Er det ikke langt det bedste at bruge bang og Olufsen egen playmaker, der kan vel bare blive tilsluttet tilden Line indgang?
Get HIFI or die trying c",
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Er det ikke langt det bedste at bruge bang og Olufsen egen playmaker, der kan vel bare blive tilsluttet tilden Line indgang?



Hvordan vil du så styre volume ?

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu