recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredformat med Yousee Plus boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBredformat med Yousee Plus boks

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Du skal sætte dit TV til altid at vise 16:9, når du modtager fra boksen. Hvis du på en enkelt udsendelse vil zoome, skal du bruge lup-funktionen på din yousee-fjernbetjening. Den husker hver enkelt kanal.
 
Edit: Går ud fra, at boksen er forbundet vha HDMI med dit TV....,


Mit TV er også indstillet til at vise 16:9.. Så må min boks være defekt.. For den husker ikke zoom indstillingerne.. Det er ret irriterende at skulle zoome på den kanal hver gang der har været pause.. hehe..

Ja mit TV er forbundet via HDMI til boksen
Hej AayJay.
 
Det tyder på der er en fejl i din boks, den skal kunne huske når du har zoomet på en kanal.
 
Hvis det er, vil vi gerne kigge på det. Du skal bare sende din adresse og kundenummer, så kigger vi på sagen.
 
Mvh Dan




Hej Dan

Hvor skal jeg sende min adresse  hen til?? Eller kan jeg ringe ind til dig og oplyse det??
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 14:33
Du kan bare skrive en privatbesked til vores bruger.
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:

Jeg tror du misforstår min problem stilling.. Før jeg anskaffede mig en Yousee Boksen, stod alle mine kanaler fejlfrit. Selvfølgelig blev filmen vist med den sorte kant i top og bund, men alle andre "alm" tv udsendelser stod i fuld skærm uden problemer.


Det "fejlfrie" billede af en 4:3 udsendelse på en 16:9 skærm er med bjælker i siderne.Wink

En af fordelene ved HDTV er at vi bliver fri for denne diskussion... HDTV er 16:9, og når en HDTV kanal sender 4:3 materiale har de korrekt indsat bjælker i siderne.


Redigeret af JesperLund - 06-Januar-2011 kl. 15:00
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:04
 
 
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det "fejlfrie" billede af en 4:3 udsendelse på en 16:9 skærm er med bjælker i siderne.Wink
 
 Ja, andet er vandalisme. Korrekt AR må være at foretrække.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det "fejlfrie" billede af en 4:3 udsendelse på en 16:9 skærm er med bjælker i siderne.Wink
 
 Ja, andet er vandalisme. Korrekt AR må være at foretrække.
Ingen religionskrig" igen. Lær det dog: Nogen synes om datteren og andre om moderen. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 16:20
Det har vel ikke noget med religionskrig at gøre. 4:3 vil korrekt blive vist med sorte bjælker i siden. At nogle synes bedre om at skærmen er helt udfyldt er noget andet, men korrekt bliver det altså ikke :-)
 
Men hvis spørgeren bruger luppen på yousee-remoten til at zoome med, og hans TV ikke fjoller rundt i formaterne, må det jo være en fejl på boksen :-) , men det er jo svært af afgøre på afstand...
mvh Christian
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det har vel ikke noget med religionskrig at gøre. 4:3 vil korrekt blive vist med sorte bjælker i siden. At nogle synes bedre om at skærmen er helt udfyldt er noget andet, men korrekt bliver det altså ikke :-)
 
Men hvis spørgeren bruger luppen på yousee-remoten til at zoome med, og hans TV ikke fjoller rundt i formaterne, må det jo være en fejl på boksen :-) , men det er jo svært af afgøre på afstand...
Nu stod religionskrig i citationstegn. Jeg synes bare, at trådens emne er, at få boksen til at zoome til fuldskærm, som trådstarteren også skriver. Det er ikke en tråd for og imod at zoome billedet på sit TV. Desværre er det ofte modstanderne af at ændre det oprindelige format, der starter en diskussion om, hvad der er rigtigt eller forkert i den sammenhæng. Lad dog folk selv bestemme. Du ser jo aldrig, at nogen, der zoomer billedet, udtaler," at det er underligt/det gør man da ikke", om de, der ikke bruger zoom.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 21:51
I øvrigt kan jeg da sagtens zoome på HD, hvilke kanaler er det I mener man ikke kan zoome på? Boksen skriver et lille symbol oppe i hjørnet, hvis der er zoomet, jeg har prøvet på DR Hd, 3+, samt 6'eren? Det virker også selv om den har været på stand-by...
mvh Christian
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

I øvrigt kan jeg da sagtens zoome på HD, hvilke kanaler er det I mener man ikke kan zoome på? Boksen skriver et lille symbol oppe i hjørnet, hvis der er zoomet, jeg har prøvet på DR Hd, 3+, samt 6'eren? Det virker også selv om den har været på stand-by...

Ja det kan man sagtens, men der er vist ikke en zoom-tilstand, der blot strækker ud horisontalt ligesom på SD-kanaler.
På en HD-kanal er der ingen forskel på standard og bred, når man vælger zoom.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

I øvrigt kan jeg da sagtens zoome på HD, hvilke kanaler er det I mener man ikke kan zoome på? Boksen skriver et lille symbol oppe i hjørnet, hvis der er zoomet, jeg har prøvet på DR Hd, 3+, samt 6'eren? Det virker også selv om den har været på stand-by...
Hvis en HD kanal viser noget i 4:3, kan jeg også få symbolet til at vise, at der er zoomet, men billedet er stadig 4:3. Der er nogle TV, der kan zoome via HDMI - det kan være en forklaring.

Redigeret af joern.loenborg - 06-Januar-2011 kl. 22:16
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvis en HD kanal viser noget i 4:3, kan jeg også få symbolet til at vise, at der er zoomet, men billedet er stadig 4:3.

Ja hvis du vælger 'Bred", så ændrer den ikke noget, da det er det samme som 'Standard' på en HD-kanal. Vælger man 'Zoom 1', 'Zoom 2' eller 'Zoom 3' så zoomes der, men næppe som spørgeren ønsker.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:


Ja hvis du vælger 'Bred", så ændrer den ikke noget, da det er det samme som 'Standard' på en HD-kanal. Vælger man 'Zoom 1', 'Zoom 2' eller 'Zoom 3' så zoomes der, men næppe som spørgeren ønsker.


Helt korrekt - hvis man vil have en 4:3 udsendelse på en HD kanal til at fylde hele skærmen, uden at dele af billedet beskæres, er løsningen at zoome på tv'et og ikke på boksen - f.eks. er der på på panasonic en som strækker 4:3 billedet til 16:9 - mener den hedder 4:3 full eller noget i den stil. Denne strækker billedet istedet for at zoome, så på den måde bliver intet beskåret (det ser naturligvis forkert ud, men hvis det er det man vil så kan det lade sig gøre).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu