recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar radio med god bas til bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar radio med god bas til bilen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar radio med god bas til bilen
    Sendt: 15-Juni-2012 kl. 11:17
Hej! 

Jeg søger efter en god lille radio/boombox/minianlæg/spilledåse som jeg skal bruge i bilen når kæresten og mig er til Drive-in Bio. Altså, den skal kunne køre på batterier. 

Så længe den har FM! Da signalet jo kommer ud over radio'en..

Den skal have god bas (trods størrelsen jeg leder efter..) og kunne spille bilen op så det stadig lyder fornuftigt. (Nu er bilen heller ikke så stor, så det burde ikke være et problem).

Prisen er vigtigt!
Jeg gider ikke betale 1.000 kr+ for en spilledåse der kun bliver brugt engang i mellem i Lynge. 

Størrelse!
I dette tilfælde er det ikke smørrelsen, men gørrelsen og størrelsen! 

På Elgiganten.dk fandt jeg denne frække pinke sag her (Philips Boombox). lækker, ikke sandt? Den har en fin pris på 396 kr! Det er da billigt for sådan et designmonster! Men, er der en her der kender denne? Der står der er Dyniamic Bass Boost! ..men tror måske de overdriver det en lille smule..

- Har I nogle idéer til hvad man ellers kan finde på? Husk størrelsen! 

Hvad jeg HELST ville have!

JEG gad godt hvis man kunne finde et "mini-anlæg" på batterier - hvor højttalerne sidder til med ledninger, og højttalerne er SMÅ så de kan ligge oppe i forruden? Er det muligt? Findes det? .. 

Help :-) 




Redigeret af RuneH - 15-Juni-2012 kl. 11:19
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 11:23
Bruger man ikke bare bilradioen?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger man ikke bare bilradioen?

Jo, det gør man! :) De sidste 30 min i filmen..

Det er sådan, at mange nye biler (også nogle ældre) har en læsning på batteriet, når bilen ikke er tændt. Når batteriet så når ned til en hvis grænse, slukker bilen automatisk for hvad der nu bruger batteriet. Altså i dette tilfælde radioen

Skal du have din radio tændt igen, skal bilen tændes, og batteriet lade op, før du igen kan afspille radio uden motoren tændt. 

Det er simpelthen en sikkerhed for at man kan starte sin bil igen. Man kan desværre ikke kan slå denne ting fra. I hvert fald ikke i en Peugeot. Selv om en standard radio ikke æder særlig meget..

Derfor låner de også gratis radioer ud på stedet, men de er ikke voldsomt gode..




Redigeret af RuneH - 15-Juni-2012 kl. 11:33
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 11:21
Ja det er da også rigtigt. Min radio slukker efter 10-20 min hvis bilen ikke er startet.
 
En supergod radio med fyldig lyd og dyb bas er en Pure Evoke 2. Temmelig dyr fra ny, men kan fåes til omkr 7-800 i brugt. Om den så kan stå oppe i forruden kommer an på pladsen.
 
Og den spiller så godt, at I sandsynligvis vil komme til at bruge den i det daglige. Jeg har købt en batteripakke til min, så den lader dem op når den er sat til lysnettet. Og bruger radioen overalt i huset og haven.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 13:18
Hvad med en akkumulator med større kapacitet end standard?
Så kan du jo fortsat bruge bilradioen...
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 15:06
skal du have bass så må det være sådan en http://international.alteclansing.com/denmark/imt800-mix-boombox-speakers-for-iphone-pod.html#detail_navigate_id (der er ekstra basser på enden)
 
den koster godtnok godt 1500,- kr http://www.pricerunner.dk/pl/267-2761109/PC-hoejtalere/Altec-Lansing-MIX-BoomBox-IMT810-Sammenlign-Priser?other_hits=;;;&q=imt810&ref=redirect&search=imt810&sort=4 men den spiller godt, den kan fyldes med batterier, og den har fm radio i... iøvrigt en god partydock til teltfesten, så anvendelses området kan være større som retfærdiggør prisen.. den passer nok ikke til forruden, men står da fint på bagsædet Wink
 
Har købt en til min søn, og han er vældigt glad for den... den vandt en blindtest i et afsnit af so ein ding på dr engang. 


Redigeret af rhsin - 16-Juni-2012 kl. 15:09
Mvh

René
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er da også rigtigt. Min radio slukker efter 10-20 min hvis bilen ikke er startet.
 
En supergod radio med fyldig lyd og dyb bas er en Pure Evoke 2. Temmelig dyr fra ny, men kan fåes til omkr 7-800 i brugt. Om den så kan stå oppe i forruden kommer an på pladsen.
 
Og den spiller så godt, at I sandsynligvis vil komme til at bruge den i det daglige. Jeg har købt en batteripakke til min, så den lader dem op når den er sat til lysnettet. Og bruger radioen overalt i huset og haven.

Virkelig? Jeg troede slet ikke sådan nogle (med det design) kunne noget! Men den skal jeg da helt sikkert have lyttet til så, hvis jeg kan finde den et sted!

Det ligner en rigtig god størrelse, som kan stå ved gearstangen, og stadig fungere fint med lyden "foran en". 

Tak! :-) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hvad med en akkumulator med større kapacitet end standard?
Så kan du jo fortsat bruge bilradioen...

Pas? jeg er ikke inde i det med biler.. Jeg har bare en. Det lyder til der skal ændringer på? Er det noget der kan holde på garantien på bilen? 

Det ville dog være en løsning - måske!


Redigeret af RuneH - 18-Juni-2012 kl. 21:10
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

skal du have bass så må det være sådan en http://international.alteclansing.com/denmark/imt800-mix-boombox-speakers-for-iphone-pod.html#detail_navigate_id (der er ekstra basser på enden)
 
den koster godtnok godt 1500,- kr http://www.pricerunner.dk/pl/267-2761109/PC-hoejtalere/Altec-Lansing-MIX-BoomBox-IMT810-Sammenlign-Priser?other_hits=;;;&q=imt810&ref=redirect&search=imt810&sort=4 men den spiller godt, den kan fyldes med batterier, og den har fm radio i... iøvrigt en god partydock til teltfesten, så anvendelses området kan være større som retfærdiggør prisen.. den passer nok ikke til forruden, men står da fint på bagsædet Wink
 
Har købt en til min søn, og han er vældigt glad for den... den vandt en blindtest i et afsnit af so ein ding på dr engang. 

Ja, okay! Den fylder noget mere. Det ligner lidt et beast :-) Hvis jeg skal have den på bagsædet, tror jeg, at jeg ville gå efter en brugt jvc boomblaster. Der er i hvert fald fuld knald på bassen.

- Lige et spørgsmål til jer alle.. 

Hvordan ville lyden være, hvis den var høj nok, og stod på bagsædet? Ville det kunne lade gå, når bilen ikke er større end en bil nu engang er? Lyden vil vel fylde kabinen hurtigt? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er da også rigtigt. Min radio slukker efter 10-20 min hvis bilen ikke er startet.
 
En supergod radio med fyldig lyd og dyb bas er en Pure Evoke 2. Temmelig dyr fra ny, men kan fåes til omkr 7-800 i brugt. Om den så kan stå oppe i forruden kommer an på pladsen.
 
Og den spiller så godt, at I sandsynligvis vil komme til at bruge den i det daglige. Jeg har købt en batteripakke til min, så den lader dem op når den er sat til lysnettet. Og bruger radioen overalt i huset og haven.

Virkelig? Jeg troede slet ikke sådan nogle (med det design) kunne noget! Men den skal jeg da helt sikkert have lyttet til så, hvis jeg kan finde den et sted!

Det ligner en rigtig god størrelse, som kan stå ved gearstangen, og stadig fungere fint med lyden "foran en". 

Tak! :-) 
Det er jo engelsk design når det er bedst, men fabrikeret i Kina som alt andet. De er dog sluppet ret godt fra samlingen af den synes jeg. Lækkert massivt træ-kabinet med port i bunden, alu-front med intuitiv betjening af de få knapper.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

- Lige et spørgsmål til jer alle.. 

Hvordan ville lyden være, hvis den var høj nok, og stod på bagsædet? Ville det kunne lade gå, når bilen ikke er større end en bil nu engang er? Lyden vil vel fylde kabinen hurtigt? 
Jeg har haft biler hvor højttalerne kun var i hattehylden i bag, og det fungerer fint.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jo engelsk design når det er bedst, men fabrikeret i Kina som alt andet. De er dog sluppet ret godt fra samlingen af den synes jeg. Lækkert massivt træ-kabinet med port i bunden, alu-front med intuitiv betjening af de få knapper.

Den skal jo næsten opleves. Det lyder i hvert fald som en rigtig god kandidat. 

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

- Lige et spørgsmål til jer alle.. 

Hvordan ville lyden være, hvis den var høj nok, og stod på bagsædet? Ville det kunne lade gå, når bilen ikke er større end en bil nu engang er? Lyden vil vel fylde kabinen hurtigt? 
Jeg har haft biler hvor højttalerne kun var i hattehylden i bag, og det fungerer fint.

Jamen, så er det måske en mulighed med en stor radio på bagsædet. En JVC Boomblaster ville jo brave fint igennem.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu