recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Christians nye stue-setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Christians nye stue-setup

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 19:26
Ser sku godt ud! Er der meget genskind i billedet af det vindue i har? :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 19:41
@ KennyIver
Min overordnede erfaring med tv'et er yderst positivt!
Billedkvaliteten er super, og menuer og den generelle opsætning er nem at gå til.
Jeg kæmper dog i øjeblikket med at komme af med et TV2-logo som havde sat sig fast i øverste venstre hjørne af skærmen. Det dukkede op efter min kæreste og jeg, lidt tankeløst, satte os til at se en hel aftens på TV2 uden de store pauser...
Jeg har derfor kørt med zoom når jeg har set dr og TV2 kanaler i de sidste uger, og det er også klart på tilbagetog, så det er heldigvis kun retention og ikke noget permanent, og jeg satser på at det er væk snart. Hvis ikke det sidste vil forsvinde ved alm. brug med zoom, vil jeg lade den køre med renseskærmen i en nats tid, og se om ikke det kan tage det sidste...

@ DanielPT
Det ene vindue som er lige overfor skærmen giver en del genskind. Især her i sommermånederne hvor solen står længere på himlen... Jeg går derfor med planer om et mørkelægningsgardin i det vindue.
De resterende vinduer i stuen skaber ikke nogle problemer overhovedet!
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 20:04
Har du været forsigtig i forhold til brug af skærmen. Jeg tænker på nedsat kontrast, lys mv., i de første 100 timer eller har du bare brugt skærmen uden videre tanke på dette?

Synes problemerne med retention er mindre end sidste år men åbenbart stadig et issue.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 20:39
Jeg har brugt "True Cinema" indstillingen men med kontrakten sat ned, så jeg tror ikke jeg har mishandlet skærmen med andet end en for langt uafbrudt aften med samme tv-kanal...

Men det er som sagt på tilbagetog, og efterhånden kun synligt på en hel gul baggrund...
Så jeg satser på snart at kunne gå tilbage til fuld skærms visning :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 21:19
Retention sidder ikke så fast, at du skal bruge dagevis på at fjerne det. Det går væk på minutter. Burn-in og retention har to fundamentalt forskellige fejlmekanismer, og kan strengt taget ikke sammenlignes. Burn-in handler om ældning, hvor retention handler om skærmens evne til at slukke for en lysende pixel igen. Det lyder mere som burn-in det du ser.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 21:36
Okay. Jeg har altid troet at burn-in er permanent og det er mit heldigvis (tilsyneladende) ikke, men det er altid rart at blive klogere :-)

Så håber jeg da at der er håb for at det sidste også forsvinder!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 22:01
Burn-in er sådan set blot et område, hvor lysstyrken er blevet lavere fordi eks. et logo har stået med mere lys på end resten af skærmen. Jo mere lys en pixel udsender, des hurtigere vil dens intensitet aftage og des mørkere vil den dermed blive. Dette ses som en skygge af eks. et logo. Det behøver således ikke være mere permanent, end at du kan udjævne det ved at ælde resten af skærmen ligeså meget og derved fjerne logoets aftegning. Ideelt set, så skulle man vise et helt hvidt billede, hvor kun logoet er sort... men den er så lidt sværere at trylle frem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 22:57
Ja, jeg tror ikke TV2 deler sådanne billeder ud :-)
Men det kunne godt være jeg skulle prøve at lade skærmens egne renseskærm køre en nats tid, da den jo også er et skift mellem sort og hvidt billede...
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 21:01
Skal man uanset forbrugte antal timer overvejer hvordan man bruger sin plasmaskærm?

Det er jo ofte vi på hjemmefronten ser DR1, DR2 og DR3 og her belaster logoet vel på samme skærmareal uanset kanalen. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Skal man uanset forbrugte antal timer overvejer hvordan man bruger sin plasmaskærm?

Det er jo ofte vi på hjemmefronten ser DR1, DR2 og DR3 og her belaster logoet vel på samme skærmareal uanset kanalen. 
Jeg kan ikke give dig et generelt svar, men på mit 55VT60 har valgt at jeg permanent vil køre med nedsatte billedparamentre på ISF 1, som jeg benytter til TV-kanaler. Omvendt benytter jeg ISF 2 til BD, og denne billedprofil vil snart blive autokalibreret.

Jeg skal lige sige, at mit billede på ISF 1 faktisk er ganske godt -  og ingen retention eller burn-in
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 21:29
Jeg spørger fordi jeg lige nu sidder og kigger på min GT60 som jeg ikke kan bestemme om jeg skal beholde. Troede egentlig forholdene omkring retention og burn in var blevet bedre end sidste års 50 serie, men synes nu der dukker mange dårlige erfaringer op.

Så godt dine nedsatte parameter i en anden post. Jeg kører ligenu konstant med zoom billede som jeg egentlig ville gøre de første 150 timer, men hvad så herefter......




Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 12:52
Så sker der lidt nyt på lyd/billed fronten igen. 

Jeg har været ude og købe et par julegaver til mig selv Big smile

Jeg var ved at være træt af den Jacob Jensen radio som vi har stående i køkkenet, og jeg ville gerne have muligheden for at streame fra vores mobiler og iPad.
Så derfor har jeg været ude og bestille en Sonos Play:1 med dertilhørende Bridge.
Den er desværre ikke på lager i øjeblikket, men kommer ca. midt Januar.

Så må vi se om jeg kan nøjes med den ene, eller om der kun går kort tid inden der skal en ekstra, så jeg kan spille i ordentlig stereo.



Og nåh ja, Sonos'en får også en ny legekammerat i form af en iPhone 5s Smile


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu