recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bridgemode

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 19:54
Blander du ikke ting lidt sammen. Når du skriver fiberboks, så tænker jeg boksen der er fastmonteret på væggen, og som fiberkablet er monteret i (ejet af netværksoperatøen og ikke din udbyder). Til den kan du koble en router til distribution i hjemmet. 
Hvis IKKE du har hverken TV eller telefoni, så kobbel da din egen router direkte i fiberboksen - det er alt andet lige den bedste løsning. Dobbelt NAT kan være noget rod. 
Min egen ASUS router er sat direkte i fiberboksen på væggen og Waoos aldrig været pakket ud. Du skal muligvis re-sette din fiberboks og/eller vente måske en halv time med at tænde, da fiberboksen kan være "låst" til din nuværende router. Ellers kan du bede Waoo om at frigive den.
 

Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 20:04
Jeg ringede til Waoo og fik at vide at min fiberboks var en kombi router.  Der udover fik jeg et par af deres Air tiles til det trådløse signal. Han oplyste at hvis jeg kun ville bruge min egen router skulle jeg ringe til dem og få sat deres router i bridge mode. Så ville det være “rå” internet der kom igennem og det kunne så gå igennem min Google router. 
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Glazzy Glazzy skrev:

Jeg ringede til Waoo og fik at vide at min fiberboks var en kombi router.  Der udover fik jeg et par af deres Air tiles til det trådløse signal. Han oplyste at hvis jeg kun ville bruge min egen router skulle jeg ringe til dem og få sat deres router i bridge mode. Så ville det være “rå” internet der kom igennem og det kunne så gå igennem min Google router. 

Var det så ikke en mulighed. Som jeg forstår af dine tidligere indlæg har du haft din router koblet direkte i boksen. Så får du ikke mere direkte forbindelse, hvis du vil bruge din egen router uanset hvilken løsning. 
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 21:36
Men manden fra Waoo sagde at boksen både var en fiber boks og en router, så hvis jeg havde min egen sat til, kørte jeg med 2. Derfor tænkte jeg at det måske var bedre at sætte deres i bridge mode og så kun køre med min egen ..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 08:53
Som sagt, så giver det dig stort set intet.

Prøv at beskrive dit netværk.

Du skriver om waoo fiberboks/router, en switch, airties og google netværk.
Hvordan er det kablet og ikke mindst, hvor hænger ungernes computere på netværket?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 09:07
Fiber ind i hus, derfra til switch, hvor Google router er kablet fra og begge gamer maskiner og ps5

Min tanke var så at få sat router/fiberboks i bridge mode, kabel derfra til Google router og fra den til switch og fra den til pc og ps5

Men hvis det ikke kommer til at gøre nogen forskel, er der vel ingen grund til det? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 09:19
Når nu ungerne er i gang med at spille og brokker sig, så slukker du for dit google netværk og ser om det giver nogen forskel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 10:14
Tak, det vil jeg prøve Smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det giver stort set intet at fjerne en router, med mindre at routeren du fjerner er voldsomt overbelastet.

Jeg kører selv dobbelt NAT (altså to routere efter hinanden), helt problemfrit.
Det svarer sådan set bare til at min udbyder kører CG NAT og havde en router mere der.


Klaus


Mit eneste problem med denne opsætning (YouSee-rumskib og Netgear Nighthawk) er, at min egen router kun får lidt over halvdelen af den mulige hastighed. Smider jeg et kabel i YouSee-kassen får jeg alle 1000 megabit. Der sidder Xbox Seriøs X’eren da også permanent.


Også, hvis den bare er i AP mode?

Hvad er årsagen til, at begge routere er routere?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 13:35
Jeg kan ikke få hjælp (af YouSee) til at sætte den i bridge mode.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 14:50
Jo, men kan Nighthawken ikke være i AP mode?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2023 kl. 14:51
Nåh, jo, det er den også. Det hjalp lidt. Apple TV 4K, som står under en meter fra nathøgen, får stadig "kun" cirka 550 megabit i sekundet.

Den har ingen ethernet, men det er samme hastighed hvis der er kabel på forbindelsen, f.eks. som min Mac Mini har.

Redigeret af Naiera - 15-April-2023 kl. 14:52
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu