recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - tv2 kortfejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - tv2 kortfejl?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Jeg har et alm. Boxer-mini-abonnement!
 
Da jeg fik min Humax BXR-HD midt i januar havde jeg samme problem med nogle af kanalerne, bla. Kanal 4 og Kanal 5 på mine 2 ekstrakort. Jeg fik så Boxer til at sende koderne ud til dem så alle 3 kort virkede i min Humax. Her de sidste par uger er der så begyndt at være udfald på det ekstrakort der sad i Humax'en igen - Boxer ID 152 004 - jeg blev så træt af det her den anden aften og efter lidt tid i telefonkøen besluttede jeg at prøve at bytte ekstrakortet ud med et af de andre......... der var samme problem med det andet ekstrakort men det originale kort som er 3 år gammelt fungerer fint i modtageren. Ekstrakortene som er 1 år gamle fungerer begge fint i min Digyboxx-modtager på alle kanaler.
 
Jeg tænker på om kort fra en bestemt periode fungerer dårligt med Humax-kortlæseren - kan der være noget med chippen på kortene og modtageren????
 
Jeg gider ikke kontakte Boxer, lader bare kortene sidde som de gør nu...........

Tjaa, jeg ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal lede længere. Jeg var på taget igår for at indstille på antennen. Drejede den imod Lynetten 1 grad som anbefalet via Boxers dækningskort. Nu kan jeg tage en masse svenske kanaler - ink deres fine HD kanaler - som jeg ikke kunne før. Men  problemet med TV2 fortsætter. Ringede igen til Boxer igår, og gæt hvad svaret var. En signaldæmper. Så nu er sådan en bestilt fra av-connection, så må jeg se om det hjælper.

Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
 
Ja, jeg har Boxer Max. Har ikke problemer med andre kanaler og det er netop derfor jeg også selv tvivler på at det er min antenne (og signal) den er gal med. Havde jeg problemer med andre kanaler i Mux3 kunne jeg forstå det, men det har jeg jo ikke..og det er både TV2 på kanal 2 og kanal 53 jeg har problemet med.
 
Nu har jeg også talt med MaxNordic igennem Sat-Com som jeg købte boksen af. De er sgu nogle fine gutter. De tilbyder at ombytte min boks, samt mit boxerkort (igen) for at se om det løser problemet.
 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
 
Ja, jeg har Boxer Max. Har ikke problemer med andre kanaler og det er netop derfor jeg også selv tvivler på at det er min antenne (og signal) den er gal med. Havde jeg problemer med andre kanaler i Mux3 kunne jeg forstå det, men det har jeg jo ikke..og det er både TV2 på kanal 2 og kanal 53 jeg har problemet med.
 
Nu har jeg også talt med MaxNordic igennem Sat-Com som jeg købte boksen af. De er sgu nogle fine gutter. De tilbyder at ombytte min boks, samt mit boxerkort (igen) for at se om det løser problemet.
 
OK,  Dvs du ingen problemer har med at modtage 'Canal 9', 'The Voice' eller 'Animal Planet' som ligger i samme MUX (frekvens) som TV2 ?
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
 
Ja, jeg har Boxer Max. Har ikke problemer med andre kanaler og det er netop derfor jeg også selv tvivler på at det er min antenne (og signal) den er gal med. Havde jeg problemer med andre kanaler i Mux3 kunne jeg forstå det, men det har jeg jo ikke..og det er både TV2 på kanal 2 og kanal 53 jeg har problemet med.
 
Nu har jeg også talt med MaxNordic igennem Sat-Com som jeg købte boksen af. De er sgu nogle fine gutter. De tilbyder at ombytte min boks, samt mit boxerkort (igen) for at se om det løser problemet.
 
OK,  Dvs du ingen problemer har med at modtage 'Canal 9', 'The Voice' eller 'Animal Planet' som ligger i samme MUX (frekvens) som TV2 ?

Nej. Ingen problemer overhovedet.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
 
Ja, jeg har Boxer Max. Har ikke problemer med andre kanaler og det er netop derfor jeg også selv tvivler på at det er min antenne (og signal) den er gal med. Havde jeg problemer med andre kanaler i Mux3 kunne jeg forstå det, men det har jeg jo ikke..og det er både TV2 på kanal 2 og kanal 53 jeg har problemet med.
 
Nu har jeg også talt med MaxNordic igennem Sat-Com som jeg købte boksen af. De er sgu nogle fine gutter. De tilbyder at ombytte min boks, samt mit boxerkort (igen) for at se om det løser problemet.
 
OK,  Dvs du ingen problemer har med at modtage 'Canal 9', 'The Voice' eller 'Animal Planet' som ligger i samme MUX (frekvens) som TV2 ?

Nej. Ingen problemer overhovedet.
 
Meget mærkeligt, men så tyder det umiddelbart ikke på et antenneproblem, men mere som en Boxerkort-fejl eller at Humax-boksen ikke kan læse/skrive koderne på kortet, der alene har med TV2 at gøre ?
 
Som jeg kan forstå virkede TV2 de første ca 14 dage efter du modtog et nyt Boxer-kort. De første 14 dage er kortet jo helt åbent for alle kanaler, så der sker måske noget så snart kortet skal opdateres med nye koder, som jo sker via Humax-boksen .
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


Hvis ikke, så går jeg ud fra at der kun er boksen tilbage. Det giver bare ikke mening for mig at fejlen skulle ligge i Humax'en, da min logik siger mig at jeg så også ville have problemer med andre kanaler end kun tv2.
 
Modtager du andre Boxer-kanaler i MUX3 end TV2  - eller har du kun TV2 hos Boxer ?  
(TV2 modtages på kanal 54 i dit område )
 
Men hvis du modtager f.eks DR1 uden problemer som modtages på kanal 53 lyder det godt nok mærkeligt at det skulle være et antenne-problem ??
 
Ja, jeg har Boxer Max. Har ikke problemer med andre kanaler og det er netop derfor jeg også selv tvivler på at det er min antenne (og signal) den er gal med. Havde jeg problemer med andre kanaler i Mux3 kunne jeg forstå det, men det har jeg jo ikke..og det er både TV2 på kanal 2 og kanal 53 jeg har problemet med.
 
Nu har jeg også talt med MaxNordic igennem Sat-Com som jeg købte boksen af. De er sgu nogle fine gutter. De tilbyder at ombytte min boks, samt mit boxerkort (igen) for at se om det løser problemet.
 
OK,  Dvs du ingen problemer har med at modtage 'Canal 9', 'The Voice' eller 'Animal Planet' som ligger i samme MUX (frekvens) som TV2 ?

Nej. Ingen problemer overhovedet.
 
Meget mærkeligt, men så tyder det umiddelbart ikke på et antenneproblem, men mere som en Boxerkort-fejl eller at Humax-boksen ikke kan læse/skrive koderne på kortet, der alene har med TV2 at gøre ?
 
Som jeg kan forstå virkede TV2 de første ca 14 dage efter du modtog et nyt Boxer-kort. De første 14 dage er kortet jo helt åbent for alle kanaler, så der sker måske noget så snart kortet skal opdateres med nye koder, som jo sker via Humax-boksen .

Jeg kan godt følge din teori. Eftersom jeg nu er på mit andet boxerkort kunne det jo godt pege i retning af at det er min Humax som har problemet. Det vil jo så vise sig, når jeg får byttet boksen.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 17:43
Det lyder jo som om HUMAX har problemer med VIAACCES kort, af ny dato.
 
Derudover ved jeg at signaler fra Sverige og Tyskland laver flere problemer rundt om i landet.
I sommers var der en del problemer med udfald af DR i den sydlige del af Sjælland og Lolland-Falster, bestemt omkring kl.20, angiveligt fordi signal fra Tyskland/Polen gik hen over vandet og blokeret.
 
Et godt råd vil være at få en antennemand ud, som har det rigtige måleustyr, man kan ikke justere en antenne med et kompas!
Han kan se om der er bagrundsstøj fra andre signal kilder
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 13:48
Nå, en lille opdatering. Signaldæmperen ændrer ingenting, selvom styrken justeres til den fra Boxer anbefalede styrke.

Jeg afventer en ny boks..
Til top
RasmusGlud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusGlud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:36
Hej alle!

Jeg er netop faldet over tråden her, da jeg har præcis samme problem! Jeg kan se, at sidste indlæg er nogle uger gammelt, men jeg håber at kunne vække lidt liv i den igen med mit bidrag.

Mit setup består af Boxer Mix + Boxer Sport (TV2 Sport + Canal 9) med et hovedkort og to ekstra kort, hvor hovedkortet yderligere har Canal+ kanaler tilvalgt. Hovedkortet sidder i en Humax BXR-HD+ og de to ekstra kort sidder i hver deres Humax BXR-HD, altså samme modtagerbokse som alle andre i denne tråd. Alle kort er fra 2012 og købt på samme tid. Problemet synes at være værst på hovedkortet, men det er selvfølgelig også der, vi ser fjernsyn mest (jeg har ikke testet ekstra kortene over længere tid endnu).

Jeg bor 18,3 km nord for Hadsten senderen (Østjylland), ca. 12 km vest for Randers, og har en gammel almindelig Yagi-lignende husantenne som sidder oppe på loftet under taget og peger i korrekt retning. Dette giver mig en signalstyrke på 90-100 % og en kvalitet på 100 %, hvilket ifølge Boxer (via telefon) er ALT for vildt - jeg skal dæmpe det! Dette har jeg så prøvet, og problemet eksisterer stadig ved signalstyrke på ca 70 %.

Indtil videre har jeg registreret problemet på følgende kanaler:
- TV2 (Østjylland) (CH 24)
- TV2 News (CH 56)
- Canal 9 (CH 24)
- Discovery Channel (CH 56)

Jeg har desuden lavet en anden interessant observation:

Når boksen har været slukket helt i en periode, kan jeg se programmerne problemtfrit i ca. 20 min, hvorefter udfaldende begynder. Herefter kommer og går fejlmeddelsen på skærmen og live-udsendelsen skiftevis med 20-30 sek. mellemrum, når man bliver på kanalen. At skifte kanal og vende tilbage "tvinger" for det meste live-udsendelsen tilbage, hvorefter man igen har 20 sek. TV. Dette trick virker dog ikke altid. Skifter man derimod til en anden kanal i en længere perioden og vender tilbage til en "defekt" kanal (f.eks. Canal 9) senere kan man faktisk se live-udsendelsen problemfrit i op til 5 min.

Jeg har som antydet også registreret udfald på ekstra kortene, men om problemet er ligesom voldsomt, har jeg svært ved at vurdere. Men jeg må konkludere, at kortene nok ikke fejler noget, da jeg nægter at tro, at jeg har fået hele tre defekte Boxer-kort. Ligeledes har jeg også meget svært ved at tro, at jeg har hele tre defekte Humax-bokse.

Jeg har svært ved at tro, at signalet er problemet, men det kan vel kun en autoriseret radio/TV-mand måle.

Jeg synes umiddelbart, at teorien med at problemet skyldes en konflikt mellem nye Boxer-kort og Humax-bokse virker mest realistisk, da alle der oplever problemet har Humax-bokse og at én bruger har registreret problemetfrit TV med et gammelt Boxer-kort, hvor hans nye kort gav problemer.

Er der nogen der har fået løst problemet siden sidste indlæg i tråden?
Jeg er meget opsat på at nå til bunds i det her, og jeg håber vi kan hjælpes med at nå dertil ;)

Tak :D


Redigeret af RasmusGlud - 02-April-2012 kl. 23:24
Til top
flemmingjensens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingjensens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 11:48
Har også problemer med at afkode kanaler på min Humax.
Den kommer ofte og fortæller at der ikke er kort i læseren, ellers at jeg ikke abonnere på denne kanal.
Men oftest på disney og tv2film.
Alle mine tre kort gør det, og når jeg så har fået beskeden 6 til 8 gange, bliver der konstant sort skærm. Jeg kan så tage kortet ud og sætte det i et andet tv i huset, og vupti der er billede med det samme. Kortet ud igen og ned i min humax, og så kører det igen nogle dage.
Virker som om at Humax ikke opdaterer kortkoder rigtigt.
Nogen som kender til denne fejl.??

Boxer kunne ikke hjælpe, da Humax ikke er en af deres modtagere. Men de guidede mig til at jeg skulle lave en fabriksinstilling og nulstille modtageren. Men hjalp ikke...

Boxer mente at jeg ikke havde signal nok, tiltrods for at der på tv2 øst kun mangler to streger i det øverste felt. Discovery, tv2news osv er stregerne helt i top.
De kunne så heller ikke forklare mig, hvorfor det virkede de første 14 dage med alle kanaler åbne.
Og faktisk passede det fint med at dagen hvor de 14 dage var gået, kik skærmen i sort lige over midnat.
Mvh. Flemming
Mvh. Flemming
Til top
flemmingjensens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingjensens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Jeg fik tilsendt et nyt kort fra Boxer i torsdags, og siden jeg satte det i min Humax boks har jeg ikke haft problemer med at se TV2. Mit forslag er at alle med lignende problemer kontakter Boxer og insisterer på at få et nyt kort tilsendt.

Nå, så skete det igen. Indtil igår har jeg fint kunne se TV2 med det nye kort jeg fik tilsendt, men igår - selvfølgelig lige under søndagsfilmen - begyndte problemet igen Cry

Jeg må op og rette lidt på antennen, selvom jeg har 100% signal, eller prøve med den dæmper som Boxer har foreslået. 

Suk suk.

 
Så var det jo nok ikke kortet, som jeg hele tiden har sagt!
 
 

Jamen tillykke med det Dotman!

Nu du er så klog, kan du måske give mig et bud på hvorfor det har virket uden problemer i de seneste 2 uger efter jeg modtog mit nye kort, hvorefter problemet nu er lige så stort som før?
 
Tak! Big smile
 
Jeg ved det ikke er kortet, men jeg har da et godt bud fordi jeg er så klog Wink
 
Du siger at det er holdt op med at virke efter 2 uger.
Et nyt Boxer kort er fra start preaktivt i 2 uger, kan det tænkes at der er noget som spiller ind der og derefter går galt i dit hardware, når den fikset periode/adgang træder i kraft.
 
 


Jeg sad også og talte dage sammen, og virker for mig som om, at det er de 14 dage der gik, og kortet skulle til at bruge koder. Min gjorde præcis det samme...
Mvh. Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu