recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer tester HD og DVB-undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer tester HD og DVB-undertekster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer tester HD og DVB-undertekster
    Sendt: 23-September-2009 kl. 13:19

Med risiko for at starte en storm en et glas vand, så sætter jeg denne tråd i gang....

Kan de mange MPEG-4 DVB-T modtagere håndtere HD og DVB-undertekster samtidig? Risikerer vi at få "undertekst" problemer som i 2006, da DVB-T startede?

Jeg har spurgt Boxer. De siger, at de ikke stiller krav om HD for at godkende boks/TV, men at alle godkendte bokse og TV kan håndtere HD - men det er ikke lykkedes mig at få Boxer til af- eller bekræfte om de har testet for DVB-undertekster samtidig med HD.

Der har i forbindelse med HD på satellit været en del eksempler på, at modtagerne ikke umiddelbart kunne vise DVB-undertekster, når der blev modtaget et signal i HD. Med de mange hardware-producenter, og de relativt få kanaler, der anvender DVB-undertekster, så anser jeg, at der er en betydelig risiko for, at ikke alle bokse og TV er tilstrækkelig forberedt til det danske marked - som vi så det i 2006.

Men jeg kan selvfølgeligt tage fejl, og måske bliver, der testet for det hos producenter og Boxer...? 

Er der nogen, der kan bringe lys over det her?

EDIT:

Jeg har nu fået en melding fra Boxer, og de melder, at de tester alt HD kompatibelt udstyr for kombinationen HD og DVB-undertekster! Det giver håb!



Redigeret af miri - 30-September-2009 kl. 15:37
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu