recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - 2 TV-tunere til VMC - Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer - 2 TV-tunere til VMC - Hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zapper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2004
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer - 2 TV-tunere til VMC - Hvordan?
    Sendt: 21-August-2009 kl. 16:37

Jeg vil gerne købe/bygge en HTPC, som skal bruges til at se Boxer TV med.

 

Mht. TV-tuner har jeg lige nogle spørgsmål til jer, som har styr på den del af verdenen ;-)

 

Har set lidt på FloppyDTV T/CI DVB-T ( http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;varenr=617911&menu=pc).

Mine spørgsmål er nu:

 

1) Hvad skal der til, for at kunne se én kanal og samtidig optage en anden? Er løsningen at købe 2 stk. FloppyDTV og få leveret to modtagerkort fra Boxer? Eller vil der være en smartere (og billigere) måde at gøre det på? Har set noget på Patriarken’s side om Virtuelle Tunere på Media Center http://www.patriarken.dk/2009/06/default.aspx (I øvrigt TAK for en god side ;-) Kunne det var interessant?

 

2) Findes der andre TV-tuner kort der kan løse opgaven med Boxer? (Og findes der egentlig nogle Boxer-godkendte PC-kort)

 

Mange hilsner

Michael

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 16:57
Der findes gode tuner kort som ikke hedder FireDTV/FloppyDTV. Men de fleste har lidt "shortcommings" alt efter hvilken frontend du vælger.

Udgangspunktet skal tages i hvilken frontend du vælger. Undertegnede er udelukkende til 7MC, og følger man denne vej med BoxerTV, så skal du have to fire/floppydtv tunere og to stk Viacess Secure Cams og to stk smartcards for at kunne optage og se livetv på samme tid. Kortafgiften til sekundære tunere kan spares med smartwi, men jeg har faktisk ikke testet Boxer med Smartwi(Stofa og TDC virker dog fint med SmartWi.)

DVBlink/DVBviewer giver nogle ekstra muligheder, som befinder sig i det "grå område". Dette inbefatter at købe en smartcard læser til boxer og lade et program som vplug køre som en plugin pådvbviewer fx som så via DVBlink agerer virtuelle tunere til MC.

Akildeshælen i MC i EU er at MC ikke understøtter CAM. Det skal der thirdparty utillities til. Dette kan kun opnåes på nævnte måder dvs Firedtv kommer med utillities terratec, knc technotrend Mystique osv. kræver Dvblink for at MC kan håndtere CAM.


Redigeret af Patriarken - 21-August-2009 kl. 17:05
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
zapper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2004
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 10:13

Tak for dit svar...

Der er vist lige lige nogle flere ting jeg skal have sat mig ind i, inden jeg begynder på min HTPC. Måske du kan hjælpe mig lidt på vej med noget af det

Frontend:
Er det hvilket Media Center man vælger?
Vista Media Center, 7 Media Center, Portal Media Center osv.?
Jeg troede Windows MC var den samme uanset hvilket styresystem man valgte - er dette helt forkert?

Kan du give en kort forklaring på hvad dette egentligt er:
DVBlink?
DVBviewer?
TV-pack?
I min naive tro, håbede jeg på, at man bare installerde Media Center, TV-tunerkort med CAM-reader og så var man kørende til at se TV. ØV

Jeg er ikke helt med på det du skriver til sidst mht. MC ikke understøtter CAM. Følger det ikke noget software med TV-tuner-kortet (med indbygget CAM-reader) eller skal man anskaffe sig noget ved siden af?

Med venlig hilsen
Michael

Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af zapper zapper skrev:


Frontend:
Er det hvilket Media Center man vælger?
Vista Media Center, 7 Media Center, Portal Media Center osv.?
Jeg troede Windows MC var den samme uanset hvilket styresystem man valgte - er dette helt forkert?


Ja, frontend er (groft oversat) hvilket program du benytter - fx. Windows 7 Media Center.
Media Center i Windows er (igen groft sagt) det samme i XP, Vista og Windows 7 - blot faceliftet fra version til version.

Oprindeligt skrevet af zapper zapper skrev:


Kan du give en kort forklaring på hvad dette egentligt er:
DVBlink?
DVBviewer?
TV-pack?


Jeg har kun erfaring med DVBViewer og det er et program ligesom Windows Media Center, men målet er det samme. Dvs. du skal have Windows installeret og installerer så DVBViewer og benytter denne istedet for Windows' eget Media Center software.
Personligt syntes jeg DVBViewer er for besværligt i forhold til Microsofts, men du kan styre langt flere avancerede funktioner/indstillinger.
Fruen her i huset er langt mere begejstret for 7MC og derfor benytter vi det idag.

Oprindeligt skrevet af zapper zapper skrev:


I min naive tro, håbede jeg på, at man bare installerde Media Center, TV-tunerkort med CAM-reader og så var man kørende til at se TV. ØV


Sådan gjorde jeg faktisk blot i Windows 7 (Ultimate eller Home Premium har Media Center funktione), det var virkelig nemt i forhold til da jeg brugte XP Media Center eler DVBViewer!

Oprindeligt skrevet af zapper zapper skrev:


Jeg er ikke helt med på det du skriver til sidst mht. MC ikke understøtter CAM. Følger det ikke noget software med TV-tuner-kortet (med indbygget CAM-reader) eller skal man anskaffe sig noget ved siden af?


Mine FloppyDTV har begge CI slot indbygget og deri har jeg isat et CAM (for mig vedkommende til Stofa = IrDeto), det virker glimrende.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 11:47
Hej.

Jeg "låner" lige denne tråd til et tillægsspørgsmål, da det har en hvis relevans for den løsning som trådstarter har i sinde.

Jeg skrottede mit gamle media center da det var for stort og bruger nu midlertidig en laptop med en ekstern analog USB tuner. Men jeg har dog nogle problemer med denne tuner, og jeg vil lige sikre mig at det er fordi den er defekt og ikke fordi der generelt er problemer med eksterne tunere vs. interne tunere.

Det er ikke altid at USB tuneren kan findes efter computeren har været i standby (ikke hibernate, bruger MST). Nogle gange kan jeg tage strømmen og plugge i igen, nogle gange skal den være slukket i længere tid og/eller genstartes (har ikke fået gennemtestet dette helt endnu). Er min tuner defekt eller er der andre der har nogle problemer med eksterne USB tunere?

Jeg bruger Vista MC og en ekstern Hauppauge WinTV-PVR-USB2.

Håber på snart at skifte til Nettop med 2 x FireDTV.


Redigeret af danji - 25-August-2009 kl. 11:49
Mvh dan.
Til top
zapper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2004
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 15:41

Tak for uddybningen af mine spørgsmål -  der er meget at holde styr på, når man er ny i dette game!

[/QUOTE]
Mine FloppyDTV har begge CI slot indbygget og deri har jeg isat et CAM (for mig vedkommende til Stofa = IrDeto), det virker glimrende.
[/QUOTE]

Du skriver "mine FloppyDTV har begge CI slot" skal det forstås sådan at du har 2 af dem og i så fald har du også 2 Stofa-kort (ét i hver af dem)?

Jeg er interesseret i at kunne optage én kanal og se en anden samtidig (dog med Boxer), men jeg er i tvivl om det er nødvendigt at have 2 kort fra Boxer.
Jeg har læst, at DVBlink kan "agere" TV-tuner for DVBviewer (http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61192). Men om det kan lade sig gøre med ét Boxer-kort ved jeg ikke - er der nogen der ved det?

Med venlig hilsen
Michael

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:48
Hvis de kommer fra samme MUX (frevkens om du vil) kan du sansynligvis nøjes med 1 kort, sådan fungerer det med Yousee.
Med DVBlink, mener du vel at FloppyDTV kan være tuner i DVBviewer og via DVBlink bruge tuneren i MCE?
Hvis ja, så kan man det, det er ligegyldigt hvilken udbyder du har, bare man kan tune kanalerne i DVBviewer.
Den Ben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu