recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruger i FM og BT ? ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBruger i FM og BT ? ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Bruger i FM og BT ? ?
    Sendt: 28-Januar-2008 kl. 19:37

Jeg har kigget lidt på bla Garmin FM760 og dens lidt mere handy lillebror.Og når man står i en købssituation, kan man jo slet ikke få funktioner nok. . .

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om folk nu også bruger  de features,som GPS´erne pt markedsføres med.

Erstatter GPS´en feks jeres mobiltlf headset ? ?

Og hvad med FM featuren ? Min kammerat påstår,at FM båndet i DK er så fyldt, at denne GPS feature reelt er værdiløs ? ? 

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 22:04

Angående Fm-featuren er den efter min mening lidt unødvendig..  Du kan dog bruge den til 3 ting..

Du kan smække et Sd-kort i Gpsen med musik, hvormed du kan koble Gps'en til bilens anlæg, via en Fm-frekvens, så du kan afspille musik fra Gps'en til bilens anlæg, og ud over dine højtaler.

Du kan få stemmevejledning ud over bilens anlæg..

Du kan koble din Mobil til din Gps. Hver gang nogen ringer, modtager du opkaldet via GPS'en, og du får modpartens stemme ud over højtalerne, så hele familien kan lytte med i bilen.

Omkring BT, mener jeg ikke den kan erstatte et Headset. Idéen er smart nok, og det virker skam okay, men lyden i Gps'en, har det med at skratte. Her går et headset normalt meget mere rent igennem.

 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Angående Fm-featuren er den efter min mening lidt unødvendig..  Du kan dog bruge den til 3 ting..

Du kan smække et Sd-kort i Gpsen med musik, hvormed du kan koble Gps'en til bilens anlæg, via en Fm-frekvens, så du kan afspille musik fra Gps'en til bilens anlæg, og ud over dine højtaler.

Du kan få stemmevejledning ud over bilens anlæg..

Du kan koble din Mobil til din Gps. Hver gang nogen ringer, modtager du opkaldet via GPS'en, og du får modpartens stemme ud over højtalerne, så hele familien kan lytte med i bilen.

Omkring BT, mener jeg ikke den kan erstatte et Headset. Idéen er smart nok, og det virker skam okay, men lyden i Gps'en, har det med at skratte. Her går et headset normalt meget mere rent igennem.

Det med stemmevejledning ud over bilens anlæg,lyder som en god ide  . Er det i en OK kvalitet ? 



Redigeret af Lennon - 28-Januar-2008 kl. 23:28
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 00:25

Ja det fungerer upåklageligt på min Nuvi 760. Det fede er også, at hvis du f.eks. benytter dig af Gps'ens mulighed for musik ud over anlægget via en frekvens, så vil enheden automatisk skrue ned for musikken, hver gang der er en ny meddelse i form af stemmevejledning.. Det kan være en fed feature på lange ture, men selvfølgelig ærgeligt, at hver eneste gang der er en ny meddelelse, Jamen så skulle det absolut gå ud over mine favoritnumre

Heldigvis varede det kun ganske kort tid, før musikken spillede op igen.

En super Gps.. Syntes egentlig ikke den er så dyr lige PT.. Kan kun anbefale den

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 15:07

Lyder godt.

Men har faktisk en autoradio m aux-in i front, så øhhh . . . fordelen er selvfølgelig,at man m Nuvi760 kan flytte feauturen med over til en hvilken som helst autoradio.

Har set den til 2775 dkr

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 17:17

Ulempen ved FM senderen er at du iblandt skal skifte frekvens (både på sender og radioen) hvis du kører ind i et område med en kraftig lokalstation der ligger tæt på den valgte frekvens.

Desuden fungerer det ikke altid optimalt på biler hvor radio antennen sidder bagest på bilen.

Sååh jeg ville nok bruge AUX'en.

Mht mobil headset: Glem det med mindre du investerer i en ekstern mikrofon. Den indbyggede er alt for svag.

Til top
ostenfeldt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 06:59

Jeg ved ikke om jeg er utroligt gammeldags  - men jeg kan ikke se det smarte i at fylde alle de features i en GPS, den skal bruges til at finde vej, og ikke som mp3 afspiller, eller headset til mobilen.... Og den skal da slet ikke bryde ind i min radio...... lige midt i en af Kanonkongens jokes

Så mit råd ville være at købe en Nüvi 360 - og så bruge differencen til et godt BT headset  

Jan Rasmussen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu