recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn-in på min G20?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBurn-in på min G20?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Emne: Burn-in på min G20?
    Sendt: 09-Juni-2010 kl. 17:38
Hej

Jeg har opdaget et "DR-logo" på min Panasonic 46G20. Jeg har prøvet at køre med Recordere.dk's washer, ca 10 timer uden nogen synderlig virkning.

Jeg opdagede det for ca. 10 dage siden, og det er kun blevet lidt svagere med tiden, og ny tror jeg sgu ikke at det forsvinder.

Det er ikke ret tydeligt, måske det bare er mig der er hysterisk... De af jer der siger at det er retention, og det går væk på kort tid - har I prøvet at have retention i 10 dage? Og den retention I havde, er den gået FULDSTÆNDIG væk igen. Har I også nogle logoer siddende hvis I fremprovokerer det?

Indtil jeg opdagede det kørte jeg med "normal"-indstilling om dagen og "THX"-indstilling om aftenen. Tv'et har kørt i ca 500 timer.

Nå men her er et billede (ikke ret tydeligt her på pc-skærmen):



Hvad kan jeg gøre, skal jeg køre noget mere washer, eller andet?

På forhånd tak
/zemo/
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 17:40
Hej , ja det er sgu surtOuch , nå , prøv med en tom analog kanal , altså hvor der kun er støj på skærmen , og lad den stå der et par timer . ....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 18:40
Det gør mig sgu ondt... Mit x10 har samme problemer med tv2's logo, som er urimelig lang tid om at forsvinde, nogle gange flere uger...
 
Panasonic, infocare og dustinhome kan ikke se, at det er et problem... Cry
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:30
tjae, mit ser således ud.

Det er helt normalt ifølge panasonic, så din skal du være glad for.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 22:32
Tjaa, baekgaard, det ser vist ud til, at "The Usual Suspekts" er samlet igen... Tongue
Panasonic kalder det nu en konspirationsteori...
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:54

1: Jeg synes G20 er et godt TV

2: Men-men-men- For en uge siden har jeg opdaget det samme problem på mit 42G20, som trådstarter har: 

DR og DRHDs logo oppe i venstre hjørne. 

Jeg har kørt THX- mode fra dag 1. I starten så jeg aldrig en bredformat film, med sorte bjælker foroven og forneden, i et hug. Den delte jeg mindst op i 2 sessions, hvor jeg fyldte skærmen ud med et program i 16:9 format, i en halv til en hel time. Tekst-tv maks 3 minutter ad gangen osv.  Skånekost hele vejen. 

Siden fejlen blev erkendt, har jeg kørt med ZOOM 1, således at der ikke står noget logo oppe i venstre hjørne. Det har hjulpet en anelse, men godt nok en træls måde at se tv på. 

Jeg tror desværre, at dit og mit problem er Burn-in.

Rentention har jeg aldrig bemærket.

Burn-in wash fra recorderes side kan jeg ikke finde ud af at få til at virke. Når jeg vil brænde den udpakkede  BurnInWash.iso fil til en DVD, siger den at det er en fil til CD. Når jeg brænder den på en CD, virker den ikke i en afspiller. Så hvis der en der vil give et tip om hvad jeg gør forkert?

Grunden til at jeg har tøvet med at lægge mit problem ud, er for ikke at fodre lavtflyvende LCD- gribbeSmile 

 


Mvh Erik
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Grunden til at jeg har tøvet med at lægge mit problem ud, er for ikke at fodre lavtflyvende LCD- gribbeSmile


Hvorfor det?

Hvis du har et problem, har du et problem, uanset hvad folk måtte sige/tænke. Dit problem bliver hverken bedre eller værre af, at du fortæller andre om det.

Tænker du ikke, at det måske vil hjælpe andre G20-ejere, som er i samme situation?
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Grunden til at jeg har tøvet med at lægge mit problem ud, er for ikke at fodre lavtflyvende LCD- gribbeSmile


Hvorfor det?

Hvis du har et problem, har du et problem, uanset hvad folk måtte sige/tænke. Dit problem bliver hverken bedre eller værre af, at du fortæller andre om det.

Tænker du ikke, at det måske vil hjælpe andre G20-ejere, som er i samme situation?

Grunden er, at jeg så tit har set trådene kører ud ad de velkendte tangenter. Så man er lidt bekymret for, om det gavner. - Se, her er jeg allerede på vildspor, fra det opstillede emneSmile 

Mvh Erik
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:33
Tja så er der også konstant logo fra kanal 5 på mit Disapprove jeg har endda kørt breakin øv øv øv
min datter & kone ser meget kanal 5 men alligevel. jeg håber at jeg kan få det væk
 
 
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 22:41
Ja det er død sygt. Jeg har selv et plasma tv som har fået et godt billede, efter en omgang hjemmekalibrering, der helt klart var nødvendig eftersom fabriksindstillingerne var rædselsfulde. Det er ca 1 år gammelt og har vel kørt 1100 timer. Jeg har ikke fået burn in men panelet er bestemt ikke så lysstærkt som det har været.
Jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor hurtigt panelet er blevet slidt. TVet bruger desuden urimeligt meget strøm i forhold til CCFL og især LED baserede LCD typer.
Jeg vil gerne medgive at billedet er bedre end mine venners LCD TV der typisk kører i standard ud af kassen mode, men i min optik er der altså ikke tale om nogen revolutionerende forskel.
Det er min ærlige opfattelse at alle ulemperne ved plasma ikke er umagen værd hvis kan leve med lidt mindre end den bedst mulige billedkvalitet.

Jeg har helt sikkert haft mit sidste plasma TV.

tvkartoffel
Til top
rbjnet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Ja det er død sygt. Jeg har selv et plasma tv som har fået et godt billede, efter en omgang hjemmekalibrering, der helt klart var nødvendig eftersom fabriksindstillingerne var rædselsfulde. Det er ca 1 år gammelt og har vel kørt 1100 timer. Jeg har ikke fået burn in men panelet er bestemt ikke så lysstærkt som det har været.
Jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor hurtigt panelet er blevet slidt. TVet bruger desuden urimeligt meget strøm i forhold til CCFL og især LED baserede LCD typer.
Jeg vil gerne medgive at billedet er bedre end mine venners LCD TV der typisk kører i standard ud af kassen mode, men i min optik er der altså ikke tale om nogen revolutionerende forskel.
Det er min ærlige opfattelse at alle ulemperne ved plasma ikke er umagen værd hvis kan leve med lidt mindre end den bedst mulige billedkvalitet.

Jeg har helt sikkert haft mit sidste plasma TV.

tvkartoffel


Du glemte at nævne mærke og model på dit tv??????
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af rbjnet rbjnet skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Ja det er død sygt. Jeg har selv et plasma tv som har fået et godt billede, efter en omgang hjemmekalibrering, der helt klart var nødvendig eftersom fabriksindstillingerne var rædselsfulde. Det er ca 1 år gammelt og har vel kørt 1100 timer. Jeg har ikke fået burn in men panelet er bestemt ikke så lysstærkt som det har været.
Jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor hurtigt panelet er blevet slidt. TVet bruger desuden urimeligt meget strøm i forhold til CCFL og især LED baserede LCD typer.
Jeg vil gerne medgive at billedet er bedre end mine venners LCD TV der typisk kører i standard ud af kassen mode, men i min optik er der altså ikke tale om nogen revolutionerende forskel.
Det er min ærlige opfattelse at alle ulemperne ved plasma ikke er umagen værd hvis kan leve med lidt mindre end den bedst mulige billedkvalitet.

Jeg har helt sikkert haft mit sidste plasma TV.

tvkartoffel


Du glemte at nævne mærke og model på dit tv??????


Det er da også rigtigt. Det er et 42" Panasonic PZ85.
Indlægget lyder måske mere surt end det egentlig var hensigten. Mit TV er bestemt godt og det med de underlige billedindstillinger går jeg ud fra er rettet på de nyrere modeller, hvis man holder sig til THX-indstillingen.
Faktum er desværre at man stadig ikke kan sige sig fri for risikonen for burn in på plasma TV, og at dette ikke er er dækket af garantien. Det er fandme surt for dem der lige har investeret 7-8000 kr,- i et nyt tv og ender med burn in på skærmen.
Det er desværre også et faktum at lysudbyttet ved ved et givent effektoptag er langt lavere på plasma frem for LCD, og der er noget der tyder på at plasmapaneler slides langt hurtigere en LCD, så forskellen øges over tid.

tvkartoffel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu