recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Box til det hele
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBox til det hele

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rexlupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Box til det hele
    Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:02
Hej...
Jeg leder efter en box, der kan det hele: afspille iso-filer, streame, podcast, internet tv osv.

Har haft kig på
Boxee Box
Popcorn
WD Live Hub

men ingen synes at opfylde alle krav. Har I nogle forslag til en "super"-box.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:36
 
 En lille HTPC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rexlupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 22:35
Ja, ok, har prøvet hele møllen. Har opbygget et HTPC over et atom/ion bundkort. ...så virker lortet ikke pga codec, lyd eller andet som man skal læse 1000 forumtråde for at finde ud af. Jeg har ganske enkelt ikke tid til det... ;-)

Anyways, jeg har fundet noget jeg tror, der opfylder mine krav:
http://www.tvix.co.kr/ENG/products/XROID_A1.aspx     

Hvad synes I?


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 23:50
Du har fravalgt den mest  oplagte og flexible mulighed, som #radiomanden foreslår..
 
Ved at vælge en boks må du affinde dig med de muligheder/funktioner den nu engang giver...
 
Det valg du har gjort, betyder at du må matche dine krav med hver box og så må du se om den opfylder dine krav..
Hvis der mangler nogler må du forsøge dig med den næste boks..
 
Jeg kan ikke tro, der findes en boks, der kan det "hele", fordi det er et diffust begreb... 


Redigeret af avh - 01-Juni-2011 kl. 23:51
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 00:19
 
 Ja, det mest flexible og alsidige du kan få fat på er en HTPC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 07:02
Bruger da selv en lille HTPC med en Core i3 CPU

OG under XBMC kan den næsten alt uden problemer.

XBMC har alle codec fra start.
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 19:53
Jeg har selv en atom kort, installerede win7 og XBMC, andet har jeg ikke gjort det virker bare!

Anden mulighed er en live version af XBMC hvis man ikke har en win licenes!
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juni-2011
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 14:29
Jeg har næsten "lavet" samme indlæg i en anden gruppe...... uden noget held. Har kigget lidt på Tvix men ikke rigtigt blevet klogere...... har I nogen erfaringer med Tvix i henhold til nedenstående tanker?
 
Håber I kan hjælpe med et forslag på en "box" som jeg kunne tænke mig?.
Jeg har en NAS QNAP TS-439 Pro II+ som har følgende indbygget;
Multimedia Station
Multimedia Station is a web-based application which lets you watch your photos and videos, and play music on the NAS by a web browser. You can also share the multimedia files with your friends and publish photos to popular social networking sites such as Facebook, Plurk, Twitter, Blogger, and so on.
Derfra er min ønske tænkning at opstille en "box" ved mit fjernsyn (PIO XD 427), tilslutte box'en med ethernet fra NAS og derfra med HDMI til fjernsynet. Samtidig tilslutte mit stereo anlæg (ikke købt endnu, forslag modtages gerne) til "box'en". Således skal denne box (uden harddisk) streame musik og film til henholdsvis fjernsyn og stereo anlæg.
Det kunne være optimalt at kunne styre boksen fra min android telefon/tablet.
Til info findes applikation til android i dag hvor jeg kan streame direkte fra NAS til telefon.
Mit grundlæggende ønske; pris betyder ikke så meget, det skal være kvalitet, det skal være brugervenligt, det skal være simpelt (få bokse og ikke dobbeltkonfekt).
Håber i kan følge min idé? og hvis der ikke findes en sådan box må I meget gerne komme med forslag for alternative løsninger.
Mange hilsener Jesper
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:04
Jeg benytter MacMini, Plex, EyeTV (live tv) og iTunesServer.
Plex kan styres via iPhone/iPad, samt streame iPhone/iPad.
 
Setup:
 
MacMini -> forstærker (hdmi) -> TV (hdmi). MacMini er koblet til netværket og har adgang til NAS, internet og hvad dertil hører. Plex har mange fede apps som kan installeres.
 
Skal nævne at jeg selv har prøvet utallige bokse og htpc'er før jeg forelskede mig i MacMini og Plex. Det spiller bare og er super brugervenligt....vigtigt at tøsen hjemme kan finde ud af det selv Smile
 
Har lige modtaget et LG tv, som har Plex og mange andre apps indbygget, men er ikke kommet igang med at teste disse. Med tiden bør TV kunne overtage MacMini's rolle helt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu