recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar DVD til bilen / Prosonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar DVD til bilen / Prosonic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar DVD til bilen / Prosonic
    Sendt: 19-Juni-2011 kl. 12:01
Kære alle

Vi forsøger os med bilferie til Italien for første gang, og har to knægte (4 og 2 år), som får brug for noget underholdning. Det er givet, at vi skal bruge en eller anden form for DVD-løsning på bagsædet - og det er så her I kommer ind i billedet Smile

Er der nogen derude, der har nogen erfaringer? Jeg har ladet mig fortælle, at man bør ignorere 7" og satse på 9" skærme. Har samtidig også hørt, at det på sigt er væsentlig at ungerne kan se forskelligt indhold på deres skærme, hvilket udelukker twin-løsningerne med en fælles DVD-afspiller. Samtidig tænker jeg, at det måske ville være fordelagtigt, hvis DVD-afspilleren også kan bruges udenfor bilen (børneværelse, sommerhus mm.).

Har set denne Prosonic afspiller ved Bilka, men de tekniske oplysninger er ret sparsomme:

http://www.bilka.dk/Sommer/Til-rejsen/Baerbare_dvd_afspillere/Prosonic-brbar-DVD-9-SPDVD2312-sort--01694800010%28Purchase_Other_DS%29

Kan godt lide, at der medfølger monteringssæt til bilen.

Har også fundet denne på nettet fra DMTech (aldrig hørt om mærket før!):

http://www.ellos.dk/dv/40-Elektronik-DVD-Blu-ray-VHS-DVD/Dmtech/_/N-h3yZ1z13yin?Nr=310555

Den kan afvikle video i mpeg4-format og har en skærmopløsning på 640x234, og har ligeledes monteringssæt til bilen.

Den fra Bilka er selvfølgelig nemmere at reklamere over end den fra den deciderede netbutik.

Afspillerne koster det samme - DKK 799,-

Hvilken een ville I vælge, hvis nogen? Og er der andre alternativer? På forhånd tak for jeres input.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 13:11
Du har fat i det rigtige : vælg 2 afspillere, og gerne 9".  Og vælg en som kan afspille fra USB/SD kort.
I stedet for at afspille fra DVD så har jeg konverteret nogle film til DivX som kan afspilles fra en 8GB USB nøgle.
Køb da den i Bilka, så kan du vel bytte den hvis du er utilfreds.....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu