recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af CA modul med Zaptor kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug af CA modul med Zaptor kort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug af CA modul med Zaptor kort
    Sendt: 12-November-2009 kl. 21:58
Hej
 
Jeg har et Philips 37" 37PFL9604H/12 og overvejer at skaffe mig Stofas Zaptor. I den sammenhæng vil jeg gerne smide Zaptor kortet i et CA modul i mit fjernsyn, men Zaptor kræver en StofaNet internetforbindelse for at virke. Er der nogen der ved om man "bare" kan koble internetforbindelsen til fjernsynet og så virker det?
/Frobs
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:09
 
 Zaptor er styret via dens netforbindelse, men TVet kræver jo ingen sådan forbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Zaptor er styret via dens netforbindelse, men TVet kræver jo ingen sådan forbindelse.
 
Jeg er skam fint klar over at mit TV ikke kræver en forbindelse, men hvis Zaptor kortet kun virker i dekoderen ved at være koblet op til et Stofa modem, så er det vel ikke anderledes bare fordi kortet sidder direkte i mit TV.
Normalt når man har Zaptor, så har man en dekoder med kortet og en dertilhørende StofaNet forbindelse, og for at Zaptor virker skal dekoderen forbindes direkte til Stofa modemet, hvis jeg så sætter kortet i mit TV via et CA modul så skal der vel stadig en Stofa forbindelse til for at virke????
/Frobs
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:18
 
 TVet har intet at gøre med zaptor boxen, det styres jo ikke af netforbindelsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:20
Det vil sige at Zaptor kortet vil virke uden problemer ved bare at blive sat i CA modulet og i fjernsynet?
/Frobs
Til top
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:22
Hvis det bare virker ved at blive sat i CA modulet og så i fjernsynet, hvorfor skal der så en StofaNet forbindelse til for at Zaptor virker når det sidder direkte i dekoderen?
/Frobs
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:38
Sort snak fra Radiomanden er desværre den velkomst, som mange nye brugere oplever, når de stiller et spørgsmål. På de andre forumdeltageres vegne vil jeg gerne undskylde.

Zaptoren er afhængig af internetforbindelsen for at få adgang til nogle interaktive tjenester. Desværre er den så tåbeligt konstrueret, at den indbyggede digitaltuner heller ikke fungerer uden internetforbindelse, men det er så en anden sag.

Dit TV har ikke de interaktive tjenester (og du finder ikke noget TV, som har dem, da de kun virker med Stofas eget udstyr), og TV'ets indbyggede digitaltuner fungerer uden internetforbindelse.

Så derfor kan du klare dig med et kort i TV'et uden internetforbindelse.

Der er dog to ting, du skal være opmærksom på:
1. Kortet er på vej til at blive overflødigt for de fleste Stofa-kunder. I løbet af de seneste 1-2 uger er vi rigtig mange, der er sluppet af med krypteringen, så vi nu kan se hele vores TV-pakke digitalt uden kort. Stofa har en side her, hvor du kan se de antenneforeninger, der har fået krypteringen fjernet, eller er på vej til det.

2. Så vidt jeg ved, er det ikke samme kort, der bruges i en Zaptor og i et CA-modul. Så du skal muligvis en tur til Stofa og have dit kort byttet. Jeg er dog ikke helt sikker.
Til top
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:43
Hej Allan
 
Jeg er enig om det med Radiomanden, sad og var ved at brænde sammen over de to svar jeg fik.
 
Jeg er med på at jeg ikke kan få Stofa's tjenester der er afhængige af en internetforbindelse når jeg sætter kortet i fjernsynet, var bare bange for at det overhoved ikke virkede uden en StofaNet forbindelse.
Havde rent faktisk lige fundet den side hos Stofa som du linker til, jeg har An-TV og de ser ud til at være på listen. Nu kommer problemet så at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan jeg søger efter de digitale kanaler, kan sagtens lave en søgning på mine analoge. Men det må jeg lige rode lidt med senere for nu skal sønnen have noget med på flaske.
 
Tak for svaret.
/Frobs
Til top
Frobs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:47
Tror jeg fandt ud af det før sønnen skal fodres :-) GODNAT
/Frobs
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Sort snak fra Radiomanden er desværre den velkomst, som mange nye brugere oplever, når de stiller et spørgsmål. På de andre forumdeltageres vegne vil jeg gerne undskylde.

Zaptoren er afhængig af internetforbindelsen for at få adgang til nogle interaktive tjenester. Desværre er den så tåbeligt konstrueret, at den indbyggede digitaltuner heller ikke fungerer uden internetforbindelse, men det er så en anden sag.

Dit TV har ikke de interaktive tjenester (og du finder ikke noget TV, som har dem, da de kun virker med Stofas eget udstyr), og TV'ets indbyggede digitaltuner fungerer uden internetforbindelse.

Så derfor kan du klare dig med et kort i TV'et uden internetforbindelse.

Der er dog to ting, du skal være opmærksom på:
1. Kortet er på vej til at blive overflødigt for de fleste Stofa-kunder. I løbet af de seneste 1-2 uger er vi rigtig mange, der er sluppet af med krypteringen, så vi nu kan se hele vores TV-pakke digitalt uden kort. Stofa har en side her, hvor du kan se de antenneforeninger, der har fået krypteringen fjernet, eller er på vej til det.

2. Så vidt jeg ved, er det ikke samme kort, der bruges i en Zaptor og i et CA-modul. Så du skal muligvis en tur til Stofa og have dit kort byttet. Jeg er dog ikke helt sikker.
hej
kortet fra zaptor virker fint i ca modul , jeg solgte enda min zaptor og har brugt kortet siden stofa i ålborg , nu her til januar når mit abonnement ophører fik hd pakken gratis sammenmed zaptor så kan jo lige så godt se dem så længe som muligt ,vil jeg se de digitale kanaler uden kort da det ikke mere er nødvendig, så du behøver ikke speciel kort lige meget hvad de siger hos stofa så virker kortet fint i ca modul.
hilsen agger
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

...så du behøver ikke speciel kort lige meget hvad de siger hos stofa så virker kortet fint i ca modul
Det er den "modsatte vej" der er problemer. Et Zaptor kort (T0) kan kan også bruges i en DVB-C tuner, hvorimod et kort der er købt/lejet som et DVB-C kort (T14 ) ikke kan benyttes i en Zaptor.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu