recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Christians nye stue-setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Christians nye stue-setup

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:10
Det ser super godt ud Christian Clap Fed sub du har fået dig, har godt nok haft den i tankerne mange gange.. Vi må finde en aften hvor jeg kan tage cola og flødeboller med Embarrassed
 
Var det en Audyssey Pro kalibrering eller med den tilhørende mic til recieveren der er blevet kalibreret?
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:05
Ja det er noget af en krabat den velodyne!

Integraen er kalibreret med det indbyggede audessey XT32, og så tweaket efterfølgende.

Du skal være velkommen forbi en gang Danny :-)
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.


Jeg tror nok 1235'erne står til 3295,- pr stk. Det er så vidt jeg ved også mere end halvanden gang prisen på Kef T301 som er fronter i 205 systemet og tæt på dobbelt så meget som T101 som er bagkanaler i 205 systemet, dvs. vi er i en helt anden prisklasse, så de skulle også gerne spille bedre Wink. Jeg har selv haft de Elac som bagkanaler og de spiller rigtigt godt. De kan spille dybere end Kef og så har de bånddiskanten som du selv er inde på. Til gengæld har Elac tildens til at være meget bløde og hifi-agtige i lyden og til film er jeg ikke sikker på det er lykken (i hvert fald ikke for mig Smile, jeg har selv skiftet til Kef T301). Men på musik siden spiller Elac helt sikkert bedre (men jeg hører sjældent musik). Jeg kan selv godt lide det flade design på Kef og er godt tilfreds med mit skifte til Kef (specielt til prisen er jeg tilfreds). Men det hele er jo smag og behag og lidt pris forskelle LOL.

Tillykke med dine nye Elac, Integra og Velodyne, det er helt sikkert en god kombination og med den kalibrering oven i hatten, så skulle den ged vist være barberet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:38
Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.


Jeg tror nok 1235'erne står til 3295,- pr stk. Det er så vidt jeg ved også mere end halvanden gang prisen på Kef T301 som er fronter i 205 systemet og tæt på dobbelt så meget som T101 som er bagkanaler i 205 systemet, dvs. vi er i en helt anden prisklasse, så de skulle også gerne spille bedre Wink. Jeg har selv haft de Elac som bagkanaler og de spiller rigtigt godt. De kan spille dybere end Kef og så har de bånddiskanten som du selv er inde på. Til gengæld har Elac tildens til at være meget bløde og hifi-agtige i lyden og til film er jeg ikke sikker på det er lykken (i hvert fald ikke for mig Smile, jeg har selv skiftet til Kef T301). Men på musik siden spiller Elac helt sikkert bedre (men jeg hører sjældent musik). Jeg kan selv godt lide det flade design på Kef og er godt tilfreds med mit skifte til Kef (specielt til prisen er jeg tilfreds). Men det hele er jo smag og behag og lidt pris forskelle LOL.

Tillykke med dine nye Elac, Integra og Velodyne, det er helt sikkert en god kombination og med den kalibrering oven i hatten, så skulle den ged vist være barberet.

Du har ret i at det nok ikke er en helt fair sammenligning.

Min oplevelse med KEF'erne, var at de var et rigtig godt kompromis mellem design og lyd!

Mht. musikaliteten i højtalerne, så er det ikke det som har haft første prioritet for mig, da mit anlæg i 90 % af tiden bliver brugt til film.

Når det endelig bliver brugt til musik vil det enten være i form af baggrundsmusik, eller en koncertfilm.


Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 


Redigeret af Christian H - 26-Februar-2013 kl. 09:12
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 
Det er i bund og grund mit udgangspunkt, men der er sikkert nogen der vil være uenigeLOL 
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 
Det er i bund og grund mit udgangspunkt, men der er sikkert nogen der vil være uenigeLOL 


Det er jeg som sagt, det er delvis årsagen til jeg har solgt mine Elac højttalere. Men lige nøjagtigt det du kalder allround er det jeg kalder blød og hifi-agtig. De spiller (og her taler jeg om de modeller til menneskepenge, har ikke hørt de dyrere modeller) generelt godt og lyder godt og de fleste syntes det lyder godt, uanset om du spiller det ene eller det andet på dem. Men der er et pænt stykke vej fra Elac til JBL eller Klipsh (mf.), som hver især har deres specielle præg eller M&K som jeg opfatter som meget neutrale.  M&K kan i mine ører sagtens spille musik, men det skal ikke være en alt for skidt mp3 fil, for så får du hvad du har sat på, der er Elac på en måde mere eftergivende og blød i mine ører. Jeg var meget betaget af Elac og syntes f.eks også at Dali højttalere som Mentor og Helicon serien lyder rigtigt godt, men de er også meget hifi-agtige. Til et setup som hovedsageligt er til film og kun lidt baggrundsmusik, som mit nu er, så er det præcis jeg mener Elac ikke nødvendigvis er lykken, da der (igen i mine ører) findes højttalere der er bedre til dette. Eksemplet med M&K er fint, der er mange der ikke syntes de er super til musik, men er det til film. Elac er fin til allround men kommer altså ikke op til M&K når det gælder film, Der er også andre højttalere der er super til musik, men de bliver ikke nødvendigvis super til film. Så hvis man er til allround, så er Elac jo perfekt, og ellers så er der andre veje Wink. Hother jeg ved du elsker dine Elac og jeg er enig i de er gode (de modeller jeg har hørt), men de er ikke den eneste sandhed! Jeg vil personligt bare prøve noget andet og lige pt. er det Kef, som gør det godt til prisen, på et senere tidspunkt bliver det måske noget M&K og hvem ved, det kan være jeg ryger lige tilbage i Elac, Dali eller en anden dejlig hifi-agtig højttaler en skønne dag. Det vigtigste må være at have prøvet lidt forskelligt, så man på et tidspunkt har en ide om hvad det er for en lyd man vil have til det setup og de prioriteter man nu engang har.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

 

 Hother jeg ved du elsker dine Elac og jeg er enig i de er gode (de modeller jeg har hørt), men de er ikke den eneste sandhed! Jeg vil personligt bare prøve noget andet og lige pt. er det Kef, som gør det godt til prisen, på et senere tidspunkt bliver det måske noget M&K og hvem ved, det kan være jeg ryger lige tilbage i Elac, Dali eller en anden dejlig hifi-agtig højttaler en skønne dag. Det vigtigste må være at have prøvet lidt forskelligt, så man på et tidspunkt har en ide om hvad det er for en lyd man vil have til det setup og de prioriteter man nu engang har.
Jamen vi er slet ikke uenige. Højtalere og ørerne der hører dem er så vidt forskellige. Og du har bestemt ret i, at der findes mange skønne højtalere. Og jeg kunne da sagtens finde på at købe andre højtalere. B&W´s de store i 800 serien er skønne, de store Dali og AudioVector mums -   jeg har bare ikke plads til dem. Så mine højtalere er altid et stort kompromis, og her har jeg nok fundet Elac som dem der bedst opfylder mine ønsker og de indbyggede kompromiserLOL
Til top
Anders hj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-November-2012
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders hj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 10:11
Hej Christian

Er elac svære at trække har kigget lidt på fs 247 og c241 samt ws 1235 til baghøjtalere og velodyne spl 1200 har en denon 4308 og Dali blue 5005 c1000 r 1000 sub aw 8. Stuen er ca 35m2 . Halv musik og halv film skal det bruges til.

Hilsen anders
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Anders hj Anders hj skrev:

Hej Christian

Er elac svære at trække har kigget lidt på fs 247 og c241 samt ws 1235 til baghøjtalere og velodyne spl 1200 har en denon 4308 og Dali blue 5005 c1000 r 1000 sub aw 8. Stuen er ca 35m2 . Halv musik og halv film skal det bruges til.

Hilsen anders

Hej Anders,

WS1235 er opgivet til en følsomhed på 86DB og fs247 89DB, hvor dine 5005'ere er opgivet til 91,5DB, og hvis jeg husker min teori ret, så er højtaleren lettere at trække jo højede følsomheden er.
Så ud fra det så burde Elac'erne jo skulle have en smule mere strøm for at spille lige så højt som dine Dali'er, men det er jo som sagt blot teori...

Jeg vil dog mene at din Denon nok skal kunne spille et Elac-sæt op...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu