recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bridgemode

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bridgemode
    Sendt: 11-April-2023 kl. 13:15
Hej Forum

Jeg har fiber fra Waoo. Deres fiberboks er kombineret router. Derfra kører jeg over i en switch og videre til Google wifi mm derfra. 

Mit spørgsmål er om jeg skal få Waoo router i bridge mode og så lade mit Google wifi være den eneste router. 

Grunden til jeg spørger,  er om det vil kunne mærkes ift gaming. Drengene og mig selv klager ofte over dårlig forbindelse ved online gaming (primært fifa). 

Og så tænkte jeg om det måske var smartere med kun en router som jeg synes er nemmere at tilgå også ift at åbne porte. 

På forhånd tak
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 14:15
tror ikke du kan mærke det.
Kører du wifi til din gaming maskine ?
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 15:03
Nej, alt er kablet. 

Men tænkte at hvis jeg åbnede nogle porte i Google routeren hjælper det vel ikke hvis det også kører igennem Waoo routeren?
Derfor håbede jeg det kunne blive bedre hvis der kun var en router 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 15:57
har du prøvet at kable dine maskiner direkte til waoo routeren ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 16:56
Det giver stort set intet at fjerne en router, med mindre at routeren du fjerner er voldsomt overbelastet.

Jeg kører selv dobbelt NAT (altså to routere efter hinanden), helt problemfrit.
Det svarer sådan set bare til at min udbyder kører CG NAT og havde en router mere der.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 17:07
Har prøvet direkte, synes ikke der var den store forskel. 

Men hvad hvis man åbner porte på Google router og signalet først kommer ind igennem Waoo router, så vil disse porte vel ikke være åbne eller?.. Skal man evt åbne dem på begge routere?

Det er også kun fifa der driller mest, måske det er deres servere…
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 17:23
Åbner porte siger du.
Hoster de selv en server?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 18:25
Jeg har søgt på hvilke porte man kan åbne ifm fifa og prøvet det af, men synes umiddelbart ikke det gjorde en forskel. Tænkte det måske kunne være at Waoo router var første led ind i huset og jeg åbnede på Google wifi. Aner ikke hvordan jeg gør det på Waoo router, der er Google lidt mere brugervenligt for en ikke kyndig som mig Tongue
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 19:08
kør en latency test på nuværende setup samt en hvor du er kablet direkte på din waoo.

Meget bedre end at sidde og gætte på nogle port åbninger.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det giver stort set intet at fjerne en router, med mindre at routeren du fjerner er voldsomt overbelastet.

Jeg kører selv dobbelt NAT (altså to routere efter hinanden), helt problemfrit.
Det svarer sådan set bare til at min udbyder kører CG NAT og havde en router mere der.


Klaus


Mit eneste problem med denne opsætning (YouSee-rumskib og Netgear Nighthawk) er, at min egen router kun får lidt over halvdelen af den mulige hastighed. Smider jeg et kabel i YouSee-kassen får jeg alle 1000 megabit. Der sidder Xbox Seriøs X’eren da også permanent.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Glazzy Glazzy skrev:

Jeg har søgt på hvilke porte man kan åbne ifm fifa og prøvet det af,

Det burde slet ikke være nødvendigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 08:31
Næ, det ville jeg også mene, men kvaliteten på forbindelsen er så svingende at jeg tænkte det måske ville hjælpe. 

Prøver at lave en latency test, hvad skal de ligge på for det er godt og hvilken by vælger man?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu